Gå til innhold

Millimanis drømmetyll


Millimani

Anbefalte innlegg

Kaia

Endelig fikk jeg hilst på deg. Jeg traff deg i går, et sted jeg har sett deg så utallige mange ganger før. Vi har flere felles kjente, og før eller siden så kommer vi uansett til å treffes sammen med noen av dem. I går mens vi venta på at det skulle komme i gang på stedet, så gikk jeg og spurte etter deg. Du kom ut, jeg hilste på deg, - og tro det eller ei så snakka vi sammen i nesten 20 minutter! Utrolig til å være meg sammen med et vilt fremmed menneske. Men vi hadde utrolig mye å snakke sammen om, så det var så koselig at du tok deg så god tid til meg! Jeg hadde aldri trodd at vi skulle snakke sammen så lenge siden vi ikke kjenner hverandre. Vi kommer til å ha mer kontakt nå uansett, og kanskje finne på ting sammen, andre steder enn der jeg traff deg i går. Gleder meg til neste gang jeg ser deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Silje

Hvor lang tid skal du bruke egentlig? Jeg holder meg litt på avstand, men jeg tar snart kontakt med deg. Jeg lurer på om du har innsett at det er best for deg å gå ut av det forholdet du er i, og jeg vet at det er flere som ikke ser på dere to som et vellykka par. Jeg skal ikke si for mye, men etter vår mening er ikke han typen din. Det at jeg snart tar kontakt med deg har ikke med typen din å gjøre, det er for oss to. Du er for sliten, du er nødt til å roe deg ned litt før det blir altfor mye for deg. Har du hørt uttrykket "gå på veggen"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lisa

 

Jeg vet ikke om jeg sender deg en kort mail i dag, eller om det blir en lengre, - eller om det blir noe av i det hele tatt. På sett og vis er det ikke naturlig, men jeg hadde gjort det hvis vi hadde vært venner på Facebook. Noe vi ikke kan være ettersom "relasjonen" oss to imellom ikke "tillater" det. Er jeg heldig får jeg se deg hos Silje om noen uker, men jeg kan ikke forvente det. Lurer på hvordan det går med deg nå. Håper ellers jeg treffer deg en dag, om det så bare blir et lite 'hei'... Aller helst har jeg lyst å fortelle deg veldig mye, men ikke med Silje eller Maria tilstede. Det er ikke naturlig at vi skal treffes utenom hvis du kan hjelpe meg med å gi meg litt energier. Kunne jeg bare fått Silje til fornuft, men hun bryr seg ikke om meg. Mange ganger gråter jeg, både med innvendige og utvendige tårer. Jeg har nesten slutta å bry meg om Silje, men det er bare fordi hun ikke bryr seg om meg. Jeg skulle så inderlig gjerne ha brydd meg om Silje som om hun var min aller beste venninne. Hun har ikke akkurat lagt mye i å ta vare på meg det siste halvannet året. 

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Lisa

 

Jeg vet ikke om jeg sender deg en kort mail i dag, eller om det blir en lengre, - eller om det blir noe av i det hele tatt. På sett og vis er det ikke naturlig, men jeg hadde gjort det hvis vi hadde vært venner på Facebook. Noe vi ikke kan være ettersom "relasjonen" oss to imellom ikke "tillater" det. Er jeg heldig får jeg se deg hos Lisa om noen uker, men jeg kan ikke forvente det. Lurer på hvordan det går med deg nå. Håper ellers jeg treffer deg en dag, om det så bare blir et lite 'hei'... Aller helst har jeg lyst å fortelle deg veldig mye, men ikke med Silje eller Maria tilstede. Det er ikke naturlig at vi skal treffes utenom hvis du kan hjelpe meg med å gi meg litt energier. Kunne jeg bare fått Silje til fornuft, men hun bryr seg ikke om meg. Mange ganger gråter jeg, både med innvendige og utvendige tårer. Jeg har nesten slutta å bry meg om Silje, men det er bare fordi hun ikke bryr seg om meg. Jeg skulle så inderlig gjerne ha brydd meg om Silje som om hun var min aller beste venninne. Hun har ikke akkurat lagt mye i å ta vare på meg det siste halvannet året. 

