Gå til innhold

Millimanis drømmetyll


Millimani

Anbefalte innlegg

Noen har spurt om jeg har dagbok. Inntil har svaret vært at det har jeg ikke. Jeg har vært bruker på Kvinneguiden i halvannet år, og hadde egentlig bestemt meg for å ikke opprette dagbok. Jeg vil være litt mer "anonym" av meg. Dessuten har jeg en åpen blogg, men den legger jeg ikke ut link til. Men nå oppretter jeg altså dagbok likevel. Om jeg kommer til å skrive veldig aktivt i dagboka er en annen side av saken.

Millimanis drømmetyll.... Drømmetyll? Vet jeg hvorfor jeg kaller dagboka drømmetyll. Det er ikke noe ord. Sammensetting av to ord, og så kom ordet drømmetyll fram. Et uvanlig ord. Alle vet hva å drømme er. Tyll er et lekkert og glatt stoff. Det er kanskje mange som vet det også. Millimani. Brukernavnet mitt på Kvinneguiden har jeg henta fra Astrid Lindgrens "Mio min Mio". Millimani er veverskens datter. Millimani i fangenskap hos ridder Cato, hennes mamma vever stoff av drømmer om nettene. Mio får en kappe av veverskens aller fineste stoff. Så drar han for å redde hennes datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble avbrutt tidligere i dag, men nå er jeg her igjen. Skriver noen ord. Nå er det lang-helg. Jeg har fri fra jobb i morgen, og da skal jeg vaske leiligheten og så må jeg handle litt. Har en katt som så gjerne vil ha disse små "temptations", på en liten plastboks, og i tillegg "Healthy coat" og "anti hairball". Hun vet hva hun vil ha, og nå er det nesten tomt for alle de tre. Temptations får jeg kjøpt på Rema i morgen, de to andre har de ikke på Rema. Får se om jeg drar meg til kjøpesenteret i morgen, hvor det er en Meny-butikk, eller om jeg drøyer til lørdag. Lørdag skal jeg dit uansett.

Lillepus koser seg sånn, er stadig på verandaen og leker i snøen. Vi bor i andre etasje, og jeg må måke verandaen da.. Lillepus er ofte helt ute også, men nå på vinteren blir det ikke så lenge om gangen. Det skulle ikke snø i dag, ifølge værmeldinga, men det kom litt snø likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, nå sitter jeg her... Vet ikke om denne dagboka skal få bestå, ettersom jeg egentlig ikke hadde tenkt å opprette noen dagbok her. Snart skal jeg ut å handle litt for uka, og ellers blir det bare en rolig dag. Fordi jeg fikk epilepsi-anfall i går, er jeg ikke helt god i dag, men sånn er det nå bare. Blir en veldig kjapp og enkel middag senere i dag, pannekaker kanskje.. Noen fortalte meg at de skulle ha pannekaker i dag, den idéen smittet meg. Så kanskje. Jeg bruker da bare en ferdig-pose, jeg trenger ikke mer. Jeg er bare meg, og jeg er ikke flink å lage mat.

Gleder meg til en rolig og stille ettermiddag og kveld, men egentlig skjer det altfor lite i livet mitt for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Trøtt og hodepine. Er så lei av det, men må bare leve med det, tydeligvis. Snart skal jeg hjem fra jobb, og gjøre ingen ting. Irriterer meg at jeg la igjen paraplyen hjemme, men jeg holder meg kanskje tørr likevel, bare det ikke begynner å regne eller sludde. Ser veldig grått ut iallfall.

Jo, jeg må finne på noe når jeg kommer hjem. Tv-titting i kveld, og ellers får jeg kanskje strikke litt. Se om Lillepus vil finne på noe, hun vil kanskje ut en tur. Jeg trodde snøen skulle regne vekk, men i dag har det virka kaldere. Kanskje det er bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle skrive at "det snør". Det gjorde nemlig det for tre minutter siden. Så kasta jeg et blikk ut vinduet, og oppdaget at det snør faktisk ikke. Ser ikke ut som det regner heller.... Eeeh, hvorfor skrev jeg det? ser jeg det er nedbør. Det er vel hva man kaller sludd. Så ser jeg ikke noe av det, igjen... Jo. Det får ikke bestemt seg.

Jeg skal på apoteket etterpå. Kjøpe D-vitaminer. Har skjønt at jeg mangler d-vitaminer, etter at jeg snakka med legen i går. Det er derfor jeg er så mye trøtt, og det er derfor jeg er så mye plaga med hodepine. Jeg kan iallfall tro at det er årsaken. Jeg skal til legen neste uke. Jeg aner ikke om han skriver ut reseptbelagte D-vitaminer til meg, eller om han sier det er nok med de jeg kan "finne selv". Jeg vet ikke hva nivået mitt er på heller, bare at det er lavt. Jeg ringte han av andre årsaker, men så fikk jeg vite det også.

I dag er det ikke mye som skjer, det er ganske så stille. Jeg skal kose med Lillepus, og kanskje jeg må måke litt snø. Ser egentlig ikke for meg det helt store, men kanskje det er akkurat nok. I kveld blir det tv-titting, og ellers ikke så mye. Det har jeg visst sagt allerede. Vet ikke hva jeg skal ha til middag, men kanskje det blir kalkun. Så blir Lillepus veldig glad hvis jeg gir noe til henne også, kalkun er nemlig det beste hun vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det morsdag. Jeg er ikke mor selv, vil aldri bli det. Har imidlertid verdens beste mamma, og hun har fått en stor bukett med tulipaner i dag! Så det er da noe, jeg pleier ikke å kjøpe gaver til henne da, blomster får være nok på morsdagen.

I går var jeg i bokhandelen på kjøpesenteret, og der kjøpte jeg boka "Kule kidz gråter ikke". Visste ikke at den var utgitt i bokform også, men plutselig sto jeg rett foran den. Skulle ønske jeg hadde fått sett filmen på kino, men det rakk jeg ikke. Den kommer på dvd i april, og da skal jeg kjøpe den. Det er en familie-film, og boka er mer en barne-bok. Derfor ba jeg ekspeditrisen i bokhandelen om å pakke den inn for meg, så trodde hun at det var en gave. Men i dag har jeg lest ut boka, etter at jeg først leste halve boka i går. Det er en bok som passer for alle, etter min mening.

Ellers skjer det ikke stort. Jeg ville gjerne ut å gå en tur tidligere i dag, mens det enda var lyst ute, men så langt kom jeg ikke. Det foss-regna i en evighet. Når jeg endelig fikk meg til å gå ut en tur, så var det mørkt ute, men det var opphold da. Imidlertid kom jeg ikke lenger enn til enden av gata jeg bor i, før det begynte å regne igjen. Festlig. Jeg fikk meg imidlertid en ørliten spasertur, det var mer yr enn regn til å begynne med, så det gikk helt fint å gå ute uten paraply.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen, jada... Jeg er trøtt, men det er ikke noe nytt. Sitter på jobb, og venter på at noen andre skal komme og hente vakt-telefonen. Om jeg kan kalle den det. Jeg har akkurat tømt oppvaskmaskina, og har ingen ting å gjøre. Trøttheten sitter i, men jeg har sovet godt i natt. Var litt kaldere ute enn jeg trodde, men jeg skal ikke oppholde meg så mye ute. Dagene er ensformige, men jeg satser på at det endrer seg når jeg blir i litt bedre form. Håper jeg nå nærmer meg mitt gamle jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Hei Millimani!

Jeg visste ikke at du hadde denne dagboka før akkurat nå jeg!

Så utrolig fin innledning du har laget til denne boka di. Jeg ble helt rørt jeg.

Håper du får en fin mandag og en god dag på jobben! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Aldrisur! :helen:

Jeg har ikke skrevet så mye her ennå, men får se om ikke jeg kan klare å være litt aktiv. Akkurat nå sitter jeg bare i stillheten, og venter på at en kollega skal komme tilbake fra et møte. Ventilasjons-anlegget suser i bakgrunnen, men jeg har begynt å venne meg til det nå. Det er bedre med ventilasjon enn uten iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Litt over to måneder siden sist. Skal jeg skrive oftere tro? Jeg fikk plutselig for meg å skrive litt her igjen. Påskeferien er straks over, jeg har bare vært hjemme og slappa av. Trøttheten er til å bli sprø av, den er der hele tiden.

I dag har jeg gått en deilig tur i skogen, og fått nyte at det er første sommer-dag. For det kan man trygt si at det er. Jeg er jo kjent for å være en frossen-pinne, men i dag var det virkelig sommer! :sol: Lillepus er ute, og blir sikkert ute til jeg legger meg, om ikke i natt også. Foreløpig har hun ikke vært ute om nettene i år, men det blir sikkert ikke så lenge til hun vil ut om nettene.

