Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Sola de skrev:
 

:rodmer: Så fantastisk :baby:

Jaa :hjerte: Hun er så stor!
Var inne hos henne i sted, og plutselig sitter hun på kne i senga!! Når lærte hun det? :klo: Må flytte bunnen i sprinkelsenga ned i morgen. 
Og hun krabbet sine første stavrende "skritt" i kveld like før leggetid!

Lille jenta mi :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monstrum skrev:
 

Jaa :hjerte: Hun er så stor!
Var inne hos henne i sted, og plutselig sitter hun på kne i senga!! Når lærte hun det? :klo: Må flytte bunnen i sprinkelsenga ned i morgen. 
Og hun krabbet sine første stavrende "skritt" i kveld like før leggetid!

Lille jenta mi :rodmer:

Tiden flyr! Så store fremskritt hun har hatt i dag :sol: Før du vet ordet av det så kan hun gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg barnehagestart med stormskritt her! :bond:

Hadde møte med barnevernet i dag, og fikk en fin samtale og litt bekreftelse på at de følelsene jeg kjenner på rundt det er helt ok. Jeg gleder meg til hun begynner, og det har jeg slitt mye med dårlig samvittighet for. Her er dette lille, fantastiske mennesket, som jeg har skapt. Som er full av kjærlighet, latter, ramp, følelser og smil. Også synes jeg det er greit å ikke være sammen med henne absolutt  hele tiden? 
Men det er greit! Hun blir tatt godt vare på der, og jeg trenger ikke være i 110% alarmberedskap 24/7. Jeg får bittelitt "pause". Jeg får faktisk gjort litt hjemme, og når jeg begynner på jobb igjen får jeg litt voksenkontakt, litt sosial input. Det savner jeg nå. 
Ikke minst blir det veldig bra for henne tror jeg. Hun elsker oppmerksomhet, men er blitt ekstremt mammadalt den siste tiden. Samtidig krever hun mye mer action og stimuli, og det klarer barnehagen å gi henne i mye større grad enn jeg. Det at hun er blitt så klengete nå gjør også at jeg er mer sliten. Før kunne hun leke en del på gulvet alene, mens jeg feks gjorde husarbeid eller jobbet på pc. Nå vil hun bare leke om jeg er med henne, så jeg er veldig "på" hele tiden mens hun er våken.

Nei, dette blir bra. Det blir det 💮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannfrembrudd og klokkestilling, ja. Søvn er det ikke overflod av for tiden! :P

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig "oppdaget" podcaster. Jeg har hørt snakk om det lenge, men ikke forstått "hypen". Jeg har alltid trodd at en podcast bare var repriser av radioprogrammer, bare uten musikk :klo: Men det er jo en hel jungel der ute! Nå har jeg funnet en som r litt jobbrelatert som jeg skal høre litt på, siden det nærmer seg jobbstart igjen snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skulle egentlig Mini hatt første tilvenningsdag i barnehagen. Gjett hvem som våknet med tett nese, surklete hals og feber? :glare: Timingen sin! Måtte pent ringe og si at vi prøver igjen senere. Hun er litt bedre allerede heldigvis, det hjalp med en tur ut, sittende i vogna. Vi har derfor brukt dagen litt annerledes en planlagt, tok med en venninne og dro og kikket (og kjørte) på biler! Hvis alt går i orden har jeg ny (brukt) bil innen et par uker :hoppendeglad: Min har gjort jobben sin 🚗 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om elendig form! Mini surrer rundt på gulvet i full fart og leker og styrer på, og jeg sitter ved siden av henne og triller halvhjertet på en ball. Ugh. Potte tett og vondt i hele kroppen. Spiser appelsiner til den store gullmedalje. 🔸 

Mini har sluppet billigere unna heldigvis :hjerte: Må prøve å komme oss ut en tur senere, få litt frisk luft. 

håper dere har det bra (og er friske!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeendelig begynner jeg å dra meg til. Dette har holdt lenge altså, jeg blir så lei. Men nå satser vi på barnehagestart på mandag i stedet for. 

Og jeg har kjøpt meg ny bil :nori:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stille!! 
Hadde flrste dag i bhg i går, da var jeg med hele tiden. I dag fikk jeg beskjed om at "du kan egentlig bare dra du Monstrum, for hun har faktisk ikke brydd seg om deg på en halvtime nå" :P Stortrives gjør hun! 
Så nå sitter jeg her da. Føler på en måte at hun bare sover dupp i senga si, så blir halvveis sittende å vente på at hun skal våkne, i stedet for å gjøre noe :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg! Travel uke, og snuppa storkoser seg i barnehagen! Merker ikke at jeg er borte engang, og finner seg stadig sin plass i gruppa. Så fint å se, og de ansatte er kjempeflinke og fortelle meg hvordan det har gått når jeg henter :) 
Ny, og veldig annerledes hverdag, men jeg kjenner at det gjør godt. Jeg har mye mer overskudd til å leke med henne på kvelden, når jeg ikke har lekt med henne hele dagen, merkelig nok ;)  

Ellers har jeg blitt innkalt til to jobbintervjuer! Det ene skulle jeg vært på hvor lenge siden, men har blitt utsatt. Det andre er langt unna, så der må jeg se på logistikken for å komme meg dit, skaffe barnevakt osv. 
Men det er deilig med noe annet enn bare avslag da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt Black-Friday-shopping i dag ja, begynner å forstå hva enkelte *kremt @Hoppetaujenta @Sola de kremt* mener når de snakker om fingre som løper løpsk og nekter å høre på fornuften :nigo: Men Mini har fått litt klær, noen julegaver er i boks, og selv har jeg kjøpt litt :sjenert: garn og hobbygreier.

