Gå til innhold

Tyttebærsesong


tyttebæret

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg så smått skulle begynne med dagbok...Jeg har vært prøver en stund - dvs i nærmere 2 år. Til uka skal jeg på første utredningstime hos gynekolog. Det gleder jeg meg til. Endelig skal det skje noe her!

:hoppe:

Fra tidligere gyn besøk vet jeg at gyn mistenker endometriose, så jeg regner med å bli henvist til laprascopi + diverse blodprøver. Utrolig nok sammenfaller timen med dag 22 i syklusen min, noe som er heldig for måling av hormonbalansen (progesteron) som skal måles på dag 22 i syklusen.

Forventningene mine til dagbokskriving er litt ambivalente. Jeg håper å skrive av meg litt, bli kjent med noen her inne og kose meg med dere og ikke bare være tilskuer - som jeg jo har vært en stund.

Samtidig er jeg redd for ikke helt å klare å skrive så jevnmlig - eller utdypende som jeg kanskje burde for at dagboken skal bli ok å skrive. Derfor er ambisjonsnovået ikke så veldig høyt til å begynne med...

Men drømmen om en spire i magen er stor, og frustrasjonen rundt å ikke få det til er også stor - men bedre nå enn før. Er blitt mer avslappa med tiden...Gleder meg stort til jeg får to blå på en test! (det er nesten så jeg blir lykkelig for to blå streker på EL-tester - da er det i allefall noe som blir blått og positivt!!!!! :ler: )

:kul:

Så sees vi???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dagboknabo, og velkommen som dagbokskriver/prøver! :kul:

Skal bli hyggelig å bli "kjent" med deg og følge deres vei mot 2 blå!

Forventningene mine til dagbokskriving er litt ambivalente. Jeg håper å skrive av meg litt, bli kjent med noen her inne og kose meg med dere og ikke bare være tilskuer - som jeg jo har vært en stund.

Samtidig er jeg redd for ikke helt å klare å skrive så jevnmlig - eller utdypende som jeg kanskje burde for at dagboken skal bli ok å skrive. Derfor er ambisjonsnivået ikke så veldig høyt til å begynne med...

:kul:

Dette er det da ingen som bryr seg om! Det er din dagbok og du skriver akkurat når og hvor mye du selv vil!

Du vil raskt oppdage at kg-jentene er fryktelig hyggelige og at de står ved din side uansett hva som måtte skje. :klem:

Ta gjerne en titt i min bok davel... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Tyttebæret! :D

Velkommen hit som dagbokskriver :velkommen:

Det blir spennende å følge med deg i utredningen på vei mot positiv graviditetstest :wink:

Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle bli en aktiv dagbokskriver selv, men nå er jeg helt hekta :ler:

The Supergirls er fantastiske!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Tyttebæret! :vinke:

Velkommen som dagbokskriver og prøver! Kjekt å ha et sted å skrive ned tanker og samle datoer og forskjellig. Jeg er i alle fall blitt omtrent helt avhengig av dagboken min og forumet her, og prøvergjengen er en god støtte for meg når (det ellers så hemmelige) prøverlivet går meg i mot... Håper du også vil trives!

Spennende med utredning på gang! Kanskje det kan korte ned tiden fram til de to blå?

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for velkomsten Pondusa

Det er bare å krysse fingrene for dagen i dag og videre - jeg hadde nemlig eggløsning i går... 8)

I dag har jeg hatt tidenes Kristi Himmelfartsdag! For lenge siden spurte jeg ei dame i menigheten som jeg liker veldig godt, om vi skulle gå en tur en dag - og det ville hun. Som sagt så gjort - med kaffe, skillingsboller, matpakke og det hele la vi i vei (høres ut som Askeladden :wink: ). Jeg er innflytter her i sør og ikke så godt kjent, så hun hadde fått i oppdrag å legge ruta. Målet var et tjern litt inne i marke, omtrent 11/2 time innover. Underveis var vi innom en liten åstopp. Utrlig hyggelig måte å bli kjent med folk å gå slik å rusle innover i skogen og småprate. Da vi satt velforvart ved dette tjernet sa B at hun godt kunne tenke seg å gå videre til neste topp (ikke så veldig høyt, da...men langt!)Det var helt greit for meg, så vi la i vei. Da vi endelig var framme håpte jeg å slippe å ga samme vei tilbake. Man kan si det sånn at det gjorde vi ikke! Vi gikk i ytterkanten av marka- dvs langs et stup. En fantastisk løype, med utsikt både innover i marka og utover mot havet. Da endte vi tilslutt på den siste toppen i området - men da var vi slitne og hadde fremdeles enda en time å gå til P-plassen....I alt har vi gått i 7 timer i dag!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

Men det var verdt det: solskinn fra skyfri himmel, vakre vårgrønne farger, hyggelig turkamerat og deilig svalende vind (ganske voldsom egentlig, men godt når vi ble varme).

