Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Tar alle tidlig ul?

Jeg har bestilt tidlig UL ved privat klinikk fordi jeg hadde blighted ovum forrige gang jeg var gravid. Det var forferdelig trist å bare se den ensomme tomme fostervannsekken på UL-skjermen og plutselig forstå at det var ikke noe frø i magen min. At det aldri hadde vært det heller.. At alle drømmer, håp og lengsler var totalt bortkastet.

De ømme puppene, vektøkningen, tissebehovet, trøttheten..Alt var tull, følte jeg. Dustehormoner pga morkake og fostervannsekken.

Men ikke et foster.. Ikke en liten spire.

Det var så vondt, og så fælt de to ukene vi ventet før utskrapning, at det er uaktuelt for meg å gå helt til ordinær UL uten å sjekke om alt er ok denne gangen.

Er det noe galt vil jeg vite det tidlig.

Å gå å glede seg til ingenting er.. :'(

Så det er min grunn til tidlig UL, i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninakanin: Etter min regning er jeg 8+2 i morgen. Føler jeg får en større ro hvis alt ser ok ut i morgen (ihvertfall større enn nå, men det skal ikke så mye til :P)

Hvor langt er du på vei ca?

Det var gynekologen min som sa jeg skulle komme på tidlig ul. Jeg har stått på pergotime og provera + metformin for å bli gravid. Vi hadde egentlig avtale om at jeg skulle ta kontakt i januar for å ta blodprøver slik at vi kunne prøve å kartlegge når jeg ca skulle få eggløsning, men så ble det heller ultralyd! Moro :D

Endret av 2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninakanin:huff,så grusomt! :klemmer:

Spurte ikke for å være frekk altså,håper ingen tok det sånn.. jeg tok ikke tidlig ul sist og har ikke tenkt til å ta det nå,og føler det er litt "rart" for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninakanin: gikk du helt til ordinær UL før du fant det ut sist? :troest:

Nei jeg følte frykt for at noe var galt for det ville vært typisk min flaks...

...og så hadde jeg rett :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Nei jeg følte frykt for at noe var galt for det ville vært typisk min flaks...

...og så hadde jeg rett :/

Huff, skjønner hva du mener.. Jeg hadde bare en følelse av at noe var galt sist. Denne gangen føler jeg det kommer til å gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner hva du mener.. Jeg hadde bare en følelse av at noe var galt sist. Denne gangen føler jeg det kommer til å gå bra :)

Jeg og faktisk :D

Så bra <3

Krysser fingrene for oss alle :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en tidlig UL 8+1, og skal ha enda en 13+6. Begge private og betalt fra egen lomme. Litt på grunn av overdrevet hysteri fra min side, og litt fordi jeg er konisert for noen år siden. Er egentlig litt skeptisk til UL i utgangspunktet, men min egen frykt for at noe er galt trumfer visst den skepsisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke på tidlig UL.

Sikkert litt fordi at det ikke var vanlig da jeg fikk mine eldste, så jeg har liksom ikke behovet. Og med noen svangerskap bak meg så vet jeg jo at det ikke er noe fysisk problem på min side, så den eneste grunnen til at det evt skulle ende i SA er at det er noe galt med embryoet, og det får jeg uansett ikke gjort noe med. Det går som det går. Kanskje en litt slapp tankegang, men sånn er nå jeg :ler:

Men jeg slipper ikke gleden helt løs før jeg er godt over uke 12, tror jeg. Tanken om at det faktisk kan gå galt ligger bak der et sted.

Men- vi får da håpe alt går på skinner, for alle oss her inne! :Nikke:

Og sånn bare for å overdøve de dystre tankene om alt som kan gå galt, så har jeg allerede begynt å bekymre meg om barnehageplass (eller rettere sagt mangelen på sådan). Midt i september er så dårlig timing som det kan få blitt, så selv jeg som ikke har trua på kjerringråd og sånt kommer nok til å gumle fødepizza og gå i trapper og ha sex i hele slutten av august... hvis jeg da ikke lenker meg fast til Ullevål og trygler om igangsetting (sammen med sikkert 50 andre) :murvegg::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på barnehageplass i det hele tatt :sjokkert: Har igrunn bekymret meg så mye for alt annet. Har heller ikke satt meg inn i det. Om barnet er født etter 31.august så har man ikke rett på bhgplass før når??