Men aller, aller viktigst! I dag fikk jeg innvilget fri i jula, og har bestilt flybiletter hjeeeeeeem :nissegutt: :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Monstrum skrev:

Blitt Black-Friday-shopping i dag ja, begynner å forstå hva enkelte *kremt @Hoppetaujenta @Sola de kremt* mener når de snakker om fingre som løper løpsk og nekter å høre på fornuften :nigo: Men Mini har fått litt klær, noen julegaver er i boks, og selv har jeg kjøpt litt :sjenert: garn og hobbygreier.

Men aller, aller viktigst! I dag fikk jeg innvilget fri i jula, og har bestilt flybiletter hjeeeeeeem :nissegutt: :hjerte:

Fint å ha noen å skylde på når man kjøper ting man synes er fint, men ikke trenger :fnise: 

Hva skal du strikke? Jeg fant refleksgarn på sparkjøp. Skal strikke to luer tror jeg :unsure:

Hurra! :nordvesta:Er så fint å få feire jul med dem man er glade i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, Sola de skrev:

Fint å ha noen å skylde på når man kjøper ting man synes er fint, men ikke trenger :fnise: 

Hva skal du strikke? Jeg fant refleksgarn på sparkjøp. Skal strikke to luer tror jeg :unsure:

Hurra! :nordvesta:Er så fint å få feire jul med dem man er glade i :)

Veldig fint! :ler:

Jeg skal strikke hals og lue til meg selv, og skal prøve meg på ullbukse til Mini hvertfall :)  Jeg brukte mye Sparkjøp sitt refleksgarn før, men har gått helt over til dette i stedet: 
Bilderesultat for luciole glum

Dyrt, men såå mykt og deilig! Alle tantegullene får julegaver strikket med dette :nigo: Tips til en annen gang evt :blomst: 

Ja, jeg gleder meg sånn til jul hjemme! Det er desverre alt for lenge siden sist. Treffe venner jeg ser sjelden, familiemedlemmer som bor på andre kanten av landet. Nå kan det bli jul :nissegutt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 22.57, Monstrum skrev:

Veldig fint! :ler:

Jeg skal strikke hals og lue til meg selv, og skal prøve meg på ullbukse til Mini hvertfall :)  Jeg brukte mye Sparkjøp sitt refleksgarn før, men har gått helt over til dette i stedet: 
Bilderesultat for luciole glum

Dyrt, men såå mykt og deilig! Alle tantegullene får julegaver strikket med dette :nigo: Tips til en annen gang evt :blomst: 

Ja, jeg gleder meg sånn til jul hjemme! Det er desverre alt for lenge siden sist. Treffe venner jeg ser sjelden, familiemedlemmer som bor på andre kanten av landet. Nå kan det bli jul :nissegutt:

Så herlig det garnet ser ut! Hvem er produsenten?

Rart det der med å komme hjem. Livet har gått videre for alle, men likevel er tiden som frosset fast på mange måter likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2018 den 23.19, Sola de skrev:

Så herlig det garnet ser ut! Hvem er produsenten?

Rart det der med å komme hjem. Livet har gått videre for alle, men likevel er tiden som frosset fast på mange måter likevel.

Rico design er produsenten. Tysk selskap, men jeg har kjøpt garnet i fysisk butikk, og på nett. Hobbii tror jeg har det :)

**** 

I morgen skal mini ha hel (men litt kort) dag i barnehagen for første gang. Helt ærlig gleder jeg meg. Hun elsker å være der, og sover og spiser godt, og jeg er, helt ærlig, veldig sliten for tiden. Utviklingstrinn tror jeg, lite søvn, kaster ting rundt seg,og jeg føler dagene er en evig runddans av bleieskift, rydding, "nei! Det blir aua!", sterilisering, klesvask (!), matlaging og sutring. Men så er det de deilige klemmene og den herlige latteren som fyller meg med en enorm kjærlighet. Likevel er jeg sliten altså. Exen hjelper heller ikke for tiden. 

Så det at hun er i barnehage nå, det tror jeg er veldig riktig. For oss begge. Selv om hun er liten. For jg klarer ikke være den mammaen jeg føler hun fortjener, akkurat nå. Jeg trenger å puste litt, sove litt, ha litt tid alene. Og det nå være lov å si. 

Nå er det heller ikke lenge til jeg begynner på jobb igjen, og jeg gleder meg til å føre en samtale med noen som har et ordforråd bestående av mer enn tre ord :P  

også må jeg bli flinkere til å legge meg tidlig. God natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...