:hug:  Bekjente som ikke gir en noen god energi er det bare å kutte ut! Man får et så mye bedre liv om man fokuserer på positive personer!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annikken
 
Jeg har fortsatt ikke fått hilse på deg, men jeg vet at det ikke er naturlig. Som jeg har sagt før så er det bare deg igjen som jeg ikke har hilst på av "alle de andre". Du er ikke langt unna, men jeg kan ikke ta direkte kontakt med deg. Det er fullstendig unaturlig. Jeg må heller evt prøve å hinte en annen om at jeg har så lyst å hilse på deg.
Jeg har sett Facebook-profilen din også, men jeg prøver å ikke snoke for mye på den. Mange brukere, - deg inkludert, vet ikke hvor viktig det kan være å låse profilene sine godt nok. Vel å merke har du den innstilt på at det bare er venners venner som kan se, det er ikke offentlig. Hadde det vært offentlig hadde jeg kanskje sett enda mer. Kanskje du kan hjelpe meg med noe på samme måte som Lisa? Enda mer unaturlig å spørre om.. Men hvis du kan det, så må jeg slutte å tenke så mye på deg. Det kan uansett hende Lisa har skjønt deler av dette, noe som kan være både positivt og negativt. Likevel er det mulig du er den som blir mest overraska. Det vil kanskje vise seg den dagen jeg er ved siden av deg.
Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I natt klarte Lillepus å ta med seg levende mus inn vinduet! Og den var fortsatt ikke drept og spist når jeg dro på jobb :sjokkert:  Gjemte seg litt her og der, og lå nok mest under nattbordet mitt i natt. Bunnen på nattbordet er så langt nede at Lillepus ikke kommer under der. Etter at jeg fikk musa fram fra under nattbordet så pilte den under/bak saccosekken som står inntil en vegg. Da la Lillepus seg oppå saccosekken, men jeg er litt usikker på om hun klarte å kvele musa, - eller om musa pilte et annet sted uten at jeg så det. Jeg lot dem iallefall være bak lukket dør ei stund, og når jeg åpna døra igjen så lå Lillepus fortsatt på saccosekken, men jeg hørte en liten kamp der inne etter jeg hadde lukket døra, og før jeg gikk på badet.. Lov å håpe at musa er død, og at den ikke har gjort noe skade...

 

Er det andre her som har opplevd at pusen har tatt med levende mus inn, og at det har blitt musejakt inne? Fysj...håper den musa ligger død under saccosekken nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annikken

 

Jeg var "farlig" nær ved å sende deg en melding på Facebook i går. Ja. Hva hadde du sagt om jeg hadde gjort det? Og hva ville Lisa og Silje sagt, om en av oss hadde fortalt dem det? Du hadde en kommentar til en annen felles venn av meg, deg og Lisa. Det var det som gjorde at det frista veldig å skrive til deg i går. Men aller helst ville jeg fortalt deg det ansikt til ansikt, og uten å fortelle det til andre enn deg først. Jeg har  lyst å fortelle deg om så mangt, da jeg vet at vi har flere ting til felles, og jeg er misunnelig på deg. Kommer programmet du var med på i reprise enda en gang, tro? Da skal jeg ta det opp, og da er det "lettere" å driste seg til å kontakte deg, og fortelle deg om alt. Jeg hadde opptaket på dekoderen der jeg bodde før, men jeg kunne ikke ta den dekoderen med meg da jeg flytta. Sånn er det når ting er lagt inn i husleia.. Annikken... Jeg håper inderlig at vi kan treffes en dag, du og jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje

 