Et spm: skal til første kontroll i morgen, og lurer på om dere har noen råd til hva som er lurt å lure på? hehe :fnise:

På listen min er: Oppfølging ifm konisering, fødeplass, muligheter for spesifikk dato til OUL (pga mann som reiser mye) oooog svangerskapspenger/nav/sykemelding og hele den karusellen der (pga jobb med stor voldsrisiko og uten mulighet for tilrettelegging).

Er det andre ting jeg burde spørre om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva jeg må ta opp på første kontroll.

I går var jeg hos gynekologen. Der fikk jeg se et bankende hjerte og et skjønt lite foster som var helt etter vår regning: 8+2. Herlig følelse!! Har klart å senke skuldrene en del.

Lykke til i dag Ninakanin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig, 2014! Og lykke til til dere andre som skal på tidlig UL, eller på kontroll!

Første kontroll er jo mye papirarbeid, da (stalltips til dere som ikke skal ha med pappaen: de spør etter fødselsnummeret hans :ler:), men en god anledning til å ta opp hva som helst dere måtte lure på. Smart å notere ned på forhånd hvis det er mye man ønsker svar på. Høres ut som du har en god liste, Miranda Hobbes, i forhold til at du har spesifikke ting du ønsker svar på. Men sånn ellers, hvis det ikke er noe spesielt, går rutinen mye av seg selv, de spør og graver som regel en del også ;)

Skal på første kontroll den 28. her, det føles lenge til ennå...

Angående barnehageplass, så er det jo strengt tatt litt tidlig å bekymre seg, hehe. Men de som er født etter 1. september har ikke rett på plass før 1. august 2016...! :sjokk: Det varierer nok enormt med hvor man bor om dette er et problem eller ikke, men jeg har allerede smått panikk ved tanken på mange måneder uten både permisjon og barnehage, ettersom det er mange bekjente her i byen som har slitt med å få plass til høstbarna sine. Men- jeg får prøve å ikke ta sorgene på forskudd, det er tross alt lenge til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva jeg må ta opp på første kontroll.

I går var jeg hos gynekologen. Der fikk jeg se et bankende hjerte og et skjønt lite foster som var helt etter vår regning: 8+2. Herlig følelse!! Har klart å senke skuldrene en del.

Lykke til i dag Ninakanin :)

Så kjekt!!! :hoppe:

Må ha vært helt fantastisk å se et lite liv på skjermen... Heldiggris :D

Og takk, er veldig nervøs og spent på i kveld.

Har begynt å få flashbacks fra den triste UL'en fjor, så tydelig at psyken driver og jobber med noe her jah :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjertet slår, og termin er flyttet til 8. Oktober! :hoppe:

Ble så satt ut over at det var liv så jeg glemte å spørre om spottingen.. så nå driter jeg i den og senker skuldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet slår, og termin er flyttet til 8. Oktober! :hoppe:

Ble så satt ut over at det var liv så jeg glemte å spørre om spottingen.. så nå driter jeg i den og senker skuldrene!

Godt å høre!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva jeg må ta opp på første kontroll.

I går var jeg hos gynekologen. Der fikk jeg se et bankende hjerte og et skjønt lite foster som var helt etter vår regning: 8+2. Herlig følelse!! Har klart å senke skuldrene en del.

Lykke til i dag Ninakanin :)

Hærlig!! Fikk du også se konturene av en hånd?? Det fikk jeg se 8+1, og syntes det var veldig spesielt :rodmer:

Legen hadde full kontroll på hva hun skulle gå igjennom med meg. Jeg fikk med infoark, en haug med andre ark, samt en kalenderbok for gravide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig!! Fikk du også se konturene av en hånd?? Det fikk jeg se 8+1, og syntes det var veldig spesielt :rodmer:

Legen hadde full kontroll på hva hun skulle gå igjennom med meg. Jeg fikk med infoark, en haug med andre ark, samt en kalenderbok for gravide. :)

Nei fosteret mitt er enda knøttlite :) de vokser ca dobbel størrelse fra uke 6 til 8, så jeg må vente til ul etter uke 12 for å se sånne herlige ting <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...