Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Hjertet slår, og termin er flyttet til 8. Oktober! :hoppe:

Ble så satt ut over at det var liv så jeg glemte å spørre om spottingen.. så nå driter jeg i den og senker skuldrene!

Så herlig! Sprett champisen! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei fosteret mitt er enda knøttlite :) de vokser ca dobbel størrelse fra uke 6 til 8, så jeg må vente til ul etter uke 12 for å se sånne herlige ting <3

Ja det var 2014 jeg spurte om hun fikk se hånden, siden hun tok UL når hun var 1 dag lenger enn meg :) Utrolig som de vokser nå så tidlig!! Uansett, bare det å se hjertet slå er jo verdt turen til tidlig UL spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var 2014 jeg spurte om hun fikk se hånden, siden hun tok UL når hun var 1 dag lenger enn meg :) Utrolig som de vokser nå så tidlig!! Uansett, bare det å se hjertet slå er jo verdt turen til tidlig UL spør du meg!

Hehe oki trodde du mente meg :P

Men ja...

Etter det triste synet av tom livmor forrige gang var det helt nydelig å se et lite hjerte i dag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var 2014 jeg spurte om hun fikk se hånden, siden hun tok UL når hun var 1 dag lenger enn meg :) Utrolig som de vokser nå så tidlig!! Uansett, bare det å se hjertet slå er jo verdt turen til tidlig UL spør du meg!

Jeg så 4 små knopper som da er på vei til å vokse ut som hender og bein. At noe så lite og rart kan være så skjønt. Kjenner mammahjertet mitt er begynt å dunke veldig allerede<3 Har satt ul-bildet i en ramme på hylla over senga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 😊 Hiver meg med i denne tråden da jeg har fått bekreftet positiv graviditetstester idag! 😊

Har regner litt på ulike terminkalkulatorer på nettet, så der står det at termin er mellom 16-20 oktober, men det får jeg jo bekreftet på UL etterhvert 😉

Nå er jeg ca 4+5 dager på vei.

Når bestilte dere legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Hiver meg med i denne tråden da jeg har fått bekreftet positiv graviditetstester idag!

Har regner litt på ulike terminkalkulatorer på nettet, så der står det at termin er mellom 16-20 oktober, men det får jeg jo bekreftet på UL etterhvert

Nå er jeg ca 4+5 dager på vei.

Når bestilte dere legetime?

Hei Frøken Fips, og gratulerer med positiv test :danse:

Min termindato fra babyverden er 02.september, på en annen er det 30.august, mens legen sier termindato er 31.august.. Full forvirring, men som du sier så får vi jo bekreftet på UL etterhvert. Jeg hadde legetime først igår, 11+3, men tror det er vanlig å gå litt tidligere.. mellom uke 8 og 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann 😊 Hiver meg med i denne tråden da jeg har fått bekreftet positiv graviditetstester idag! 😊

Har regner litt på ulike terminkalkulatorer på nettet, så der står det at termin er mellom 16-20 oktober, men det får jeg jo bekreftet på UL etterhvert 😉

Nå er jeg ca 4+5 dager på vei.

Når bestilte dere legetime?

Hei og gratulerer! Jeg er ca i uke 9. Var hos legen forrige uke og tok hcg blodprøve og skal få resultatene i morgen. Regner med vi skal søke på sykehus og sånn da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 😊 Hiver meg med i denne tråden da jeg har fått bekreftet positiv graviditetstester idag! 😊

Har regner litt på ulike terminkalkulatorer på nettet, så der står det at termin er mellom 16-20 oktober, men det får jeg jo bekreftet på UL etterhvert 😉

Nå er jeg ca 4+5 dager på vei.

Når bestilte dere legetime?

Gratulerer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 😊 Hiver meg med i denne tråden da jeg har fått bekreftet positiv graviditetstester idag! 😊

Har regner litt på ulike terminkalkulatorer på nettet, så der står det at termin er mellom 16-20 oktober, men det får jeg jo bekreftet på UL etterhvert 😉

Nå er jeg ca 4+5 dager på vei.

Når bestilte dere legetime?

Gratulerer :hoppe:

Jeg skal på første kontroll når jeg er 11+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Frøken FIps! :)

Jeg skal på første kontroll 28. februar, da er jeg vel 11-12 uker på vei. Du kan jo bare ringe lege/jordmor nå og høre når de vil ha deg inn? Tror det varierer litt fra sted til sted, min lege tar ikke inn gravide før de er 11 uker på vei, og det samme med kommunal jordmor. Det er jo hvis alt er normalt, da, hvis det er noen spesielle omstendigheter eller problemer tror jeg det er vanlig å gå tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ser på tickeren min at det er 213 dager igjen. Gleder meg til den bikker 200, det blir en mini-merkedag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk 😃

Jeg har spottet litt da jeg egentlig skulle ha mens og i to dager etter, ble litt bekymra når jeg så at det var litt blod i trusa. Det som jeg tenker en del på er å bestille tidlig UL bare for å høre hjerteslag og virkelig få bekreftet at det er en liten spire der 😊

Noen som vet hvor tidlig man kan bestille time til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fips: Tror man kan se hjerteslag i uke 6. Men usikker.