Jeg har slutta å følge deg på Facebook. Jeg har også fjerna muligheten til å få varsler fra deg, men jeg vet at jeg kan endre på det igjen. Hvis jeg vil. Jeg er sur på deg. Jeg kunne vurdert å slette deg helt fra Facebook. Men skulle jeg da ha sletta alle barna dine også derfra? Hva med alle de venner jeg har fått takket være deg? Skjønt hvis jeg sletter bare deg, og ingen av de andre....vil det få deg til å "våkne" igjen? Jeg holder meg helt bevisst på avstand, men på mange måter har jeg slutta å bry meg om deg. Noe som er veldig dumt etter å ha hatt mange år sammen. Jeg vet at andre prøver å snakke til deg, men at du vender det døve øret til. De snakker ikke om meg, men om andre ting. Du må forstå at det er ment for ditt aller beste. Jeg vil så gjerne finne tilbake til deg, og til det vi en gang hadde....har du glemt alt sammen du, etter så mange år? Det tror jeg ikke du har, men du oppfører deg sånn. Du må ikke glemme meg...

 

Du tar noe annet inn i livet ditt, noe som sliter deg enda mer ut enn alt det andre. Eller kanskje det er alt det andre som er det verste for deg...og at du derfor har funnet en annen ting, for å få tankene bort fra det du burde ha avslutta? Hva med å avslutte begge deler? Flere tror det ville vært bedre for deg, men du er ikke villig til å ta imot innspill fra andre. De prøver faktisk å hjelpe deg videre. Kom deg ut av forholdet ditt, selv om det innebærer et nytt skilsmissebarn. Det er best for dere, det er ikke alltid folk kan se på det som dumt å skille seg. Ja, du har gjort det en gang før, men det betyr ikke at du ikke kan gjøre det igjen.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annikken

 

Jeg klarte å sende deg venneforespørsel på Facebook. Inne på profilen til en av våre felles venner så klikka jeg på "Legg til venn", - litt for fort da jeg scrollet nedover siden. Jeg så det ikke selv før venneforespørselen var sendt. Jeg avbrøt den, men du fikk nok et varsel likevel. Så jeg sendte deg en melding om at jeg ikke kjenner deg og at det var et feil-klikk på en annens profil. Du svarte "den er god" med tommel opp og smile-fjes. Så ja... Skal jeg skrive mer til deg? Slik jeg har skrevet i denne dagboka? Jeg sitter faktisk og leker med tanken. Jeg kjenner deg ikke en gang, har ikke fortalt deg noe. Du vet ikke at jeg har fått timevis med hjelp av mammaen din. Du vet ikke noe om alt jeg egentlig har lyst å fortelle deg. Det vi har til felles.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Silje

 

Du hadde en jobb med meg. Den har du ikke lenger. Det er lenge siden du slutta. Det var en jobb for deg. For meg var det noe annet. Du forsvant for meg. Det var veldig vanskelig. Men jeg skal gi slipp nå.

Det frister å spørre deg om du vil mer, eller om du hadde til hensikt å avslutte fullt og helt. Når alt kommer til alt så er det vel det du har gjort. Du stakk halen mellom bena, og forsvant ut av livet mitt. Men jeg har ikke akseptert det på grunn av alt annet jeg har med deg. Det var ikke bare deg jeg mista. Jeg mista halve meg selv også.

Det var den gang. Nå går jeg videre. Tenker nytt. Skal finne nye mennesker jeg kan bli kjent med. Antakelig er du et avsluttet kapittel i min livs-historie. Du ser ikke at du tenker feil. Da mener jeg ikke bare fordi du har "forlatt" meg. Flere prøver å snakke med deg, men de snakker til døve ører.

