AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Nå snakker jeg om de av veninnene mine som har kjærester jeg aldri har møtt. Det er venniner som jeg har lite kontakt med nå, men som vi inviterer fordi jeg er glad i dem og det alltid er like fint de sjeldne gangene vi treffes. Andre venniner som jeg treffer mye har vi invitert + 1, men da har vi jo møtt kjæresten også flere ganger og vil treffe dem mer i fremtiden.. Synes det er vanskelig. Sitter med invitasjonene nå og de skal ut i løpet av helgen. Vil gjerne ha konstruktiv hjelp. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 0593a...c0d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Ja, det er høflig å invitere med partnere - så avgjør de selv om parteren blir med eller ikke. Hva hadde du syntes om å bli invitert i et bryllup uten din mann? Anonymous poster hash: f0b80...f0d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg personlig syns det er helt ok å bli invitert alene når jeg blir bedt som vennine. Men jeg forstår at ikke alle deler denne tankegangen. Det er derfor det er vanskelig syns jeg.. Har flere venniner som også har sagt selv at de godt kan bli invitert alene. Ikke alltid at mennene bryr seg noe veldig om å gå i bryllup til fremmede folk heller.. Anonymous poster hash: 0593a...c0d 5
Megana Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Jeg synes det er helt greit å invitere en venninne som man ikke nødvendigvis har så veldig mye kontakt med, uten partner, spesielt hvis man ikke har møtt partneren før. Dersom det eventuelt er et STORT bryllup hvor "alt som kan krype og gå" er invitert, hadde jeg nok reagert på å blitt invitert alene, da et slikt bryllup ikke ville gitt meg inntrykk av at de har forsøkt å holde kostnadene nede/ha et mindre bryllup. For å unngå noen sure miner/ubehageligheter/"lurer på hvorfor ikke..." ville jeg rett og slett gitt beskjed til de det gjaldt at "vi prøver å ikke ha et veldig stort bryllup, og siden vi ikke har møtt din kjæreste/samboer/mann håper jeg du ikke tar deg nær av at vi kun inviterer deg", eller noe i den dur. Hadde jeg fått den beskjeden hadde jeg umulig kunne blitt skuffet eller lurt på årsaken. Jeg ville nok uansett sett an denne gjengen, er alle såpass etablerte at de har vært samboere en stund eller er gift, og du har mer kontakt med noen, vurdert å invitere med partner. (Dersom flere av disse omgås med hverandre ville jeg kjørt samme linje for alle, så slipper du "hvorfor fikk pia ha med mannen og ikke jeg") Siste alternativ, inviter de som par til kaffe og kaker, men ikke middag, om dere skal ha ekstra gjester om kvelden. Jeg var gjest i et giga-bryllup for et par år siden, og min mann (samboer den gang) ble ikke invitert. Ettersom de ikke hadde møtt han, skjønte jeg det jo, inntil jeg kom i bryllupet og så hor stort bryllupet var, og at de ikke hadde noen begrensninger på verken kost eller antall (det var overflod av alt), samt at andre hadde blitt invitert med kjærester som de heller ikke hadde møtt. Jeg lagde uansett ingen greie av det, hadde en hyggelig kveld, og lot deres gjesteliste være deres gjesteliste. Endret 23. januar 2014 av Megana 2
globalagogo Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Er dette snakk om et bryllup da..? Er det ikke bare vanlig treff?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Er dette snakk om et bryllup da..? Er det ikke bare vanlig treff? Det ligger i bryllupsforumet, så da er det nærliggende å tro ar vi snakker om bryllupsinvitasjoner. Anonymous poster hash: 4bc8f...180 1
globalagogo Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Det ligger i bryllupsforumet, så da er det nærliggende å tro ar vi snakker om bryllupsinvitasjoner. Anonymous poster hash: 4bc8f...180 Ok
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Man inviterer med partner når det gjelder bryllup. Anonymous poster hash: 5a2fc...852
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Jeg vil si at det kommer litt an på. Er det et relativt lite bryllup, så er det mer forståelig å invitere fjernere bekjente uten partner. Men da er det samtidig viktig at disse kjenner andre som også er invitert - å skulle bli invitert uten partner til en fest hvor du knapt nok kjenner noen andre enn brudeparet er ikke spesielt kult. Og hvis det kun gjelder en eller to venninner er det en uting. Er det derimot en gruppe mennesker som blir invitert uten partner, så er det bedre. Anonymous poster hash: 11907...75a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Om du ønsker å invitere kun venninnene dine fra gamle dager, så er det helt greit. Slitsomt med den bedre halvdel uansett... Anonymous poster hash: e3fe3...3b5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 TS her. Takk for svar! Forstår at det er litt ulike meninger rundt dette, men det skulle jo bare mangle Jeg tror jeg skriver venninenes navn på invitasjonen med ordlyden "deg" så skriver jeg en mld utenom der jeg forklarer at vi ikke har invitert kjærestene til de vi sjelden treffer pga at vi ikke vil ha så stort bryllup og at jeg gleder meg til å se henne osv osv Så er jeg hvert fall helt ærlig. Anonymous poster hash: 0593a...c0d 1
Sophia Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Høres ut som en fin løsning Ts. En kompis av samboer skal gifte seg til sommeren. Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt om jeg ikke var invitert. Synes egentlig det er unaturlig å skulle invitere masse folk man aldri har møtt bare fordi de er kjæresten til gamle venninner/kompiser. Spesielt hvis det ikke er et giga-bryllup. Aner dog ikke hvordan jeg skal løse det den gangen jeg skal gifte meg.. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 "Du kan ta med deg noen om du har lyst, man da er det veldig fint om du sier i fra noen dager på forhånd"? Anonymous poster hash: fa354...8a1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Det er vanlig å invitere samboer/ektefelle. Mere "løse" forhold kan man fint droppe syns jeg. Anonymous poster hash: 73e23...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå