Gå til innhold

Millimanis drømmetyll


Millimani

Anbefalte innlegg

Annikken

-En ting til du... Den dagen jeg eventuelt treffer deg sammen med noen av de andre, håper jeg at jeg får anledning til å fortelle deg hvor misunnelig jeg er på deg! Du aner bare ikke hvor mye jeg misunner deg! Vi har noe til felles, du og jeg, broren din og søstrene mine. Det vi har til felles er noe vi opplevde i vår barndom, og jeg misunner deg et valg bare du tok i den forbindelse. Så konsekvent av deg. Så flott! Du lot deg ikke overtale av noen som helst, selv ikke av broren din. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort som deg, men typisk nok gjorde jeg ikke det. Jeg er mektig imponert, og jeg misunner deg enormt! Faktisk er jeg stolt over deg, hvis jeg kan få lov å være det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter i sjette etasje og ser på skyene på himmelen. Endelig er det overskya ute. Endelig ja... Det er faktisk deilig, selv om jeg er trøtt. det har regna litt i natt og utover dagen, men akkurat nå regner det ikke. Nå har vi hatt flott vær i dagevis. Jeg ble ikke "overraska" når jeg så ut vinduet i morges, for i dag var det meldt regn.

Når jeg kommer hjem om en times tid så skal jeg bare slappe av. Jeg er litt for glad i godteri for tida, men skal prøve å la være og kjøpe noe. Det hører liksom helga til det da, og onsdag er lille-lørdag... Jeg tror det var hyrdepai i kantina i dag, men som vanlig så tar jeg med meg niste hjemmefra. Bare en eneste gang har jeg kjøpt noe i kantina, og det var en morgen jeg følte meg mørbanka og sliten etter fysioterapi. Da kjøpte jeg en salat. Hyrdepai er egentlig godt, men jeg har ikke laga det selv på mange år. Av en eller annen grunn. Kanskje jeg skulle gjort det snart?

Snart er det pinse, og enda en lang-helg. Ikke lenge siden forrige lang-helg som var ved "himmel-spretten". Men det er godt for meg med de ekstra fridagene kjenner jeg, særlig fordi jeg er så sliten for tida. Jeg må bare ta ting i sakte tempo så går det lettere.

I dag var naboenes leilighet i bolig-avisa så nå er det snart visning på den. Skjønner ikke hvorfor den ikke er lagt ut på finn.no ennå, men det skjer vel snart. Da skal jeg dele den på Facebook, og så må jeg bare håpe at de får solgt snart, - og at mine nye naboer er like gode som de som flytter snart. Verdens beste naboer har de vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annikken

Jeg drømte om deg i natt. Jeg drømte at jeg hilste på deg, at jeg tok deg i hånda, men vi sa ikke noe til hverandre. Mammaen din var der. Det var vel bare det lille jeg drømte om deg. Ikke noe mer. Undres hva som var meninga med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble holdt våken av vei-arbeid i hele natt, og det var 200 meter unna! :sinna: Hadde jeg blitt like frusrert og sinna hvis jeg hadde sovna før de begynte? Hadde jeg våkna av det da? Var det mange flere enn meg som ble holdt våkne i natt? Pipe-lyder fra flere biler, og annen lyd fra bilene som gikk på "tomgang" konstant :frustrert: I dag føler jeg meg som en zombie på jobb, og det er ikke bra! Skal hjem å sove om noen timer, og satse på at jeg ikke blir holdt våken flere netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt måtte jeg lukke vinduet for å unngå å høre på vei-arbeidet nede på hovedveien. Og det selv om det var 23 grader på soverommet! Men jeg fikk faktisk sove, og er ikke fullt så zombie i dag som i går, selv om jeg fortsatt er trøtt.

Varmt og godt ute i dag også, men det blåser litt mer. Så ikke sikkert det blir noe solseng på verandaen i kveld. Prøvde det i går, men sola forsvant bak en stor sky når jeg var klar for å sole meg. Blir uansett en rolig dag i dag også, og så kommer helga. Jeg har som regel fri hver fredag. Deilig :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen for min del :)

Arbeidsdagen min gikk i ett, og jeg var fryktelig sliten! Heldigvis er det ikke ofte det er "intenst". Jeg tillot meg faktisk en hel time matpause i dag, og ikke bare en halvtime. Synes godt jeg kunne fått kake og is som takk for innsatsen :ironi: Nei..., det måtte gjøres det som ble gjort i dag. Jeg var med og hjalp til med å flytte hyller, stoler og materiell fra en etasje til en annen etasje i bygget. Enda godt vi har heis ellers hadde jeg så absolutt dåna :daane:

I dag har været vært hva jeg liker å kalle "helgardert". Litt av hvert. Jeg har fem paraplyer! To av dem er ødelagte, og en annen er veldig liten. Jeg hadde tenkt å ta med meg en på jobb, men det glemte jeg! Typisk meg, er det noe jeg virkelig ikke eier for tida så er det sånn hukommelse. Men det regna ikke når jeg dro på jobb i dag, og ikke når jeg dro hjem heller. Jeg har faktisk ikke vært ute etter at jeg kom hjem fra jobb, selv om det var mest pent vær. Var helt nødt til å slappe av etter jobb i dag, og har ikke gjort så veldig mye.

På tide å runde av for kvelden kjenner jeg :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silje

Det var så fint å være hos deg i går! Det er synd at jeg er så mye trøtt, men det er ikke så mye å gjøre med det. Bare vente til jeg kommer ordentlig i form igjen, og det ser ut til at det kan ta flere måneder enda. Det var koselig med besøket i går, og alle som var der, men jeg skulle faktisk heller ønske at jeg hadde vært der i forgårs med Lisa. Har så lyst å treffe henne igjen. I forgårs var det bare tre på besøk etter hva jeg vet, mens i går var det seks andre enn meg. Imidlertid var det i går jeg var invitert, og det var først da jeg fikk vite at Lisa var der i forgårs. Jeg ville heller vært i selskapet med tre andre enn med seks andre, - og akkurat det trenger ikke ha noe med Lisa å gjøre. Skulle ønske du hadde foreslått det for da kunne jeg gjort noe annet i går. Istedenfor utsatte jeg det andre til i dag.Jeg savner det så, det vi en gang hadde, Silje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Maria

Du er så flink til å like innlegg og bilder jeg legger ut på Facebook! Jeg setter utrolig stor pris på din interesse, kjære deg, jeg er så takknemlig! Jeg prøver således å være "aktiv" med å like og kommentere ting du selv legger ut på Facebook. Ting har gjort at vi ikke sees så ofte som før, og jeg savner det så... Det var jo Silje jeg var mest med, men iblant så var du der også. Jeg kan forstå Siljes begrunnelse for det hun gjorde, men jeg har vanskelig for å forstå hvorfor hun som regel snur ryggen til meg. Jeg føler iallfall at det er det hun gjør. Jeg får ikke kontakt med Silje lenger uten at jeg kontakter henne først. Selv da kan det ta tid før jeg fanger interessen hennes. Jeg klarer ikke gi slipp på henne, men iblant lurer jeg på om hun hadde til hensikt å gi slipp på meg, midt oppi alt det andre. Hun har jo fortsatt sitt eget liv på samme måte som da jeg hadde fast og tett kontakt med henne. Men jeg er ikke en del av livet hennes lenger. Iallfall føler jeg det sånn selv, - og det er hennes fortjeneste. Jeg er ikke sinna på Silje, men frustrert og fortvila over den manglende interessen hennes. Smerten og savnet jeg iblant kjenner skulle jeg ønske at jeg slapp å kjenne. Jeg vet at jej må jobbe med meg selv, men jeg mener også at Silje kunne gjort noe annerledes. Snakker dere om meg? Skal vi finne på noe snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annikken

Jeg har sett deg på tv. Det er lenge siden. Programmet har gått i reprise noen ganger, det skjer også denne uka. Det er lagt inn på opptak. Jeg vet, etter å ha sett programmet i reprise, - at vi to har enda mer til felles enn det vi har til felles med broren din og søstrene mine. Det er et "stille" tema. Jeg har så lyst å hilse på deg en dag siden jeg kjenner til flere av dine nærmeste, men aldri har truffet deg før, og for det vi har til felles.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, Annikken. Dette er fjerde gangen på mindre enn et halvt år at jeg skriver til deg i dagboka. Du vet ikke fnugget av hvem jeg er en gang, men du har kanskje lest noe jeg har skrevet på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er to uker til jul. Det blir stille og rolig. Jeg har daglige mareritt om andre julekvelder med mammas eks-kjæreste, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor det. Irriterer meg sånn over en tradisjon han og hans familie hadde. Drømmer at jeg forlot mammas hus på grunn av at vi måtte følge hans families tradisjoner. Jeg ville hjem i taxi. Men jeg ble der likevel. Det er ni år siden det ble slutt, så det er ikke noe å tenke på. Jeg skjønner ikke hvorfor tanken kommer til meg. Vil ha tanken vekk!

Jeg er ferdig med alle julegavene, utenom til mamma og pappa. Men jeg vet hva de skal få, så det er ikke så vanskelig. Dvs. jeg venter på julegave til bestevenninna mi, det er en bok som kommer i posten. "Himmelen er på orn'tli". Vi så den på kino, og jeg kjøpte boka til meg selv rett etterpå. Nå skal hun også få den :) Vi syntes den filmen var så fantastisk, og jeg håper virkelig den kommer på dvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lisa

Jeg fantaserer plutselig om å kontakte deg igjen, men jeg vet ikke om det passer for deg. Du kan hjelpe meg med noe, det vet jeg, for du har hjulpet meg så mye før. Dine energier har gitt meg så mye! Du har perioder hvor du ikke jobber med det, og derfor vet jeg ikke om det passer for deg nå. Jeg vet at jeg kan, og at jeg ikke har vondt av, - å spørre noen andre enn deg. Jeg skal ikke overdrive med deg slik jeg gjorde forrige gang. Det er to år siden forrige gang. Fire år siden første gang jeg prøvde. Jeg skal ikke overdrive igjen, hverken med deg eller med noen andre der. Men det er kanskje greit å prøve en annen enn deg nå.

Jeg tror du så noe som har skjedd mellom Silje og meg, men jeg vil ikke vite om jeg har rett. Du så det ni måneder i forveien. Kanskje jeg sier det til deg hvis du spør på et vis, men jeg tror det er best at jeg fortsetter å holde det for meg selv. Jeg har jo sagt før at jeg kommer sannsynligvis aldri til å spørre deg om det. Skulle ønske jeg så Silje oftere, vi som hadde det så godt sammen før, og som var så mye sammen. Men du skal få slippe å blande deg inn i det. Jeg håper også at jeg kan få tilbake Silje en dag, men det må være opp til Silje selv. Når alt kommer til alt så har jeg ikke mista henne, selv om hun oppfører seg som om det er det som har skjedd. Kanskje jeg kan få treffe Annikken også en dag? Har så lyst til det, men det er likevel unaturlig av meg å spørre. Tiden og tilfeldighetene vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Maria

Du er så flink til å like innlegg og bilder jeg legger ut på Facebook! Jeg setter utrolig stor pris på din interesse, kjære deg, jeg er så takknemlig! Jeg prøver således å være "aktiv" med å like og kommentere ting du selv legger ut på Facebook. Ting har gjort at vi ikke sees så ofte som før, og jeg savner det så... Det var jo Silje jeg var mest med, men iblant så var du der også. Jeg kan forstå Siljes begrunnelse for det hun gjorde, men jeg har vanskelig for å forstå hvorfor hun som regel snur ryggen til meg. Jeg føler iallfall at det er det hun gjør. Jeg får ikke kontakt med Silje lenger uten at jeg kontakter henne først. Selv da kan det ta tid før jeg fanger interessen hennes. Jeg klarer ikke gi slipp på henne, men iblant lurer jeg på om hun hadde til hensikt å gi slipp på meg, midt oppi alt det andre. Hun har jo fortsatt sitt eget liv på samme måte som da jeg hadde fast og tett kontakt med henne. Men jeg er ikke en del av livet hennes lenger. Iallfall føler jeg det sånn selv, - og det er hennes fortjeneste. Jeg er ikke sinna på Silje, men frustrert og fortvila over den manglende interessen hennes. Smerten og savnet jeg iblant kjenner skulle jeg ønske at jeg slapp å kjenne. Jeg vet at jej må jobbe med meg selv, men jeg mener også at Silje kunne gjort noe annerledes. Snakker dere om meg? Skal vi finne på noe snart?

