AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Hva gjør dere med småbarn i kveld? Blir det en rolig kveld hjemme, eller er det barnevakt og ut med venner? Er vår andre nyttårsaften med barn. I fjor var han bitteliten så vi var hjemme og slappet av. I år vet vi ikke hva vi skal.. Anonymous poster hash: 2ed6e...877
Gjest pysepusen Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Vi er hjemme og koser oss med god mat Skal se raketter sammen med eldste.
Sol79 Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Vi skal også være hjemme og kose oss med en bedre middag. Syns ikke nyttårsaften er en dag man har barnevakt, da er man sammen med barna. 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Vi er hjemme og lager kalkun middag og får et vennepar med barn på besøk. Vi har hund også, så da er det best å være hjemme :-) Så blir det brett spill og skravling :-)Anonymous poster hash: 05b00...61c 1
Sunshower Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Vi kler på oss og går ut å sender opp noen raketter/ stjerneskudd kl 1800. Junior legges til vanlig tid, og vi spiser noe god mat. Hvis han våkner av rakettene rundt midnatt, tar vi på utedressen og går ut å ser. Dette er planen, så går vi se hva som skjer Vår er 1 år, og vi feirer alene (meg, samboer og baby). 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 For meg vil nyttrsaften være en familiedag. Nyttår er for meg en festdag hvor man også ser litt tilbake på året som har vært og er takknemmlig for det man har hatt. Vi skal feire sammen med andre med småbarn, vi legger dem til vanlig tid men våkner de midnatt får de kanskje være med ut så drar vi hjem og legger oss alle sammen. Kunne aldri fallt meg inn å ha barnevakt. Anonymous poster hash: a5cd2...8bb 4
Gjest Magdalene Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Vi skal ha selskap hjemme. Det kommer tre andre vennepar, to av de med småbarn. Barna får være våkne så lenge de vil, også legger vi de når de er trette (3, og 4,5 år), minsten på ett år blir nok lagt etter maten i åttetiden. Våkner de til midnatt får de være med ut, om ikke får de bare sove. Et vennepar overnatter, mens de andre drar hjem utover natten.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Skal selvfølgelig være hjemme med barnet mitt. Kunne ikke falt meg inn å ordna barnevakt på nyttårsaften, selvom småtten er så liten at han sover ved midnatt. Tror at det er best for han å ha mamma tilstede om han våkner av bråket og jeg har selv valgt å få barn så min partytid er over. Vi legger småtten til vanlig tid også spiser mannen min og jeg middag og slapper av frem til midnatt. Så skal vi se fyrverkeriet også legger vi oss Anonymous poster hash: f3018...3f5
pusla Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Vi er hjemme, har hund også og da er det best. Pappaen og barnet skyter opp litt fyrverkeri etter maten, mens jeg blir inne med hunden. Tviler på at hun våkner av rakettene ved midnatt, men gjør hun det så får hun lov å se såklart.
Furstina Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Vi har inga småbarn längre men jag skulle aldrig kunna ha bett om barnvakt på nyårsafton tidigare. Att kunna vara där för mitt barn när han/hon blir rädd för raketerna som smäller är viktigt, viktigare än fester och fylla. 3
minister-mio Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Tenk å ikke ville være sammen med barnet sitt på nyttårsaften. Å lå barnet være med en barnevakt på en sånn høytid. Ikke at jeg hadde funnet noen som ville sittet barnevakt på nyttårsaften heller. Om jeg så hadde villet. 3
Gjest Magdalene Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Tenk å ikke ville være sammen med barnet sitt på nyttårsaften. Å lå barnet være med en barnevakt på en sånn høytid. . Ikke at jeg har barnevakt, men hva er så galt med det egentlig? Vår minste på et år hadde kost seg like mye med besteforeldrene sine. For han er det jo en hvilken som helst kveld.. 6
Gjest Clafoutis Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Vi skulle egentlig i middag sammen med to andre vennepar som har barn rundt samme alder som vårt barn. Men lillegutt er blitt kraftig forkjølet med feber og mye sutring, stakkars, så da blir vi isteden hjemme og lager en ekstra deilig middag etter at han har lagt seg.
