Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

Kostholdet mitt har vært heeeelt krise den siste tiden, så i dag ble jeg faktisk ganske fornøyd med meg selv da jeg var på butikken med litt for tom mage og kjøpte en Nutrliettbar istedet for den vanlige snickersen. (Seriøst, Nutrilett med yoghurt og blåbær er god!) Ikke har jeg trent noe særlig heller, jeg har bare ikke orket. Mini er mer våken nå, og krever mer stimuli jo eldre hun blir. Jeg elsker hvert minutt av det, men det drar enormt mye energi, så ærlig må jeg være. Sover hun dupp rydder og vasker jeg. Så når hun har lagt seg for kvelden trenger jeg den lille tiden på å bare slappe av, det finnes ikke overskudd til trening.

Lurer på å kjøre en ny runde med nutrilett igjen nå. For å få en kickstart rett og slett. Gikk ned en del sist. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

Små steg, og å ikke gi opp når man går på en liten smell - det har jeg stor tro på når man litt etter litt nærmer seg en varig endring :jepp:

Jeg synes du gjør en kjempejobb, med Mini, økonomi, planer og alt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er flink jeg, Monstrum :smilyblomst:

Hvor gammel er Minimonstrum? Det er jo en fulltidsjobb (minst) å være hjemme med baby, så da er det absolutt lov å være sliten på slutten av dagen! Jeg brukte å gjøre husarbeid i våkentida til min, med henne på armen eller i bæresjal (hun sov bare i bæresjal mens jeg gikk tur ute fram til hun var 7 mnd, så ikke sjans på å få gjort noe i sovetida...). Kanskje det funker for deg og? Slik at du kan slappe av litt mens hun sover? :) Nå, hvis jeg er hjemme med henne på dagen, så har jeg hellig te- og strikketid mens hun sover dupp, også går vi alltid ut med bæresele og hunden for å få litt annen stimuli enn innetid :hund: 

Mine treningstips er å legge inn noen små drypp av trening i løpet av dagen, f. eks ta noen knebøy med mini i armene, ligg på magen på gulvet sammen og ta litt planke, gå tur osv. Til sammen blir det jo litt på en dag, og da kan en slappe av på kvelden med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Verdande skrev:

Små steg, og å ikke gi opp når man går på en liten smell - det har jeg stor tro på når man litt etter litt nærmer seg en varig endring :jepp:

Jeg synes du gjør en kjempejobb, med Mini, økonomi, planer og alt! :kose:

Det er nettopp det jeg prøver å tenke nå: OK, jeg har hatt en megasmell. Men det betyr ikke at det er sånn det skal være, og at det er en unnskyldning for å fortsette i samme sporet. Jeg må prøve å bare gå videre, ikke gnage på det og være sint på meg selv

Tusen takk :klem:

8 timer siden, _marielle_ skrev:

Jeg syns du er flink jeg, Monstrum :smilyblomst:

Hvor gammel er Minimonstrum? Det er jo en fulltidsjobb (minst) å være hjemme med baby, så da er det absolutt lov å være sliten på slutten av dagen! Jeg brukte å gjøre husarbeid i våkentida til min, med henne på armen eller i bæresjal (hun sov bare i bæresjal mens jeg gikk tur ute fram til hun var 7 mnd, så ikke sjans på å få gjort noe i sovetida...). Kanskje det funker for deg og? Slik at du kan slappe av litt mens hun sover? :) Nå, hvis jeg er hjemme med henne på dagen, så har jeg hellig te- og strikketid mens hun sover dupp, også går vi alltid ut med bæresele og hunden for å få litt annen stimuli enn innetid :hund: 

Mine treningstips er å legge inn noen små drypp av trening i løpet av dagen, f. eks ta noen knebøy med mini i armene, ligg på magen på gulvet sammen og ta litt planke, gå tur osv. Til sammen blir det jo litt på en dag, og da kan en slappe av på kvelden med god samvittighet

Hun nærmer seg 6 mnd :hjerte:
Jeg gjør mest mulig på dagtid, som regel med henne på armen, men som jeg har skrevet litt om tidligere har jeg nok fått et litt mer "perfeksjonistisk" forhold til å det rent og ryddig rundt meg. Er det ikke noe som må gjøres, så finner jeg noe. Jeg hra bodd her i, hva, 3 måneder? Og jeg har vasket samtlige vinduer, både inne og ute, 6 eller 7 ganger.
Jeg brukte mye bæresele frem til hun var 4 måneder. Da ble hun for nysgjerrig og ville ikke sitte innover lengre, samtdig som hun var for liten til å sitte fremover.
Nå som hun er blitt større passer ikke sela lengre dessverre. Og det er ergobaby, så det sier litt om hvor stor jeg er...