Hvordan har helgen vært for dere i terminklubben? :)

Her har det gått i avslapping og strikking. Uggenheten er omtrent helt borte, og jeg har akkurat passert 12 uker :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Fips: Tror man kan se hjerteslag i uke 6. Men usikker.

Hvordan har helgen vært for dere i terminklubben? :)

Her har det gått i avslapping og strikking. Uggenheten er omtrent helt borte, og jeg har akkurat passert 12 uker :bolledeig:

Gratulerer så mye! Så deilig å føle seg i form. Selv kjempet jeg mot kvalme i går, mens i dag har jeg hatt en god dag :) blir greit å passere uke 12 så jeg kan begynne å fortelle folk :)

Har du begynt å fortelle eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt legetime og skal be om HCG prøve. Tok en ny clearblue som viste 2-3 uker (Dvs 3 uker siden befruktning og det kan stemme at EL kanskje var 2-3 dager senere enn antatt)

Har hatt friskt rødt blod på papiret og brun utflod, varer ikke hele dagen, men kommer av og til, kanskje en til to ganger per dag når jeg skal tisse. Blir så bekymra når jeg ser det! Håper alt er i orden og det skal bli så godt å komme seg til lege og sjekke dette.

Leser mye på nett og det står at det kan være vanlig med brun utflod og litt blødninger pga slimhinnene er skjøre i begynnelsen av graviditet pga hormoner.

Helgen her har gått med til avslapning og tv titting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er dere i denne tråden på veg? Skal vi lage en oversikt? 😃

Jeg har sett på flere terminkalkulatorerer, så tar den datoen som kommer midt i mellom alle svarene, får jo vite mer hos lege etterhvert.

Er 5+3 på vei og anslått termindato er 18 oktober 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan får du det til? Jeg er 6+4 nedjustert fra 7+4 etter UL, med først antatt termin 1 oktober og så justert til 8 oktober etter UL sist tirsdag :)

Da var jeg 5+6 og så et hjerte slå <3

Til deg som blør:

Venninnen min blødde jevnt og trutt hele svangerskapet... Fikk en fin og velskapt liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så deilig å føle seg i form. Selv kjempet jeg mot kvalme i går, mens i dag har jeg hatt en god dag :) blir greit å passere uke 12 så jeg kan begynne å fortelle folk :)

Har du begynt å fortelle eller?

Det føles veldig deilig å være over 12 uker, men samtidig så forsvinner jo ikke bekymringene helt. Huff. Jeg har vel igrunn ikke fortalt det til andre enn familiene og noen veldig nære venner. Skal på UL igjen fredag 28.feb, og om alt ser bra ut da, sååå kanskje det blir mer "offentlig".

Er/har du vært veldig dårlig? Utrolig travelt å ikke være i form når folk rundt ikke vet grunnen :grine:

Hvor langt er dere i denne tråden på veg? Skal vi lage en oversikt?

Jeg har sett på flere terminkalkulatorerer, så tar den datoen som kommer midt i mellom alle svarene, får jo vite mer hos lege etterhvert.

Er 5+3 på vei og anslått termindato er 18 oktober

Er 12+1, og legen sier termindato er 31.august :)

Som Ninakanin har jeg også en venninne som blødde endel i 1.trimester, og alt gikk fint! Sikkert ingen stor trøst når det står på, men.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Velkommen Frøken Fips! Har lagt inn terminen din i terminlista på første side :)

Håper det ordner seg med blødningene, og som de andre sier så har jeg også venninner som hadde blødninger og alt gikk bra :klem:

-----

:hoppe: litt for 11 uker (som jeg er om 2,5 time) I går og i dag har jeg vært veldig hormonell :daane: I går leste jeg en gravidblogg, hvor jeg ble helt tatt på senga når jeg kom til dagen hun fødte og det viste seg at barnet døde. Jeg gjorde ikke noe annet enn å gråte etter på og kjenner jeg er livredd for å gå over tiden... allerede i første trimester.

Endret av Amilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til? Jeg er 6+4 nedjustert fra 7+4 etter UL, med først antatt termin 1 oktober og så justert til 8 oktober etter UL sist tirsdag :)

Da var jeg 5+6 og så et hjerte slå <3

Til deg som blør:

Venninnen min blødde jevnt og trutt hele svangerskapet... Fikk en fin og velskapt liten gutt :)

Tenkte du på hvordan jeg finner ut hvor langt jeg er på veg? Har googlet "terminkalkulator" og lagt inn datoene på alle der. Det kan variere 4 dager +/- men det gjenstår å se etterhvert 😊

Så godt å høre hjertet slå ❤

Skal bestille en time til privat UL imorgen, håper jeg får time Ila denne uka.

Tusen takk for svar folkens, det er betryggende å høre at andre også har hatt blødninger og at det har gått bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...