Mafalda Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Morsomt at jeg skulle lese denne tråden i dag... For 11 eller 12 år siden var jeg på min aller siste nyttårsfest. En god venninne mente at jeg hadde godt av å sosialiseres i festlig lag, og inviterte meg med på et flott middagsselskap med treretters, hjemmelagd meny, champagne og Cognac i strie strømmer, og massevis av stivpyntede gjester. Ved midnatt toget alle ut for å se på fyrverkeriet, og samtidig tikket det inn en melding fra min mor: "Nå har jeg tullet ungene inn i ulltepper, og vi sitter på verandaen med stjerneskudd og ser på fyrverkeriet". Og hjertet sank som en stein, jeg syntes det var fryktelig å tenke på at de satt der og koste seg, og her sto jeg med en gjeng småfulle, sigarrøykende dress-guttehvalper som skålte for sin karrieremessige og økonomiske fremgang i året som var på vei. As if I cared. Så det ble min siste nyttårsfest (det hjalp ikke på at jeg måtte gå til fots hjem da taxien vi bestilte, ikke kom ), og siden den gang har det vært særdeles lav glamfaktor og desto mer stjerneskudd og champagnebrus. Og i dag, når eldstejenta for aller første gang kom til meg og spurte om å få lov til å dra ned til Rådhusplassen for å se på fyrverkeriet med vennene sine, kjente jeg at jeg er uendelig glad for å ha plassert festing og voksenmoro på andre dager i året enn akkurat nyttårsaften. For den tiden kommer jammen fort nok at det er ungene som ikke vil feire med oss, heller enn omvendt. ********************* Ikke dermed sagt at jeg mener at alle bør tenke sånn, eller at det er galt å ha barnevakt på nyttårsaften. Det får enhver avgjøre for seg selv. Men for min egen del- oh boy, jeg er glad for å ha pakket mange fine nyttårsstunder ned i min mentale sekk, nå som ungen er stor nok til å ville gå videre. 17
Sushi Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 Da får jeg være den første grusomme heksa til å innrømme at vi har barnevakt i dag Tenk at 2,5-åringen koser seg hos besteforeldre mens vi får besøk av venner. Uhørt. Nei, for å være litt seriøs så tror jeg ikke vesla vet helt hva hun går glipp av i dag. Hun er ikke redd for bråk og skal uansett i seng kl. 19. Våkner hun så er besteforeldrene der og trøster om det trengs. Vi koser oss med å være oppe lenge og sove så lenge vi vil i morgen. Nå drikker jeg ikke siden jeg er gravid, så det er ikke akkurat det å dra på fylla som er poenget for meg. Når barna blir større så blir det kanskje noe annet, eller kanskje det blir tradisjon for dem å feire nyttår med besteforeldrene? Ser ikke problemet med det heller. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Når barna blir større så blir det kanskje noe annet, eller kanskje det blir tradisjon for dem å feire nyttår med besteforeldrene? Ser ikke problemet med det heller. Virkelig??? Anonymous poster hash: 21417...0e0 3
Sushi Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Virkelig??? Anonymous poster hash: 21417...0e0 Ja, virkelig. Skyt meg. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Ja, virkelig. Skyt meg. Egoistisk. Anonymous poster hash: 21417...0e0 4
Sushi Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Egoistisk. Anonymous poster hash: 21417...0e0 Hvorfor er det det, hvis alle er fornøyde? Nå har jeg ikke akkurat bestemt hvordan nyttårsaftenene skal feires de neste 10 årene, men jeg ser ikke hvordan noen type feiring er mer eller mindre egoistisk så lenge barna har det bra. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor er det det, hvis alle er fornøyde? Nå har jeg ikke akkurat bestemt hvordan nyttårsaftenene skal feires de neste 10 årene, men jeg ser ikke hvordan noen type feiring er mer eller mindre egoistisk så lenge barna har det bra. Å la barna være hos besteforeldrene en nyttårsaften, spesielt når de er så små, det kan jeg skjønne. Men hver bidige nyttårsaften? Det er bare egoistisk. Anonymous poster hash: 21417...0e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå