Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

:kari:

Ting har roet seg litt nå heldigvis, har enormt mye støtte i barnevernet. Avslag på avslag renner inn i innboksen for tiden, irriterende, men forventet ift pågang. Mini har fått to nye tenner :hjerte: og nærmer seg krabbe-stadiet. Det vl si... Hun hadde nok klart det, hun bare gidder ikke :P Vi har vært mye ute å gått denne uka, fulgt kursplanen og skrevet matdagbok. Vekta viser -3,5 kg siden kursstart, det liker vi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner på meg at dette blir en alt-går-til-pisis dag :Gjesp:

For andre gang siden jeg ble alene med mini har jeg måttet sove litt på sofaen mens hun tok seg en dupp. Grøss så dårlig vi har sovet i natt begge to.
Etter 5 minutter utendørs har jeg dessuten landet på to konklusjoner: 1. Vi dropper å gå tur i dag, med mindre det klarner veldig opp. 2: Jeg må lære meg å strikke sokker. Brr!

I morgen får jeg to nye kommoder til å ha i gangen, som vi skalha ytterklær i, så i dag må jeg få ryddet og flyttet unna de hyllene som står der. Jeg kjøpte også litt billig løk, sopp og gulrot tidligere i uka, som jeg tenkte jeg skulle skjære opp og fryse ned i ziplockposer, i passende "suppebase-porsjoner". Rydde gjør jeg generelt (det vil si; flytte ting fra et rom og inn i boden :sjenert: ), og prøver å få samlet opp ting som skal leveres på bruktbutikken. Det er utrolig hvor mye rart man ender opp med over årene altså, og  enda synes jeg jeg har kvittet meg med mye. :vetikke:  Jeg holder også på å strikke votter til mini, men måtte låne pinner i riktig størrelse av en venninne, så de må jeg bli ferdige med i dag så hun får de igjen.
Jeg strikket et par tidligere i uka, og de ble. Eh, nei... Øvelse gjør mester sant? :fnise:   Men først: : te og netflix!

Håper dere har en fin dag, og at været er bedre enn her. Fysj!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Te, netflix og strikking bruker å gjøre sånne dager litt bedre! Jeg skal også strikke meg sokker snart tror jeg. Jeg er veldig flink på å strikke alt mulig til alle andre, og ingenting til meg selv. På tide med litt egostrikk snart! :nigo: (skal bare gjøre ferdig alle julegavene og sånn først liksom...)

Det er forresten helt innafor å sove på sofaen etter dårlige netter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

:klem: kanskje en klem gjør dagen litt mindre vrang? :vetikke:

 

23 timer siden, Kruset skrev:

:klemmer: God klem herfra også. Håper på at været og dagen klarner litt opp for deg. Ta vare på deg selv midt i alt. :hjerte:

 

41 minutter siden, _marielle_ skrev:

:kose:

Te, netflix og strikking bruker å gjøre sånne dager litt bedre! Jeg skal også strikke meg sokker snart tror jeg. Jeg er veldig flink på å strikke alt mulig til alle andre, og ingenting til meg selv. På tide med litt egostrikk snart! :nigo: (skal bare gjøre ferdig alle julegavene og sånn først liksom...)

Det er forresten helt innafor å sove på sofaen etter dårlige netter!

Takk dere! :klem:  Været klarnet overhodet ikke, tvert i mot, men det hjalp veldig at mini sov dobbelt så lang dupp midt på dagen! Noen dager er det ekstra tungt å ikke ha avlastning, så den lille ekstra halvtimen da, den er mye verdt. Brukte et par timer etter at hun hadde lagt seg i går på å vaske rundt, og rydde på "roterommet" (som skal bli mini sitt soverom etter hvert), bare med litt musikk på øret og lukten av grønnsåpe :hjerte:

Er møkk sliten for tiden, men men. Det er jo ikke sånn at jeg bare kan ta et par "pausedager" på sofaen heller, slik jeg kunne før. Mini trenger mammaen sin, men mammen kjenner på at det hadde vært deilig å sove til jeg våknet av meg selv en gang i blant :Gjesp: En fin overaskelse jeg fikk i går da, var at en venninne plutselig sto på døra med en pose med garn til meg! Hun hadde et familiemedlem som ikke kunne strikke lengre, så da tenkte hun på meg! :hjerte: Har ikke rukket å se gjennom det enda, så det blir spennende! Men jeg har jo... ja, jeg tror ikke jeg har helt tellingen lengre over slt jeg skal/vil strikke :P

Jeg er i rydde-vaske- modus, så det står på planen i dag og. :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ugh. Jadda. ting roet seg visst ikke likevel. De siste ukene har vært *lang remse på nordnorsk*. Men jeg har fortalt en av mine nærmeste hva som faktisk har foregått disse månedene, og føler meg flere kilo lettere. Med trykk på føler. For jeg gjør jo det jeg gjør best når ting suger, og gafler i meg. Hele denne uka spesielt egentlig. Veiedag i morgen. Jess. Men skal fortelle kurslederen også at ting har vært vanskelige. Har ikke en gang logget inn på gr på en uke! Slurvet med medisiner også. Ikke bra!

Sleng på en tann som bare. ikke. vil. ut!! i tillegg nå da, så har vi det. Krevende og sutrende unge, og en mamma som holder på å gå på veggen. Uka som kommer har jeg litt å se frem til da, så det blir fint :) 

Trenger kg nå kjenner jeg. Kanskje mer enn jeg trodde. Pusterommet mitt. 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Monstrum skrev:

Ugh. Jadda. ting roet seg visst ikke likevel. De siste ukene har vært *lang remse på nordnorsk*. Men jeg har fortalt en av mine nærmeste hva som faktisk har foregått disse månedene, og føler meg flere kilo lettere. Med trykk på føler. For jeg gjør jo det jeg gjør best når ting suger, og gafler i meg. Hele denne uka spesielt egentlig. Veiedag i morgen. Jess. Men skal fortelle kurslederen også at ting har vært vanskelige. Har ikke en gang logget inn på gr på en uke! Slurvet med medisiner også. Ikke bra!

Sleng på en tann som bare. ikke. vil. ut!! i tillegg nå da, så har vi det. Krevende og sutrende unge, og en mamma som holder på å gå på veggen. Uka som kommer har jeg litt å se frem til da, så det blir fint :) 

Trenger kg nå kjenner jeg. Kanskje mer enn jeg trodde. Pusterommet mitt. 💗

En stor god klem til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimonstrum er lagt og jeg har deisa ned i sofaen. Null energi. Nada. Det er leker over alt, resten av kvledsmaten står fortsatt på benken, og smoothieflekker på gulvet. Jeg har slukka lyset på kjøkkenet. Det er sånn passe effektivt bare.

Det kjennes som en lettelse at hun sover og at jeg får være litt alene nå. Jeg føler meg som en elendig mor pga det. At jeg er glad for å ikke være sammen med henne hvert eneste bidige sekund. Dette vidunderlige, fantastiske, lille menneske. Jeg vet at jeg ikke er det. Men det føles sånn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KVelden ble mye bedre da en bekjent plutselig sto på døra med en hel masse arveklær til mini! Såå kjekt! Så nå skal jeg se en episode med noe helt meningsløst noe mens jeg sorterer klær, også må jeg bare finne senga :Gjesp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har hatt noen helseutfordringer ganske lenge nå, så vi har hatt månedlig oppfølging i helsevesenet. Var på kontroll i går, og de var såå fornøyde! Nærmer seg helt "godkjent" på det ene området :hoppendeglad: Deilig følelse! Ikke minst fordi det har krevd noe helt sykt med oppfølging fra min side og, øvelser vi må gjøre hjemme, riktig diett osv. Utredning for problem nr 2 om et par mnd, men der og går det bedre og bedre. Tungt å se på at ungen sliter. En ting gir smerter nå, en annen kan gi problemer senere om det ikke tas tak i. Man føler seg så hjelpesløs. Men veldig deilig å få beskjed om at vi nærmer oss mål nå! 

I morgen skal vi på babysvømming for første gang, det blir spennende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk akkurat beskjed om at jeg "sikkert" blir kalt inn på jobbintervju neste uke!! :hoppendeglad: Det er en liten stilling, men større enn den jeg har nå, den er her i kommunen, og den har "barnehagevennlige" arbeidstider. 

Kryss fingrene for meg! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom tanna gjennom! Mini har strevd i flere uker nå, men endelig. Fikk god hjelp av frøkna selv da :P Hun skulle sove dupp, men hørte på babycallen at hun var våken og babla. Så blir det stille en liten stund, før hun plutselig setter i et kjempehyl! Kommer inn, og ser en helt fortvilt unge, og blod(!) på en av sprinklene i senga! Da har hun altså gnagd på sprinkelen, til det har gått hull på tannkjøttet, og tvunget tanna ut. Må følge med det litt så det ikke blir betent, gi masse vann og være nøye med tannpuss, men det går nok fint. Tror det var veldig deilig å få den gjennom :babyjente:

I går var vi på babysvømming for første gang, og det var veldig kjekt. Mini elsket det! Sprellet, plasket og lo :hjerte: Så det må vi prøve å få til flere ganger! Veldig deilig for meg også å møte litt andre folk :) Utvide nettverket bittelitt.

Og dere, nå er det bare noen uker til jeg har barnehagebarn!!!!! :bond: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårtapet mitt er på absolutt maks for tiden, jeg mister så sinnsykt mye! Og mini er helt utrolig detaljorientert, hun ser alt, inkludert hårstrå. Og putter alt i munnen... 
Støvsuger og tørrmopper hver dag, vasker flere ganger i uka.  Akkurat nå driver hun å river løs nupper fra gulvteppet for å spise :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens små tanker:

- Regjeringen foreslår å redusere stønaden til cøliakere med 70%, og kutte den helt for mennesker med non-cøliakisk glutenintoleranse (selv om de også er avhengige av glutenfri kost).Rapporten som ligger til grunn for vurderingen har flere feil, noe cøliakiforeningen har påpekt,  men ikke får gehør for.

- Mini har fått enda en tann!

- Jeg fikk en pakke fra hobbii i dag :tekola: 

- Te-tråden smyger seg inn på topp 10 favoritt-tråder

- Jeg har kjøpt matboks til Mini, og bestilt navnelapper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervjuet jeg skulle på ble utsatt til neste uke pga sykdom, men jeg har en god følelse altså! Håper, håper... Skal også snakke med banken om billån i løpet av uka, så nå er det litt positivt her! Håper bare at jeg har nok egenkapital! Bilen min må ha nye vinterdekk hvis jeg skal kjøre på den en stund til, og det er kjipt å bruke flere tusen på nye dekk til en bil jeg uansett snart skal kvitte meg med :glare: 

Siden jeg virkelig begynte aktivt å søke jobber, har jeg sendt 26 søknader :Gjesp: Foreløbig 11 avslag.. Men hvis jeg får den jeg skal på intervju på nå, så kommer jeg til å roe litt ned på søkingen, ikke søke på absolutt alt jeg kommer over, men bare de som er mer interessante. Håpet er at jeg får flyttet vekk herfra etter hvert, startet litt på nytt. Har søkt på en jobb som også er på et lite (men helt nydelig) sted, høres ut som en super stilling, så den er jeg også spent på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...