Jeg prøver å legge inn litt aktivitet, og vi er ute og triller minst en gang om dagen. Hun elsker at jeg gjør knebøy :fnise:
Jeg fikk en smartklokke/aktivitetsklokke til jul, men finner ikke laderen. Lurer på å prøve å få tak i ny, så jeg kan bruke den igjen. Motiverende med fyrverkeri når man når skrittmålet 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Moddi  :hjerte:   

Har perioder der jeg hører mye på en enkelt artist, men Moddi kommer jeg altså tilbake til hele tiden!

Favoritten:

 

Og egentlig hele "Kæm va du?" - albumet; altså den spillelista  ☝️
(ser ut som hele spillelista kommer opp uansett hva jeg gjør... Mannen i Ausa liker jeg godt altså, men er Kjerkegård ved havet som er favoritten)

Og "Unsongs" - prosjektet er jo bare helt fantastisk!

Og man kan vel aldri nevne Moddi uten denne:

 

Kveldens avslappingsmusikk altså - god natt! :sove:

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli klar for å komme meg vekk litt! Folk som suger all energi ut av deg altså. Ugh.
En liten uke igjen nå, så blir det noen fine dager med familie håper jeg.

Og da skal jeg altså reise gaanske langt, alene med mini! :bond:  Tror det skal gå greit, men er litt spent likevel, særlig siden vi ikke skal kjøre bil (spare, spare, spare til større!) Har prøvepakket et par ganger for å se hvordan i all verden jeg skal få med meg barnevogn og bilstol OG bagasje på egenhånd :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp halv 7 i dag. Ikke pga mini, men bråvåknet av at jeg kom på at jeg glemte å sette frem søppeldunken i går. :bond:
Og med en gang jeg kom inn og skulle sette meg ned å lage en kopp e, da våkna mini. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to dager siden sa langtidsvarselet til yr: "Sooool, strååålende sol! Sommeeeer!!!" I dag: "hahahhaha lurte deg! Let it raiiin!" Takk ska'rru ha, gjett hvem som har minst 5 maskiner klesvask? Ikke kult. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kan være kjipe er det vel ingen tvil om. Har erfart det selv, over alt for mange år dessverre.

Da er det så deilig med sånne snille mennesker som bare stiller opp i en vanlig hverdag, uten å nøle en gang. I dag var jeg på butikken. Fredag, stappfull parkeringsplass, måtte parkere ett stykke unna inngangen. Ut derfra har jeg Mini på armen, stelleveske over skuldra, og en handlepose i andre hånda. Og en pakke jeg hadde hentet ut på posten som jeg ikke ante hvordan jeg skulle få med meg uten å gå to turer. Så kommer det ei dame og bare "Kan bære den jeg, hvor har du bilen din? :) "
Åh, jeg elsker sånne hverdagshelter :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avslag på enda en søknad i forrige uke :(  Men! Nå er det utlyst en stilling i et helt annet felt enn det jeg har søkt på til nå, og noe jeg aldri hadde trodd jeg kunne jobbe med, men fy fader så bra den jobben hadde vært for meg! På kompetansekrav-lista haker jeg av på 6 av 7 ting. Jeg regner med det blir maaange søkere på denne, men det er kanskje, muligens, en biiiitteliten sjanse for meg også?

Nå kjenner jeg vedkommende som et kontaktperson/leder litt også. Ikke at det skal gi meg noen fordel altså, men jeg føler terskelen er litt lavere for å ta en telefon/stikke innom kontoret for å få litt mer info om stillingen. Sto blant annet ikke oppstartsdato, og et par andre ting jeg lurer på.

