Gå til innhold

Skal vi nå tørre å si nei til myten om global oppvarming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et skip drar til Antarktis for å studere global oppvarming, og fryser så fast? Seriøst!?, vel ser ikke ut som det er mye oppvarming der i gården. Når skal klima-ekstremistene våkne opp?



Anonymous poster hash: 18a37...8b2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isen varierer hvert år, men det er en håndfast kurve som bare går nedover. Hvor dum må man være for å ikke se det?



Anonymous poster hash: ec0c3...744
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen varierer hvert år, men det er en håndfast kurve som bare går nedover. Hvor dum må man være for å ikke se det?

Anonymous poster hash: ec0c3...744

Du er inne på noe, isen variarer, det kommer ikke av utslipp.

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skip drar til Antarktis for å studere global oppvarming, og fryser så fast? Seriøst!?, vel ser ikke ut som det er mye oppvarming der i gården. Når skal klima-ekstremistene våkne opp?

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

Verden går under med slike holdninger. Tragisk. Les vitenskap før du uttaler deg, please.

Anonymous poster hash: 8363e...e6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden går under med slike holdninger. Tragisk. Les vitenskap før du uttaler deg, please.

Anonymous poster hash: 8363e...e6e

Skal jeg tro på professorer og forskere som bare vil ha mere midler til å forske?, nei takk!, her tenker jeg faktisk selv!

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tro på professorer og forskere som bare vil ha mere midler til å forske?, nei takk!, her tenker jeg faktisk selv!

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

:klaske:

Nei, ikke tro på de som faktisk har studert, undersøkt og forsket på dette…

Om noen sier at du ikke skal blande salmiakk og klorin pga. farlige gasser, tror du ikke på det før du har åndet det inn selv?

Anonymous poster hash: 46b7a...362

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden går under med slike holdninger. Tragisk. Les vitenskap før du uttaler deg, please.

Anonymous poster hash: 8363e...e6e

Det finnes da både professorer og forskere som er uenig med mange av konklusjonene til IPCC (og nei, de er ikke kjøpt av oljeselskaper.

Anonymous poster hash: 4d672...207

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global oppvarming er dessverre ingen myte...

ny viten indikerer tvert imot at jorden vil oppvarmes ennå mer enn man tidligere har trodd ved en dobling av CO2 konsetrasjonen i atmosfæren. Dobling fra den pre-industrielle konsentrasjonen på 280ppm er det da de snakker om. CO2 konsentrasjonen ble for første gang registrert på over 400ppm for ganske kort tid siden.

mer info: http://news.sciencemag.org/climate/2014/01/earth-more-sensitive-increasing-greenhouse-gas-thought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske:

Nei, ikke tro på de som faktisk har studert, undersøkt og forsket på dette…

Om noen sier at du ikke skal blande salmiakk og klorin pga. farlige gasser, tror du ikke på det før du har åndet det inn selv?

Anonymous poster hash: 46b7a...362

Det er jo enkelt å bevise hvilke gasser som er farlig. Men ekstremt mye tyder på at global oppvarming er en bløff av uante dimensjoner!

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er jo enkelt å bevise hvilke gasser som er farlig. Men ekstremt mye tyder på at global oppvarming er en bløff av uante dimensjoner!

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

Nei ikke noe tyder på at det er en bløff av noen som helst dimensjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke glemme da noen få turte å si at jorda var rund, og ikke flat. De ble hetset, men det viste seg at de hadde rett. Nå er vi noen få som tør å stå opp imot denne bløffen, vi er kanskje ikke mange, men til slutt vil menneskeheten se at vi hadde rett.



Anonymous poster hash: 18a37...8b2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tro på professorer og forskere som bare vil ha mere midler til å forske?, nei takk!, her tenker jeg faktisk selv!

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

Basert på hvilke "fakta"? Ting du finner på selv?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke glemme da noen få turte å si at jorda var rund, og ikke flat. De ble hetset, men det viste seg at de hadde rett. Nå er vi noen få som tør å stå opp imot denne bløffen, vi er kanskje ikke mange, men til slutt vil menneskeheten se at vi hadde rett.

Anonymous poster hash: 18a37...8b2

Alle forutsigelser om hva som vil kunne komme til å skje med selv moderate økninger i middeltemperatur og havtemperatur, har vist seg å slå til, blant annet i form av mer ekstremvær, og i form av en stødig reduksjon i isdekket både i arktis og antarktis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes da både professorer og forskere som er uenig med mange av konklusjonene til IPCC (og nei, de er ikke kjøpt av oljeselskaper.

Anonymous poster hash: 4d672...207

Men ingen bestrider global oppvarming.

Konflikten handler stort sett om det er menneskeskapt. For oss som befolker denne planeten er dette kun en diskusjon om vi har ett stort problem, eller ett overkommelig problem. Vi KAN nemlig gjøre noe med ett menneskeskapt problem, å gjøre noe med en eskalerende naturlig temperaturøkning er noe HELT annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkn opp og hør på forskerne!



Anonymous poster hash: 009ba...54c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men ingen bestrider global oppvarming.

Konflikten handler stort sett om det er menneskeskapt. For oss som befolker denne planeten er dette kun en diskusjon om vi har ett stort problem, eller ett overkommelig problem. Vi KAN nemlig gjøre noe med ett menneskeskapt problem, å gjøre noe med en eskalerende naturlig temperaturøkning er noe HELT annet.

Sant nok. Jeg har alltid tenkt på den kraftige protesten mot konklusjonen om at temperaturstigningene er menneskeskapte, som en smule defaitistiske. Eller endatil selvdestruktiv. Man burde klynge seg til håpet om de ER menneskeskapte, og gjøre alt for å snu trenden. I stedet tviholder man på den motsatte konklusjonen, og nekter å gjøre en dritt.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det verste som kan skje? Uansett hvilken side du velger så er argumentasjonen her verdt å ta en titt på:

http://youtu.be/zORv8wwiadQ

Min første reaksjon var "En firefelts tabell? Er ikke det litt VEL basic?"

Men han har helt klart et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur på menneskapt global oppvarming, men er ikke så bekymra.

For det første lever vi nå i en historisk sett kald periode, og jorda tar ikke noe skade av noen graders oppgvarming.(Har ingen tro på flere meters havøkningsnivå)

For det andre har jeg tro på at mennesker iløpet av noen hundre år vil være istand til å kontrollere klima på jorda selv.

Det kjipe er at mange dyrearter vil ha vanskeligheter med å tilpasse seg en så rask klimaendring, og er i risiko for å dø ut. Men det er nok mye lettere å legge tilrette for deres overlevelse, enn det er å kutte ut all bruk av fossilt brennstoff nå.



Anonymous poster hash: 92c0c...4ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...