Gå til innhold

Må jeg ha førstehjelpskurset?


Pitabrød

Anbefalte innlegg

De på kjøreskolen sa at siden jeg er 25 år så slipper jeg å ta trafikalt grunnkurs, men at jeg må ha mørkekjøring og førstehjelpskurset.

Nå har det seg slik at jeg studerer sykepleie, og har hatt førstehjelpskurs i forbindelse med skolen både i fjor(grunnleggende førstehjelp) og i år(avansert førstehjelp). Siden jeg har dette ser jeg på det som unødvendig å bruke penger på å ta førstehjelpskurset gjennom trafikkskolen i tillegg.

Er det noen som vet om dette vil bli godkjent, eller om jeg likevel må ta kurset på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo nevne at hun jeg snakket med på trafikkskolen ikke visste dette, da hun nettopp hadde begynt å jobbe der. Hun skulle finne ut av det til mandag, men jeg har så lyst til å vite det nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om du har all verdens førstehjelpskurs. Det er kun trafikkskolene som er sertifisert til melde inn trafikalt grunnkurs på statens vegvesen for elever. Spiller ingen rolle om du må bare ta endel av det trafikale grunnkurset (førstehjelp). Forøvrig er endel av fokuset i førstehjelpskurset på trafikkulykker. Vanlige skader der. Og opptreden rundt dette.



Anonymous poster hash: 3e5a6...938
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tid oss lyst, kan du søke til tilsynsgruppa i ditt område om fritak. Men det er lite sannsynlig at du får det, men lov å prøve seg. Førstehjelpen på trafikale grunnkurs er trafikkrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg hadde håpet på at spare de pengene. Vi hadde et grundig og bra kurs på skolen med både ringøvelser og en iscenesatt trafikkulykke. I tillegg til undervisningen fra lærerne fikk vi undervisning av et par ambulansearbeidere og brannmenn. Jeg var kjempefornøyd med kurset!

Men en oppfrisking i førstehjelpkunnskapene har vel ingen vondt av=)

Takk for at dere svarte=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...