Åh, denne skaljeg søke på. Mitt livs beste søknad, here I come!

 

- Postet nettopp denne i Tråden for oss som søker jobb, men legger den her og. Denne stillingen skal jeg gjøre absolutt alt for å få, selv om jeg vet at sjansene er små. Den krever riktignok blant annet, som alle andre stillinger, "relevant erfaring og utdannelse". Og utannelse har jeg jo ikke. Men jeg  tror noe av det jeg har gjort tidligere kan regnes som relevant erfaring. Kanskje.
Jeg har alltid vært god på å skrive søknader, men jeg skulle ønske NAV-veilederen min ikke var på ferie nå, så hun kunne sett over den og hjulpet meg med å få den bedre enn bra.

Dere, denne jobben må jeg bare ha altså. :bond::yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med jobbsøkinga! Bare å mase litt og skryte hemningsløst av hvor flink du er, så stiller du sterkt :danse:

Og det de poster i jobbannonsen er alltid mer ønskeliste enn krav. Det er visst en typisk jentegreie å tro at det er krav, og derfor la være å søke, noe som er passe teit! Det værste som skjer er jo at man ikke får jobben, akkurat det samme som skjer når man ikke søker. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.7.2018 den 8.29, Verdande skrev:

ÅÅh, krysser fingrene for deg :hoppe:

 

På 7.7.2018 den 19.44, _marielle_ skrev:

Masse lykke til med jobbsøkinga! Bare å mase litt og skryte hemningsløst av hvor flink du er, så stiller du sterkt :danse:

Og det de poster i jobbannonsen er alltid mer ønskeliste enn krav. Det er visst en typisk jentegreie å tro at det er krav, og derfor la være å søke, noe som er passe teit! Det værste som skjer er jo at man ikke får jobben, akkurat det samme som skjer når man ikke søker. 

 

Takk dere! Ringte i dag og spurte litt om det som var uklart, fikk tilbakemelding på at jeg stilte gode spørsmål, så det er bra! Var også åpne for å se på hvordan prosentene kunne fordeles (få eller flere dager osv), for jeg får en utfordring med barnepass om jeg får jobben.

Men! Det var første steg! Nå må jeg fortsette feriepakking og rydding av leiligheten, så blir det søknadsskriving senere i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknaden var ferdig skrevet, og halvsekundet før jeg rakk å trykke på "Send inn søknad" krasja PCen. Jeg brukte LANG tid på den, også bare... :sukk:

Lagret jo ikke, dum som jeg var. Så da er det å begynne på nytt :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Monstrum skrev:

Søknaden var ferdig skrevet, og halvsekundet før jeg rakk å trykke på "Send inn søknad" krasja PCen. Jeg brukte LANG tid på den, også bare... :sukk:

Lagret jo ikke, dum som jeg var. Så da er det å begynne på nytt :sukk: 

Om du skrev i Word, så har den en funksjon for å ta vare på dokumenter om noe går galt. Tar automatisk å lagrer mens du skriver, men kaster det vekk når du avslutter. Men når du ikke avslutter normalt finner den reservedokumentet.

Du vil bli møtt med spørsmål om å gjenopprette når du starter Word igjen. 

Du får nok ikke alt tilbake, men forhåpentligvis mye. Om verktøyet har en slik funksjon. Krysser fingre og lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Mini og jeg koser oss på ferie!  Vi får vært litt med storfamilien og litt med de nærmeste. Besteforeldre og oldeforeldre er i ekstase, og mini får oppmerksomhet i bøttevis :hjerte: Hun har vært litt småsyk, så litt roligere dager nå, det har blitt litt mye styr. Men det er deilig  (men veldig uvant!) å ha litt hjelp rundt meg. Bare det at noen har ryddet av bordet etter oss om jeg er opptatt med noe annet liksom. At noen avlaster armene mine når hun bare vil bæres og kose. 

Har ikke med meg pc, og nettbrettet er teit og må sendes inn når jeg kommer hjem, så litt lite oppdateringer blir det. Min mobil er ikke helt samarbeidsvillig med KG.

Håper dere nyter sommeren! :sol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Klokka er kvart over 8, jeg har vært våken i 3 timer :lillesky2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...