Gå til innhold

Bryllup i utlandet - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å gifte meg i utlandet, og nå har jeg endelig blitt fridd til :danse:

Men, så er det dette med familie og venner. Kjenner noen til at venner og familie har blitt snurt for at de ikke har fått være en del av denne dagen?

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ha familie tilstede, av ulike årsaker. Hvordan forteller disse dette?

Så lurer jeg/vi litt på hvor mye penger en bør medregne i et bryllup arrangert utenlands? Jeg antar at det er dyrere å gifte seg i Stillehavet, enn hva det er i Hellas, så gjerne ta med et prisoverslag fra de mer "ekostiske områdene".

Ønsker å slå sammen bryllup og bryllupsreise.

Må man ha med forlovere? Hvilket selskap er det beste med tanke på planlegging?

Anonymous poster hash: b6d2c...4b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss i Roma på Valentines day i fjor;) han fridde i oktober, så var bare knappe 4 mnd vi fikk på planleggingen. Vi bestilte fly, ambassaden og leilighet selv. Også brukte vi en bryllupsplanlegger til å ordne frisør, fotograf og sjåfør. Det var ikke dyrt i det hele tatt

Det ble aldri til at noen reiste med oss, og det synes vi var helt greit. Besteforeldrene passet datteren vår en uke hver. Så vi fikk nesten 2 uker i Roma til å gjøre akkurat som vi ville, uten å tenke på andre. Tok bryllupsreisen samtidig

Eneste kriteriene jeg hadde var at jeg ville ha en skikkelig brudekjole, fotograf og at han skulle ha pen dress med vest;) fikk det akkurat som vi ville!

Leide en leilighet litt utenfor bysentrum. Frisøren/sminkøren kom hjem til oss noen timer før sjåføren kom, blomsterbuketten min hentet vi ned i gaten hos en lokal blomsterbutikk. Sjåføren hentet oss i god tid i en lekker bil, og fotografen møtte oss på ambassaden. Vi reiste litt rundt å tok bilder der vi ville, før sjåføren tok oss med på sightsing(han hadde jo allerede tilatelse til å kjøre midt i sentrum, dette må søkes om og koster litt ekstra), så han kjørte forbi spansketrappen, trevifontenen osv.

Så for vi hjem å byttet på oss, før vi gikk å kjøpte oss italiensk pizza på pizzeria rett over gata som vi tok med hjem. Ganske slitne etter dagen;)

Jeg angrer ikkke på at vi reiste bort, er jo oss dagen handler om! For meg er det bedre å bruke pengene pss selv enn en fest for slekta vi ikke treffer særlig ofte uansett. Jeg kan forstå at forelre, søsken og andre veldig nære synes det er litt kjedelig at de ikke fikk dele dette med oss. Men vi hsr som det litt familiekonflikter osv, så det fristet ikke å samle alle uansett.

VI fikk dagen VI har drømt om, og den ble akkurat som vi drømte om, og det er det viktigste. Vi sitter igjen med minner om noe av de to beste ukene i vårt liv!

Skrevet

F rlovere må ikke være med, de må bare signere papirene dere sender inn for å få godkjent at dere har lov å gifte dere med hverandre.

Ambassaden stiller med vitner så lenge dere gir beskjedp å forhånd. Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer hos sjømannskirka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...