 

Men jeg er iferd med å begynne på nytt. Jeg skal stole på meg selv, og det skal gå framover med meg nå. Takk, Silje, fra meg og mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa

Jeg skulle ønske jeg hadde truffet deg for noen dager siden. Du hadde valgt "skal" på invitasjonen du fikk på Facebook. Jeg fikk ikke invitasjon, men jeg så det fordi jeg liker den aktuelle Facebook-siden. Det var åpent hus, derfor kunne jeg dra dit selv om jeg ikke var invitert. Jeg skulle ønske jeg hadde truffet deg der, men jeg så deg ikke. De to jeg spurte, som jeg vet at kjenner deg fra før, - hadde heller ikke sett deg. Hadde jeg truffet deg der så hadde jeg kanskje hatt sjansen til en liten samtale med deg alene. Kanskje til og med i enerom, eller iallfall et sted i huset hvor det ikke var så folksomt. Men jeg så deg ikke.. Dermed fikk jeg ikke snakket med deg om det jeg så gjerne skulle snakket med deg om. Imidlertid klarte jeg å snakke litt med en av de to som jeg vet at kjenner deg. Det gjorde det så mye lettere for meg enn jeg har hatt det til nå med den saken. Og da jeg hadde snakket med den andre om dette, så fant jeg ut at det var kanskje like greit at jeg tok det med en utenforstående. Du hadde vel kanskje skjønt det, - jeg ville snakke om Silje. Men kanskje du er for "nær" henne til at jeg kan snakke med deg om det som skjedde. Fortid er fortid. Kanskje er det like greit at jeg lar det temaet ligge, hvis jeg ser deg igjen en annen gang... Uansett var det veldig godt å få snakke med en annen om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sandra

Snart har du bursdag. Stor dag. Jeg har ikke sett deg på flere år, men jeg "følger" deg på andre måter. Jeg skal overraske deg på bursdagen din, men ikke ved å besøke deg. Annikken har et artig kallenavn på deg, et navn som bare hun bruker. Jeg har fortsatt ikke truffet henne. Det er jo heller ikke naturlig at jeg skal. Tida går så fort, Sandra. Det er faktisk snart tre år siden jeg så deg sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lisa

Snart har du bursdag, og da venter det kanskje en overraskelse fra meg. På dagen din, eller en av dagene etterpå. Det er mye å gjøre for meg i dagene før bursdagen din, men jeg skal ikke glemme deg. Kanskje jeg ser deg snart, sammen med Annikken eller Sandra? Ja, dere kan få en overraskelse alle tre, - eller iallfall to av dere. Det skal være bare oss :) 

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Annikken

Kan du hjelpe meg med noe på samme måte som Lisa? På en måte frister det litt å be Lisa om hjelp igjen, men jeg får se hva det blir til :)  

Jeg har sett deg på tv, og jeg ble så glad da jeg hørte deg fortelle. Jeg ble så glad på dine vegne da resultatene kom, helt på slutten av programmet. Nå kommer programmet snart i reprise, så da kan jeg ta det opp igjen. Måtte bytte dekoder for en tid siden, og da mista jeg opptaket. Jeg har fortsatt ikke fått hilse på deg, men nå kan det hende du nærmer deg litt. Kanskje, kanskje... Jeg må slutte å tenke så mye på deg!      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 10.6.2014 at 21.27, Millimani skrev:

Annikken

 

Jeg drømte om deg i natt. Jeg drømte at jeg hilste på deg, at jeg tok deg i hånda, men vi sa ikke noe til hverandre. Mammaen din var der. Det var vel bare det lille jeg drømte om deg. Ikke noe mer. Undres hva som var meninga med det...

Annikken

Nå sitter jeg her og leser gjennom dagboka mi. Den gangen jeg drømte den korte drømmen om deg og mammaen din... Kanskje det var en spesiell mening med den drømmen? Jeg vet fortsatt ikke, men det pleier å være en mening med alt. Da også en drøm. Da kan det hende jeg skjønner det... Meninga med den drømmen altså. Det er en prosess, og den har vart lenge. Nå håper jeg at jeg er iferd med å fullføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lisa