Det var noe jeg hadde tenkt at jeg skulle skrive. Men hva var nå det da? :klo: Jeg skriver det vel når jeg kommer på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp Lillepus ut i går kveld, og hun har vært ute i natt. Deilig at det har blitt så varmt at hun vil være ute om nettene når været er bra :) Jeg ropte på henne så hun kom inn når jeg henta avisa, men hun ville ut igjen med en gang. Det var nok litt sånn "Hvorfor måtte jeg inn...?" Hun måtte jo ikke inn, det var jeg som trodde at hun ville, selv om jeg ikke så henne først. Typisk meg. Men det er meldt mer guffent fra i morgen eller onsdag, så vi får se.

Egentlig gjør det ikke noe med litt regn nå, etter så mange solfylte dager. Jeg har en veldig sannsynlig pollen-allergi, men alt legen har klart å finne ut etter utallige tester, - er at jeg har uspesifikk allergi. Nå i salix-sesongen har nesa rent og hosten kommet og gått. Ikke så ille at det gjør så mye, men det er "noe" da. Kanskje det også er annen pollen-allergi, eller kryss-allergi, men jeg må vel leve i det uvisse til jeg blir så dårlig at...ja, det er bare å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen etter 1. mai... I går var jeg på arrangement i en annen bydel her. I det såkalte sentrum skjer det absolutt ingen ting, men der jeg var på arrangement i går er det som en forsmak på 17. mai, så stor feiring er det der. Koselig det da! Greit med den lille bydelen hvor det nesten er sånn at alle kjenner alle, og selv om det er en "stor" feiring, blir den likevel forholdsvis rolig. Det passer meg ypperlig, jeg fordrar ikke store folkemengder og mye kaos!

Jeg har akkurat vært ute på spasertur i bolig-området her jeg bor, det er godt å klare å være i litt aktivitet, det skal så lite til for at jeg blir utslått. Skulle ønske jeg ikke ble så fort sliten, men det kan være den uspesifikke allergien min, og det kan være medisinene jeg bruker (for noe annet enn allergi). Jeg tror ikke det er noe annet. Mest sannsynlig er det medisinene.

Jeg skriver bare for å skrive. Men egentlig er det noe jeg hadde tenkt å skrive, noe jeg har tenkt i flere dager, men hva? Det kommer nok, en eller annen gang. Jeg trenger å uttrykke meg. Greit å kunne bruke dagboka da. Drømmetyll... Fantasi... Iallfall nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisa

-Du kan se ting jeg ikke kan se... Jeg tror du så noe jeg ikke ante at skulle hende. Det var jo greit at jeg ikke hadde den fjerneste anelse om det, og du så det ni måneder før det hendte. Jeg har ikke mye kontakt med deg, men jeg var hos deg flere ganger i en spesiell anledning, åtte-ni måneder før det hendte. Jeg tror du så det den andre gangen. Jeg fikk en følelse av at du holdt noe skjult for meg. Det var bare den andre gangen at jeg hadde den følelsen, men jeg sa ikke noe. Jeg la tanken ned i en skuff, og der lå den i ni måneder. Etter ni måneder tok jeg tanken opp av skuffen, men jeg har holdt det for meg selv. Jeg har aldri spurt deg om du så at det ville hende, og høyst sannsynlig kommer jeg aldri til å gjøre det heller. En dag vil du kanskje forstå at jeg har tenkt tanken, men da vil du høyst sannsynlig også forstå at jeg ikke vil vite svaret på det. Det er iallfall slik jeg føler det i dag, at det er best for meg å ikke vite.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Silje

-Jeg har nesten ikke sett deg siden i fjor høst. Jeg har planer om å gjøre noe uten deg, noe jeg tidligere alltid gjorde bare sammen med deg. Det er dog en spesiell anledning denne gangen, og jeg skal derfor ikke gjøre det "tomhendt". Tanken var, og er kanskje fortsatt, - å gjøre det alene. Fordi ting har blitt som de har blitt. Men plutselig er du nær ved å dukke opp, etter at jeg har forsøkt å få kontakt utallige ganger. Jeg klarer ikke å gi slipp på deg skjønner du. Jeg har dog lurt mye på om du har hatt til hensikt å gi helt slipp på meg, siden vi nesten ikke har hatt kontakt siden i fjor høst. Det er mest din fortjeneste, det har jeg også vitner på. For å si det på den måten. Min frustrasjon, fortvilelse, smerte, "sinne", savn.... Jeg skriver "sinne" i anførselstegn fordi jeg vet midt oppi alt annet at jeg ikke har grunn til å være sint. Jeg forstår faktisk, på mange måter. Men så fort og brått, og den manglende interessen.... Det var sikkert ikke så lett for deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det!

Dagen har vært super den :) Jeg har ikke sett på noen tog, ikke vært i byen, men mest hjemme hos meg selv. Slik jeg liker å ha det :) En tur til nabobyen på et arrangement der, sammen med noen andre, og det var så koselig med allsang og god mat. Nå er det på tide å ta fram lørdags-godtet og en god film, og kose seg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg fram solsenga :sol: Jeg har lagt ute i sola en halvtimes tid i kveld. Skulle gjerne lagt lenger, men ett kvarter på hver side av kroppen får være nok når jeg ikke har noe grunnlag. Håper jeg får sola meg litt i morgen også. Jeg er egentlig ikke typen til å ligge så lenge i sola, var iallfall ikke det før. Har vel egentlig blitt litt flinkere til det de siste årene, og passer på at jeg ligger lenge nok til å få litt farge, og at det ikke går for mange dager mellom hver gang. Da snakker jeg kun om ekte soling, og ikke solarium. Jeg vet jo at jeg har så godt av å få litt sol på kroppen min! Dessverre er jeg ikke av den sorten som blir så veldig lett brun, men jeg blir veldig glad når venner ser på meg og sier at jeg har fått farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg vite at naboene mine skal flytte. Det er enda noen måneder til, men jeg synes det er utrolig godt å få vite det så tidlig. Det blir noen visninger på leiligheten etter hvert, og spennende for meg hvem som kjøper den! De som bor der nå er helt fantastiske! Beste naboene jeg har hatt :) Jeg synes det er synd at de skal flytte, men de trenger større plass så jeg skjønner dem veldig godt.

Utrolig deilig å ha fri i dag, etter en forferdelig slitsom dag på hotell i går! :murvegg: Meget heftig kurs-dag som jeg egentlig ikke hadde måttet være med på, men som jeg ble dratt med på likevel. Mer av andres vilje enn av egen vilje. Sånn er det noen ganger. Men jeg klarte å komme meg hjem i går, istedenfor å bli værende til i dag som jeg egentlig skulle. Da ble alt så mye bedre for meg!

I dag er en dag med alle mulige vær-typer...nesten. Torden-været som angivelig skal komme, har fortsatt ikke vist seg. Det er jo bare bra det! Jeg har lagt ute på solsenga en drøy halvtime. Bestemte meg for å smøre meg og gå ut på solsenga når sola sto over verandaen. Men da solkremen hadde tørka litt inn i huden, og jeg gikk ut for å legge meg på senga, så hadde jeg ikke mer enn lagt meg før sola forsvant bak en sky. Og der så det ut som den hadde lyst å bli værende. Argh! Så det varte ikke lenge, den stunden på solsenga i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annikken

-Du vet ikke fnugget av hvem jeg er... Men jeg skriver likevel. Jeg kjenner flere andre i omgangskretsen din. Skulle ønske jeg hadde truffet deg også en gang, men det ser ikke ut som det skjer sånn med det første. Jeg har ingen grunn til å treffe deg, det er bare at jeg har truffet "alle" disse andre, - bare ikke deg. Via en av våre felles venners spillelister på Spotify fant jeg deg, og jeg la raskt merke til at du har veldig god musikk-smak. Du aner ikke hvor mange sanger jeg har funnet på listene dine! Jeg følger ikke deg på Spotify, men hvis jeg sjekker listene dine så går jeg inn via en av våre felles venner. Du kan se at jeg følger henne, så for alt jeg vet kan du ha sett listene mine også, uten at jeg vet det.

Jeg har sett Facebook-profilen din også, men jeg pleier ikke gå inn på den og smugtitte. Mange brukere der vet ikke hvor viktig det faktisk kan være å låse profilene sine godt nok. Det later til at du er en av dem, men jeg kan ikke fortelle deg det. Du må skjønne det selv, eller få vite det av noen som står deg nærmere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...