Tenkte jeg skulle legge ved et lite livstegn inni din dagbok siden du har vært innom min. Det er dumt det når man føler at en selv er den som alltid kontakter folk for å få kontakt med de. Jeg vet hvordan det er. Vanskelig å vite det der når man mister kontakt med folk hva deres virkelige hensikt var. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klem1: Interessen er fortsatt liten fra Siljes side, og jeg er veldig frista til å ta det opp med en annen, men jeg har ikke gjort det enda, - ikke helt direkte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lisa

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive til deg. Det blir ikke så lenge til jeg tar kontakt med deg nå. Jeg har tenkt på det i mange uker, men helt bevisst har jeg venta. Jeg skal vente enda noen uker, men det kommer til å skje snart. Jeg er oppgitt over Silje, og det tror jeg du kommer til å skjønne ganske snart når jeg kommer på besøk. Jeg skal ikke skrive så mye til deg, og jeg trenger kanskje heller ikke å si så mye. Jeg tenker du skjønner det selv. Jeg tar kontakt med deg om noen uker, men jeg skal ikke overdrive. Jeg lover deg det! Nå fant jeg en gammel meldings-logg med deg på Facebook, det gjør det bare enda mer fristende å kontakte deg, men jeg skal vente. Helt bevisst. Jeg er helt gåen på flere måter. Jeg vet at jeg kan hjelpe meg selv, men det er ikke bare enkelt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 19 bøker på ønskelista mi på bokklubben. Jeg har reservert to bøker på mammut-salget på Ark. Jeg har en hel haug med uleste bøker i bokhylla mi. Jeg skal kjøpe de to reserverte på Ark neste uke. De 19 resterende bøkene tar jeg etter hvert, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe alle de 19 bøkene :P

Jeg har bodd i et eneste kaos i ti dager. Å flytte er strevsomt, og enda er jeg ikke ferdig med "alt". Det tar sikkert en evighet, men det nytter ikke å bare stå der og se på. Eskene flytter seg ikke av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Var det litt frustrasjon fra meg i går? Ikke godt å si.

Jeg ønsker meg 19 bøker.

Jeg ønsker meg noe mer.

Jeg ønsker at jeg kan treffe Lisa om noen uker, og få litt energi.

Jeg ønsker og håper at Silje kan "komme tilbake til meg", at hun kan skjønne...

Jeg ønsker å bli mitt gamle jeg, komme i form igjen og ikke være konstant sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lisa

Jeg sendte deg en mail i går, og jeg skulle gjerne skrevet mye, mye mer! Du svarte, og jeg skjønte at jeg må vente en stund før jeg kan bruke energiene dine igjen. Derfor bør jeg kanskje spørre en annen enn deg. Jeg vet ikke når du kan hjelpe meg igjen, og jeg kan ikke spørre deg om akkurat det. Jeg kunne kanskje bedt deg om å tipse meg om en, men det blir feil. Kanskje jeg sender deg en ny mail om noen dager eller uker. Om noen måneder gjør jeg det nok uansett, på bursdagen din for å gratulere, om ikke det blir noe før. Du har vært syk, og jeg har skrevet til deg at jeg ikke skal bry deg. Jeg skulle kanskje skrevet at jeg skal prøve å ikke bry deg :P Men jeg håper du ikke blir sur om jeg sender en ny mail snart. Du svarer uansett alltid kort, men jeg vet at det er godt ment likevel, selv om det gjerne er bare tre linjer.

Det er så mye jeg kan si om Silje, og jeg nevnte noe om henne i går. Jeg kunne skrevet mye, mye mer om bare henne. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med henne. Slik det er nå har jeg bevisst "gitt henne opp" en stund, bare for å se om hun tar kontakt med meg på eget initiativ. Hittil, etter det som skjedde for snart halvannet år siden, - er det bare jeg som har tatt kontakt med henne. Jeg får aldri kontakt med henne lenger uten at jeg kontakter henne først, og selv da kan det ta tid før hun viser meg interesse. Med unntak av to selskaper hvor hun inviterte meg, og jeg var med på det ene. Jeg klarer ikke, og jeg vil ikke, gi slipp på henne etter alle disse årene! Men hadde hun til hensikt å gi slipp på meg i nær høyeste grad? Skulle ønske jeg kunne snakke med deg om det, men det er vanskelig når vi ikke kan treffes ansikt til ansikt på en stund, - og da bare du og jeg.

Silje oppfører seg som før på alle andre måter, men meg virker det som hun ikke vil ha kontakt med lenger. Etter så mange år med fast og tett kontakt, er det fryktelig sårt for meg at situasjonen har blitt sånn. Hun har funnet noe annet å gjøre nå, og bryr seg ikke om meg. Når hun plutselig overhodet ikke hadde tid til meg mer, hvorfor har hun da plutselig fått tid til alt dette andre? Det var jo utenkelig og helt umulig for henne å ha tid til alt det, før hun svikta meg! Riktignok gikk det vel ett års tid før det andre oppsto, men likevel. Jeg synes hun kunne gitt meg litt mer interesse igjen, istedenfor å ikke la meg være en naturlig del av livet hennes lenger. Jeg tror ikke jeg er direkte sinna på Silje, men jeg er frustrert og lei meg. Iblant kjennes det smertefullt, og det er et uendelig sårt savn jeg skulle ønske at jeg slapp å kjenne.Jeg synes Silje kunne tenkt litt mer over dette, men jeg vet ikke om det er riktig av meg å være så brå og brutal mot henne. Derfor skulle jeg nesten ønske at jeg kunne be deg eller Nellie om det fordi dere kan ta det med henne på en annen måte, slik at det ikke kjennes så brutalt som det kanskje gjør hvis jeg er den som tar det opp først. Nellie vet jeg at jeg kan besøke, og jeg kommer til å invitere henne hjem til meg om en stund. Det kan jeg også gjøre uten at Silje trenger å vite det, - på samme måte som jeg kontakter deg uten at Silje vet om det. Jeg kan ikke invitere meg selv hjem til deg uten at du bruker energiene dine, og det er enda mer unaturlig å invitere deg hjem til meg.

Hjelp meg, Lisa.. Jeg kontakter deg igjen etter hvert. Jeg vet at jeg kan spørre andre enn deg, men jeg klarer ikke bestemme meg for hvem jeg skal velge. Kanskje jeg drar et sted om noen uker for å prøve å finne det ut. Der kan jeg få en forsmak på flere. Det kan også være at jeg treffer deg der, men da kan du antakelig ikke gi meg energier. Det du imidlertid sannsynligvis kan, er å snakke med meg ansikt til ansikt, hvis vi kan være et sted vi ikke får så mye oppmerksomhet fra alle de andre. Eller kanskje jeg da kan klare å få det til...at vi kan treffes hos en av oss, uten at Silje får vite det. Jeg vet ikke om jeg drar på arrangementet, og jeg vet heller ikke om du gjør det. Men jeg ser muligheten, og da kan jeg "overraske" deg. Så ser du kanskje hvor sliten jeg er, og at jeg føler meg så usikker på meg selv.Hjelp meg, Lisa..

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen spor her hos deg, du er så flink til å besøke dagboka mi, men jeg er ikke like flink tilbake! Har du flyttet?

Hvilke bøker har du lyst på, da?

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, La Traviata! Ja, jeg har flyttet :) Nå begynner det å gå seg til her. Skal bare henge opp noen bilder og hyller, så blir alt bra.

Bøkene jeg har på ønskelista er:

-Å leve med Asperger (Dina Murray)

-Jordmoren fra Venezia (Roberta Rich)

-Orkidéens hemmelighet (Lucinda Riley)

-Midnattsrosen (Lucinda Riley)

-Den italienske jenta (Lucinda Riley)

-En sang fra fortiden (Katherine Webb)

-Det forbudte barnet (Katherine Webb)

-Spør dine åndelige veiledere (Sonia Choquette)

-En flytur til evigheten (Dale Black)

-Regn (Stig Holmås)

-Skriket, liket, svartediket (Stig Holmås)

-Bergen (Stig Holmås)

-Bergen (Chris Tvedt)

-Himmelen finnes (Eben Alexander)

-Er du også høysensitiv? (Susanne Møberg)

-Boken om høysensitivitet (Trond Edvard Haukedal)

-Gutten som vendte tilbake fra himmelen (Kevin Malarkey)

-Livet blant de døde (Lisa Williams)

-Les din aura (Jane Struthers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fairy tales are more than true; not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten.

G.K. Chesterton....

Eventyr er mer enn sanne; ikke fordi de forteller oss at drager finnes, men fordi de forteller oss at drager kan bli slått.

Det er G.K. Chesterton som har skrevet dette, men det er flere steder sitatet knyttes til Neil Gaiman. Jeg fant det sitatet via en på Facebook. Drager finnes, og drager kan bli slått. Hva kan man si om det sitatet? Betydningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...