Gå til innhold

Sliter med hull i tennene... har hatt hull i alle tennene før tror jeg... er jeg uattraktiv pga det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en date sliter med hull i tennene...Greit ... ingen kan se de... men jeg har komplekser for det. Er dette noe som er helt avskyelig hvis en visste om det?

Jeg sier jo det ikke, men bare føler meg ekkel med disse hullene. Jeg har hatt i masse år hatt en tendens til å slurpe mye på saft og brus.... Pusser tennene , men det med hull gir seg ikke....

Noen som har hatt like ubehag?

Jeg sier jo det ikke, men det er irriterende..... Gir ikke velfølelse. Jeg prøver nå å pusse så godt jeg kan, og tannlege er dyrt, så jeg må vente til å ta hullene....



Anonymous poster hash: 4ed40...bdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta hullene før de vokser seg større. Da blir det bare dyrere, veldig mye dyrere hvis det må rotfylles, noe det må hvis kariesen får vokse seg inn til pulpa. Det må være din høyeste økonomiske prioritering. Noe annet vil skade helsa di, og på datemarkedet vil det gjøre deg uattraktiv fordi det viser at du ikke tar vare på deg selv.



Anonymous poster hash: 25122...93d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har masse hull som har vokst mye allerede, men skal begynne selv om jeg egentlig ikke har råd til det, og gjøre det neste måned Tar en tannlegetime da. Det er viktig! Enig. Bestiller time i morgen :)



Anonymous poster hash: 4ed40...bdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke har direkte stygge tenner så tviler jeg på at det gir noe særlig utslag på datingmarkedet. Man bør selvfølgelig behandle hull, men det er jo ikke akkurat noe som syntes på utsiden bortsett fra de ekstreme tilfellene der man har latt de vokse seg abnormt store. Du kan ha hull i absolutt alle tenner uten at det syntes. (men selvfølgelgi skal man til tannlegen for å ta det uansett)



Anonymous poster hash: e8bd5...46d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: ja jeg har ca 12 hull minst tror jeg.....Har ikke hatt råd til tannlege i senere tid, men må bare nødt å ta meg råd. Dvs heller leve litt fattigslig billig en stund......

En ser det ikke når en ser direkte på meg... Men hvis jeg gaper over sterkt lys ser jeg jo hullene enten midt mellom tennene, eller i kantene på tennene. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få så mange hull. Er flau over det... Burde skamme meg.. Men jeg pusser tennene hver dag, og har ekstremt tette tenner, og har vel vært kjapp på børsten.... I tillegg drikker jeg enormt mye brus og saft hver dag..... Trøstedrikker mye. Håper ikke tannlegen reagerer på at jeg er så lite flink å ta vare på tennene mine, gruer meg.... Men jeg har vel vært litt sliten og lat og gjort tannpussjobben dårlig... Men skal skjerpe meg!. Tror også at noen av de gamle hullene løsner opp igjen... altså at fyllet fra gamle hull løsner , vet ikke.

Ringer tannlegen i morgen :) Om jeg er sent ute, så er det viktig å begynne å ta vare på tennene så godt jeg har fra nå av. Kan jo ikke gi det opp selv om det er mye hull...



Anonymous poster hash: 4ed40...bdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Trådstarter: ja jeg har ca 12 hull minst tror jeg.....Har ikke hatt råd til tannlege i senere tid, men må bare nødt å ta meg råd. Dvs heller leve litt fattigslig billig en stund......

En ser det ikke når en ser direkte på meg... Men hvis jeg gaper over sterkt lys ser jeg jo hullene enten midt mellom tennene, eller i kantene på tennene. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få så mange hull. Er flau over det... Burde skamme meg.. Men jeg pusser tennene hver dag, og har ekstremt tette tenner, og har vel vært kjapp på børsten.... I tillegg drikker jeg enormt mye brus og saft hver dag..... Trøstedrikker mye. Håper ikke tannlegen reagerer på at jeg er så lite flink å ta vare på tennene mine, gruer meg.... Men jeg har vel vært litt sliten og lat og gjort tannpussjobben dårlig... Men skal skjerpe meg!. Tror også at noen av de gamle hullene løsner opp igjen... altså at fyllet fra gamle hull løsner , vet ikke.

