Gå til innhold

Smarte sunne ideer istedenfor godteri?


ol93

Anbefalte innlegg

Spis deg mett på sunn og god mat, kos deg med litt godteri når du har lyst. Det er nok det beste for kropp og sinn.

Anonymkode: f9d5a...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smoothie er alt nevnt - har du bare bær og eventuelt litt juice i (sukkerfri juice hvis mulig), så er det overhodet ikke usunt! Er først når du blander inn sukker det kan bli usunt.

Et tips: jeg spiser enorme mengder tzatziki. Kjøper du den greske yoghurten fra Synnøve, er det bare 71 kalorier i den per 100 gram - dermed kan du lage og spise ganske mye tzatziki (NAAAAM, det er seriøst det beste jeg vet) uten at det gjør enorme innhogg på kaloribudsjettet. Kan brukes til alt: dipp til grønnsaker (eller chips om du skeier ut), som tilbehør til mat, pålegg på brødskiva eller knekkebrødet, eventuelt også som et eget måltid. Min aller beste anbefaling, alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er foreslått før, men:

Hjemmelagd is av ferskpresset juice og frukt biter 

Fryst banan med hjemmelagd sjokoladetrekk uten sukker og melk, med hakkede mandler på toppen. 

Dyppe frukt/grønnsaker i smeltet sjokolade uten melk og sukker eller annen sunnere dipp. 

Skål med masse god frukt og bær som ananas, jordbær, kiwi, bringebær, blåbær osv. 

Lag en bolle med bananbiter, jordbær og blåbær.....smaker utrolig godt. 

Popcorn? 

Smoothie. Eks 2 dl gulrot juice, 2 dl ananasjuice og 2 dl frosne eller ferske jordbær. Kan også fryses og lage is. 

Miks av frosne jordbær og bringebær til sorbe med sjokolade over 😋 

Tørket eple med kanel og sitron

Frø "potetgull": bløtlegg ulike frø og la stå over natten. Krydre det med eks salt/paprikapulver eller annet. Klin det ut over et bakepapir og stek (gjerne på lav varme vis man har god tid) til det er krispy og del opp i mindre biter. 

Lag ananas juice og miks med frosne bringebær og smak til med lakrisekstrakt. 

Raw food brownies (masse gode og sunne oppskrifter på nett) med bær. 

Finner masse andre raw food kaker og annet godt på nettet som er sunt og veldig godt. 

Anonymkode: 6dffc...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankake i kopp med kakao! veldig god

1 banan 

1 ts bakepulver

1 egg 

3 ss havremel

1 ss kakaopulver 

Mos banan og bland alt godt sammen og ta i mikro 1,45 - 2 min 

Ha oppå bær eller litt syltetøy :) 

Anonymkode: ede6f...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...