Og så er jeg ikke så rent lite stolt - så lang tur har ikke jeg gått på år og dag - nå kan jeg nyte sofaen med fantastisk god samvittighet!

Tyttebæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har jo selvfølgelig glemt å skrive noe om hvem jeg er...annet enn prøver!

Nå vet dere jo at jeg er glad i å gå tur. Forøvrig er jeg 27 år, utdannet lærer og er for tiden klassestyrer i en 4.klasse. Jeg er glad i musikk og spiller flere treblåserinstrumenter. Er glad i alle former for jazz (som jeg hører mest på :) ) og klassisk musikk som jeg spiller mest. Jeg er gift med tyttebærmannen som er 1 år eldre enn meg og han er ferdig utdannet om 131/2 dag :ler:

tja, bor i egen tomannsbolig, ingen dyr (måtte avlive katten i vinter :-( ), liker å se realityprogrammer på Tv, yndlingsfargen er fortiden turkis og rødt, jeg elsker Paris, har vannblemmer under foten etter turen i dag, holder på å lese Kilden av Gabriel Scott....

eh...det var visst meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefalle en link til dagboken i signaturen! For da blir du så mye lettere å finne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, liv! Men er ikke sikker på hvordan jeg gjør det.... Jeg finner ingenting på profil-siden som kan hjelpe meg å lage hyperlink. Gjør jeg det når jeg legger inn innlegg? Eller? Noen som kan hjelpe?

-og hvordan kan jeg endre farge på signaturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at jeg greide det...Jeg ble nesten litt imponert over meg selv :P

I natt har jeg naturlig nok sovet veldig godt, men våknet tidlig fordi mannen skulle ha eksamen. Det innebærer i praksis at jeg måtte kjøre han til skolen, slik at jeg kan disponere bilen i dag. Jeg skal nemlig besøke min mormor senere i dag, og det er 6 mil dit.

Lå i morges å tenkte på utredningstimen som jeg skal på til uka. Da regner jeg med at jeg skal ha innvendig UL. Kan det være dumt for evt et nylig festet egg? Bare sånne desperate prøver-tanker som surrer rundt i mitt lille hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

"Innvendig" UL er bare vaginal UL :wink: Livmoren får være i fred! Lykke til i alle fall!

Takk for tempe-tips! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Innvendig" UL er bare vaginal UL :wink: Livmoren får være i fred! Lykke til i alle fall!

Kjekt å vite! :tommelsmil:

Kroppen min har vært underlig denne syklusen. Det vil si at jeg vanligvis har masse smerter under mens, under og etter El, en uke etter EL og fram til ny mens. Denne syklusen har jeg foreløpig ikke hatt smerter!!!!!

Jeg håper det vedvarer og at det er et godt tegn :) Jeg har riktignok kjent litt i dag, men det er ikke sammenlignbart med det jeg ellers har. jeg er selvfølgelig glad for det, men det er uvant.

Hvis jeg skulle bli gravid denne måneden vil jeg ha EL-termin på min bursdag! Det hadde vært noe det! :gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos frisøren! Jeg er kjempefornøyd - jeg fikk den frekke sveisen og nye striper! Det var sinnsykt deilig og noe jeg absolutt trengte også får vi heller late som om jeg ikke brukte masterkortet på fornøyelsen.

Etterpå spiste jeg lunsj ute og tittet litt på klær. Jeg har tenkt å fornye sommergarderoben etter neste lønning - og før vi drar til Paris på ferie.

mmmmmmmmm...deilig å sitte her å drømme litt når det regner ute.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Kjenner litt smerter i dag. Jeg håper det ikke blir mer, det er så slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen i min dagbok! Godt å høre at det ikke bare er jeg her i verden som føler meg som en spermtyv av og til. Godt at noen forstår alle tankene og følelsene som dukker opp når man har prøvd så lenge. Godt å dele med noen!

Og så vil jeg bare si at jeg er glad for at akkurat du havnet her på KG! Du har sklidd rett inn i "gjengen" her fra første stund og blitt et friskt pust blant oss andre gamle travere. Alltid kjekt å bli kjent med nye folk her inne, men spesielt kjekt når de er så hyggelige som deg! :dagensrose:

:klem: fra Hulderjenta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vil jeg bare si at jeg er glad for at akkurat du havnet her på KG! Du har sklidd rett inn i "gjengen" her fra første stund og blitt et friskt pust blant oss andre gamle travere. Alltid kjekt å bli kjent med nye folk her inne, men spesielt kjekt når de er så hyggelige som deg! :dagensrose:

:klem: fra Hulderjenta :D

Jeg blir helt rørt, jeg! :oops: Tusen takk!