Ringer tannlegen i morgen :) Om jeg er sent ute, så er det viktig å begynne å ta vare på tennene så godt jeg har fra nå av. Kan jo ikke gi det opp selv om det er mye hull...

Anonymous poster hash: 4ed40...bdb

Hvis du ikke har tannlegeskrekk kan du jo gå til studenter? MYE billigere enn vanlig tannlege. Skal der selv i morgen *gruer seg litt* :)

Endret av Hinkelpinkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter: ja jeg har ca 12 hull minst tror jeg.....Har ikke hatt råd til tannlege i senere tid, men må bare nødt å ta meg råd. Dvs heller leve litt fattigslig billig en stund......

En ser det ikke når en ser direkte på meg... Men hvis jeg gaper over sterkt lys ser jeg jo hullene enten midt mellom tennene, eller i kantene på tennene. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få så mange hull. Er flau over det... Burde skamme meg.. Men jeg pusser tennene hver dag, og har ekstremt tette tenner, og har vel vært kjapp på børsten.... I tillegg drikker jeg enormt mye brus og saft hver dag..... Trøstedrikker mye. Håper ikke tannlegen reagerer på at jeg er så lite flink å ta vare på tennene mine, gruer meg.... Men jeg har vel vært litt sliten og lat og gjort tannpussjobben dårlig... Men skal skjerpe meg!. Tror også at noen av de gamle hullene løsner opp igjen... altså at fyllet fra gamle hull løsner , vet ikke.

Ringer tannlegen i morgen :) Om jeg er sent ute, så er det viktig å begynne å ta vare på tennene så godt jeg har fra nå av. Kan jo ikke gi det opp selv om det er mye hull...

Anonymous poster hash: 4ed40...bdb

Om du kan se det i lys så vil jeg tippe at de er ganske store, så da vil jeg anbefale tannlegetime så raskt som mulig ja.

Og så bør du prioritere å gå til tannlegen en gang i året så langt det er mulig. Det kan bli dyrere å ikke gjøre det over tid.

Anonymous poster hash: e8bd5...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal på ferie til utlandet kan det være billigere å ta hullene da. Jeg tok 11 hull i Thailand for 3000 kr (litt turist priser men det var ok) , i Norge koster det 1000kr for ett hull...



Anonymous poster hash: 7be4a...b1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: ja jeg har ca 12 hull minst tror jeg.....Har ikke hatt råd til tannlege i senere tid, men må bare nødt å ta meg råd. Dvs heller leve litt fattigslig billig en stund......

En ser det ikke når en ser direkte på meg... Men hvis jeg gaper over sterkt lys ser jeg jo hullene enten midt mellom tennene, eller i kantene på tennene. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få så mange hull. Er flau over det... Burde skamme meg.. Men jeg pusser tennene hver dag, og har ekstremt tette tenner, og har vel vært kjapp på børsten.... I tillegg drikker jeg enormt mye brus og saft hver dag..... Trøstedrikker mye. Håper ikke tannlegen reagerer på at jeg er så lite flink å ta vare på tennene mine, gruer meg.... Men jeg har vel vært litt sliten og lat og gjort tannpussjobben dårlig... Men skal skjerpe meg!. Tror også at noen av de gamle hullene løsner opp igjen... altså at fyllet fra gamle hull løsner , vet ikke.

Ringer tannlegen i morgen :) Om jeg er sent ute, så er det viktig å begynne å ta vare på tennene så godt jeg har fra nå av. Kan jo ikke gi det opp selv om det er mye hull...

Anonymous poster hash: 4ed40...bdb

Hull langs kanten av tennene kommer ofte som følge av munntørrhet. Tar du noen medisiner?

Ellers må du slutte å drikke brus. Og skylle med fluorskyll.

Anonymous poster hash: 25122...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull langs kanten av tennene kommer ofte som følge av munntørrhet. Tar du noen medisiner?

Ellers må du slutte å drikke brus. Og skylle med fluorskyll.

Anonymous poster hash: 25122...93d

og tanntråd hver kveld, helst etter hvert måltid.

