Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Her er alt topp! Er nå i 2.trimester og formen er igrunn meget bra. Er MYE mindre bekymret nå enn tidligere :) Og nå tenker jeg at jeg faktisk er gravid :gravid:

Håper UL gikk bra idag Ninakanin!!

Frøken Fips: krysser fingrene for at det er kvalme som går over etter noen uker.

Jaa OUL blir gøy Mafalda! Vil dere andre vite kjønn om det lar seg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Oubliette

Jeg er også over i 2. Trimester nå. Samtidig som jeg er litt roligere er jeg beskymret for om det fremdeles liv :rolleyes: er ingen ting som tyder på at noe ikke er som det skal så er bare litt paranoid..

Vi skal vite kjønn, bare 5uker igjen nå til OUL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra, er 9+2 for jeg har tenkt feil (ikke 8+5 som jeg trodde! ), og det var et bankende hjerte der inne <3 Bittesmå armer og bein, bevegelser.. og så denne fantastiske lyden av hjertet :hoppe:

Har nå fortalt det til svigers, og neste uke sier vi det til barna han har fra før :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+3 i følge terminkalkulatoren. Føles som evigheter til første jordmorkontroll i slutten av mars og OUL i slutten av april. Denne gangen vil jeg ikke vite kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra, er 9+2 for jeg har tenkt feil (ikke 8+5 som jeg trodde! ), og det var et bankende hjerte der inne <3 Bittesmå armer og bein, bevegelser.. og så denne fantastiske lyden av hjertet :hoppe:

Har nå fortalt det til svigers, og neste uke sier vi det til barna han har fra før :) :)

Så godt å høre at alt var fint :)

Jeg er 10+5 idag. Og har de to siste dagene blitt dårligere. Kaster opp og tuller! Trodde jeg skulle bli bedre snart, jeg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Ninakanin! Godt å høre at det er liv! :)

Jeg synes tiden går ufattelig sakte nå, 9 uker på vei i dag. Har fått time til neste UL den 31. mars, altså nesten uke 13, synes det er veldig lenge til. ;) Det var så godt å se at det var liv forrige uke, men nå holder jeg på å bli litt gal av alle tankene igjen. Er ingen grunn til å tro at det går galt nå, er kvalm og trøtt så alt tyder på at alt er bra der inne. Men denne ventingen tar knekken på meg altså, jeg er så redd for å virkelig tro at denne gangen går det bra, bare for å få få alle drømmer og håp knust på nytt.

Jeg vil vite kjønn på OUL, håper litt på ei jente, siden jeg har en gutt fra før. Tviler litt på at jeg får med mannen på tredjemann, så da er dette eneste mulighet. Men jeg blir hoppende glad bare jeg får en bebis altså, kjønnet er ikke viktig. Pluss at det blir veldig mye billigere å få en gutt til ;). Evt. så får det bli en jente med masse gutteklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oubliette

Tida går både fort og sakte her. Plutselig er jeg over 13 uker, og likevel er det lenge til uke 18 og OUL :daane: Jordmor på mandag da, håper jeg får høre hjertelyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg er ny her :)

Venter en liten en i midten av september, er 13 uker idag :)

Samboer med barnefar og vi gleder oss masse :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er også ny her. Termin 20. sept. Begynner å bli møkk lei kvalme nå altså, rundt uke 10 lettet det litt og jeg tenkte at jaaaa, nå er det over, men neida, i uke 12 kom det tilbake verre enn noen gang. Noen gode tips? Skal blant annet på en lang flytur til uken og gruer meg maks til kvalme på den turen... Er som regel verst på ettermiddagen med meg, morgenen går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Hvis det var meg du tenkte på, så er den foreløpige datoen 11.september :)

Aah, da er vi akkurat like langt! :) Skal legge deg i terminlista.

Hei. Jeg er også ny her. Termin 20. sept. Begynner å bli møkk lei kvalme nå altså, rundt uke 10 lettet det litt og jeg tenkte at jaaaa, nå er det over, men neida, i uke 12 kom det tilbake verre enn noen gang. Noen gode tips? Skal blant annet på en lang flytur til uken og gruer meg maks til kvalme på den turen... Er som regel verst på ettermiddagen med meg, morgenen går fint.

Velkommen! Har dessverre ingen råd med kvalmen, men håper den ganske snart blir bedre :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så morsomt med enda flere! Har dessverre ingen gode tips mot kvalme, nei. For noen går det over, for andre ikke. Sukk.

Når det gjelder kjønn på OUL, er jeg altfor nysgjerrig til å ikke ønske å vite. Sist gang ville ikke babyen vise seg frem, så vi visste faktisk ikke hva det skulle bli før hun kom ut ;) Det var på en måte litt spennende det også, men som sagt: hvis jordmor får inn et klart og tydelig bilde av babyens edlere deler, så tar nok nysgjerrigheten overhånd både hos meg og pappaen :ler:

(og hvis det er jente igjen, er det kjekt å vite det på forhånd- da trenger jeg ikke pakke bort klærne en gang, kan bare snu bunken og begynne forfra... :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig veldig vanlig å bestille UL tidligere enn den man blir kalt inn til? Lekte litt med tanken på om vi skulle det, siden jeg er jo så nysgjerrig på hva som ligger inni der :fnise: Men det er kanskje uansett for tidlig å se kjønnet. Det er jo tross alt 5 uker til jeg skal dit, bør kanskje klare å holde meg til da... Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror begge deler er vanlig- både å ha tidlig UL og å ikke ha det. Noen sider bakover her luftet vi spørsmålet og det kom litt forskjellige svar :)

Men hvis du ikke er spesielt bekymret for noe, bare spent, så er det jo ikke såååå lenge til fem uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde dere, eventuelt skal ha, første time hos jordmor? Jeg husker ikke når jeg hadde det med frøkna på 2,5 :) kom på at det kanskje er en ide å bestille seg time der snart?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke fått time før i uke 14/15 men det tror jeg egentlig er litt sent. Tror uke 12 er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig å ha legetime rundt uke 11-12, jordmoroppfølging fra uke 25 (?) mener jeg. Minner meg på at jeg må be om legetime.

Det er ikke noe vits i å håpe å få vite kjønn før ordinær UL nei, på nasjonalt senter for fostermedisin sa de at det de evt. kan se i uke 12 kan vokse enten inn eller ut, så treffsikkerheten er svært lav. ;) Men jeg mener at jeg har hørt folk si de ser det før den tid, at legene bare unnskylder seg fordi de ikke har lov til å opplyse om kjønn før ved 18 uker? Litt usikker på det altså, men uansett ingen vits i å bestille tidlig UL for å få vite kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde legetime da jeg var 9 uker på vei (bestilte noen uker før det, så var da timen ble booket for meg). Jeg var litt treg med å bestille time hos jordmor, og hun har det veldig travelt for tiden, så jeg skal ikke dit før i slutten av denne måneden. Så må nok på et legebesøk til i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare til jordmor denne gangen. Hadde første kontroll nå forrige fredag, rett før uke 12. Så er vel neste post på programmet OUL i uke 18 ca, og deretter kontroll igjen i uke... 24? 28? Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...