Hva tenkte du da du leste den siste mailen jeg sendte deg på Facebook? Har du sagt noe til Annikken? Du har ikke svart meg på den mailen, men det forventer jeg heller ikke at du skal. Det viktigste for meg nå er at jeg vet at du har lest mailen, - og at jeg med det har fortalt deg alt jeg har hatt lyst til å fortelle deg og Annikken. Kan ikke komme på noe mer nå. Skulle gjort dette for lenge siden. Endelig er det gjort! Ser jeg deg snart, Lisa? Det hadde vært veldig hyggelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Sandra

Jeg var såvidt innom jobben din på kjøpesenteret for noen dager siden, og handla litt. Jeg spurte etter deg, men du hadde ferie. Det var synd, for jeg hadde så lyst å se deg igjen. Kanskje til og med gi deg en klem! Tar litt tid for meg å komme meg ut til det senteret du jobber på, selv om det ikke er  langt unna. Men jeg kan jo egentlig ikke forstyrre deg på jobben din, for du må jo ta deg av kundene dine. Der du jobber er det sjeldent tomt for kunder. Det er flere år siden jeg så deg sist, men vi kjenner jo egentlig ikke hverandre. Traff hverandre gjennom mammaen din, og jeg har jo ikke fast kontakt med henne heller. Det er ikke naturlig, det er bare sånn det er. Men du vet jo at jeg følger med på nettsiden din :) Jeg satser på at jeg heller får handla hos deg en annen gang :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Sandra

Endelig traff jeg deg på jobben din! Var det fjerde gangen jeg var innom der for å se etter deg, eller var det tredje? Det er jeg ikke sikker på, men det må være noe sånt. Jeg kjøpte en ting hos deg, og du var en veldig god kundebehandler. Ikke bare for meg, men også for alle andre du ekspederte før det ble min tur. Jeg ba deg hilse mammaen din så jeg håper inderlig du husker det :) Kanskje du er hos pappaen din denne uka. Men ei jente som deg som nærmer seg 20 år, du husker vel det :) Håper det ikke blir fire år til neste gang jeg ser deg og mammaen din. Er jo nesten fire år siden sist nå.

Du må kose deg masse i førjuls-tida og like mye når jula kommer. Ikke  lenge til bursdagen din heller :) 

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annikken

Kanskje du er sammen med Sandra en annen gang jeg er innom jobben hennes? Jeg vet at du ikke jobber der da, men likevel. Kanskje jeg treffer deg et annet sted sammen med Sandra eller Lisa? Jeg har fortsatt ikke truffet deg, men jeg er ikke nødvendigvis så "hekta" på deg nå som jeg var før. Jeg sendte Lisa en mail med alt jeg har hatt lyst til å fortelle, da jeg til slutt klarte å innse at det var den veien jeg måtte gå for å prøve å bli kvitt "hang-up'en". Lisa svarte ikke, men det hadde jeg heller ikke forventa. Så Annikken... Jeg ble nok kvitt den hang-up'en da. Men det er ikke mange dagene siden jeg fant en flott spilleliste på Spotify-profilen din, og vips...så ga du meg enda flere sanger å høre på :) Jeg følger deg ikke, men jeg følger en av Sandra sine lister og to av Lisa sine lister. Vet ikke om du har oppdaget meg der inne, men man kan jo abonnere på lister til folk man ikke kjenner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Lisa

La meg få se deg snart, og kanskje til og med sammen med Annikken og Sandra! Det kan være vi treffes en dag neste uke, hvis vi begge drar på det arrangementet som jeg har funnet på Facebook. Du har valgt "skal" mens Sandra og jeg har valgt "interessert". Så vi får se. Ikke mange dagene siden sist jeg hadde kontakt med deg på mail, men det hadde vært så utrolig koselig å se deg også! Jeg holder meg nok litt i bakgrunnen hvis jeg ser at Silje kommer, og at jeg ser at hun er sammen med deg. Men hvis jeg har mulighet til å treffe deg uten at jeg må forholde meg til Silje samtidig så er det flott. Kanskje Annikken kommer også, er det der jeg skal få hilse på Annikken for første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...