Er rimelig irritert på svigerfar i dag. Han har funnet ut at han skal komme på besøk noen dager - noe han ellers aldri gjør. Det er forsåvidt et besøk vi gleder oss over og han er hjertelig velkommen (selv om det ikke kunne passet dårligere...) Derfor har vi snudd om på hele ukeprogrammet for hans skyld, bla flyttet et arr som skulle ha vært hjemme hos oss i morgen kveld. Jeg ringte ham i formiddag for å bekrefte at vi har kansellert mesteparten av våre avtaler og så svarer han bar nei, han kan ikke komme (underforstått "jeg gidder ikke, det passer ikke for dere likevel...") En stund senere ringte tyttebærmannen (han visste ikke at jeg allerede hadde ringt fra jobben) - da er han glad som en lerke og vil plutselig komme - hyggelig det - men da hadde jeg allerede avtalt at det planlagte arr kunne være hos oss likevel...snakk om å gjøre det enkelt! Itillegg hadde ikke svigerfar sagt noe om at jeg hadde ringt!!!! :evil: :evil: :evil:

Utredning starter onsdag 26 mai!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjedelig med folk som aldri kan bestemme seg... :roll:

Håper dere fikk en fin helg uansett, den frisørtimen var vel helt fortjent?? :ler:

Lykke til på onsdag, håper dere får noen oppklarende svar etterhvert da. :klem:

(ps. de "10 linjene" dine sa alt det jeg hadde lett etter.. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerforeldre kan være en prøvelse :ler:

Håper det blir et hyggelig besøk likevel!

Lykke til på onsdag!

Det blir nok godt å komme igang med utredning, føle at noe skjer :wink:

Nattklem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tyttebær!

Nå har jeg sniklest i dagboken din, kanskje på tide å legge igjen en liten hilsen. :oops:

Velkommen skal du være. Det er alltid hyggelig med nye trivelige "naboer" her på o-u.

Lykke til med utredning og ubestemmelig svigerfar. :klem:

Blir spennende å følge med i jakten på +

Hilsen Tiny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for lykkeønskninger og svigerfar- medfølelse , Pondusa, Murmeldyret og Tiny!

Svigers har ankommet, og foreløpig har det gått veldig bra. Han prater med oss (ny opplevelse??!!!) og er i kjempehumør. Akkurat nå har mannen tatt han med på fisketur, slik at jeg kan jobbe i fred. Har masse å ordne før torsdag.

Jeg har heldigvis fått fri fra jobben i morgen. Det er ganske langt til gynekologen. Det er litt dsilig med en fridag innimellom. og ja, jeg gleder meg masse til å komme i gang. Jeg har overtalt tyttebærmannen til å være med. Jeg tror han gruer seg og synes at det er rart. Men for meg er det viktig å kjenne at dette er vi sammen om, selv om det er min kropp som er gjenstand for oppmerksomheten. Det har også litt med spermtyv-følelsen min og hans EL-vegring (hvis han vet at jeg har EL får han helt prestasjonsangst = ikke særlig bra for lysten). Jeg håper at ved at han får den samme infoen som meg, og ikke bare via meg så vil han selv føle seg mer delaktig i det hele. Han vil jo tross alt ha barn han også.

Svigerfar skal med på lasset. Dvs han er beordret på kafe på det stedet vi skal til, men han vet ikke hvorfor jeg har fri fra jobb og hvorfor vi begge har en avtale i morgen. Det kan jo bli interessant..... :o Vi har bestemt oss for at etterpå må vi kjøre oss en runde før vi plukker opp svigerfar, slik at vi kan snakke litt av oss...

XXXXkrysser fingre for i morgen. Det skal bli deilig å kjenne at noe endelig begynner å skje! :-) Er rimelig utolmodig. Jeg har klare forventninger, og håper at jeg ikke blir skuffa. Jeg vil ha rekvisisjon til lap. Jeg vil vite om jeg har endo, sånn helt sikkert. Dessuten vil jeg at det skal bli tatt blodprøvestatus på aktuelle ting, bl a progesteronnivå. Jeg er på dag 22 i morgen og det er en bra dag for det, har jeg lest - så da så.

Koselig med hilsener! Dere er supre jenter, masse oppmuntring og glede med dere! Ha en fin dag!

må jobbe i mange timer nå utover...rapport til BV, tlf med foreldre mm. BLÆÆÆ....jeg har så lite lyst til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...