Anonymous poster hash: 25122...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull langs kanten av tennene kommer ofte som følge av munntørrhet. Tar du noen medisiner?

Ellers må du slutte å drikke brus. Og skylle med fluorskyll.

Anonymous poster hash: 25122...93d

Nei, langs kanten av tennene kommer av syreskade som følge av juice eller brus.

Anonymous poster hash: 94669...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, langs kanten av tennene kommer av syreskade som følge av juice eller brus.

Anonymous poster hash: 94669...6d5

Syreskade av juice eller brus ses oftest på fortennene. Generell munntørrhet ofte på kanten av jeksler og andre steder. Du kan nå tenke deg hva som skjer med pH-nivået i munnen når spyttsekresjonen er nedsatt.

Anonymous poster hash: 25122...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette trenger ikke å bare komme av dårlig tannpuss? Men av all brus , saft , juice jeg drikker på? Jeg drikker på det til stadigheter. Og ser nå at jeg har masse hull. Ble bekymret for tennene nå så må bestille time selv om jeg egentlig ikke har råd. Får heller prøve å leve sinnsykt billig i matveien fremover for jeg må gå til tannlegen slik dette ikke går ille hen. Viktig. Det skulle vært billigere å gå til tannlegen. Men det fins ingen stønad å få der for vi som har lav inntekt?

Anonymous poster hash: 4ed40...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo selvsagt kommer dette av dårlig tannpuss, brus, jus, saft. Det er jo tydlig din egen feil at tennene dine er så dårlig. Hvorfor skal du få stønad til dette da? Det er din egen uansvarlighet som har puttet deg i denne situasjonen. Det kan jo ikke være noe overraskelse for deg at du har dårlig råd, ta bedre vare på tennene dine! Kom deg til tannlegen og få fiks det mest akkutte der, og om du har mulighet, få studenter til å fiks resten.



Anonymous poster hash: 17651...792
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette trenger ikke å bare komme av dårlig tannpuss? Men av all brus , saft , juice jeg drikker på?

Anonymous poster hash: 4ed40...bdb

Trenger ikke komme bare av dårlig tannpuss nei, men du etser bort emaljen når du drikker så mye surt (og spiser/drikker mye sukkerholdig som omdannes til syre), og hullene kommer.

Ikke sikkert alle hullene trengs å gjøres noe med, men da må du være utrolig nøye fremover med kosthold og tannpuss, inkludert tanntråd og munnskyll. Og bruk sånne munntørrhets-tabletter hvis du tar medisiner som tørker ut.

Anonymous poster hash: 25122...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannråte lukter gjerne. Ikke en fordel på singelmarkedet..

Anonymous poster hash: c6548...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Whitestripes

Å ha dårlige tenner er vel ingen fordel for noen, enten man er singel eller i et forhold. Personlig synes jeg dårlig tannhygiene er utrolig avtennende.

Hvis du slutter å kjøpe brus, juice og saft, sparer du fort ganske mye penger som du kan bruke på tannlegeregningen. Drikk vann i stedet, det er mye bedre for både kropp og tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor mange hull jeg har hatt, det er mange! Har til og med amalgamfylling, fra før de sluttet med det..bittert, men det er langt bak så synes ikke godt. Likevel får jeg høre hvor flotte tenner jeg har, perlerad blir det kalt :P Har man gjort noe med problemene vil jo vanligvis lite synes. Men jeg går til tannlegen en gang i året, så tar problemene ganske tidlig. Det er verre med pusseskaden jeg har. Er på siden så synes vel ikke godt for andre, men er irriterende og er redd det skal bli verre.

Kjæresten min har ikke fine tenner, må innrømme det. Han burde hatt regulering, men sa nei, så de er litt hulter til bulter :fnise: Og litt mørke flekker og sånn..men jeg synes ikke det gjør han mindre attraktiv. Men han er jo så perfekt på alle måter ellers at det kanskje stråler over det :P Likevel, det er som noen sier. Det virker som man ikke tar vare på seg selv. Og jeg er jo redd han vil få store problemer med tennene siden han aldri går til tannlege..



Anonymous poster hash: b4680...03b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...