AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg tok lappen i Polen da jeg var student der for litt under 1 år siden og har ikke rukket å bytte det inn til et norsk et. I dag ble det frastjålet selvfølgelig sammen med lommeboken. Kan jeg få nytt? Må jeg til Polen for å få det eller er det noe EU rehister på det i andre EU land? Skal selvfølgelig anmelde det til politiet i morgen. Sikkert vanskelig sp.mål. Kanskje noen med EU eller polsk bakgrunn som vet? Takknemlig for svar!Anonymous poster hash: 3308c...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg er temmelig sikker på at du må til Polen, for noe EU-register eksisterer ikke. Har selv blitt frastjålet mitt norske og fikk ikke utstedt nytt i Norge fordi jeg bodde i et annet land, fikk bare bekreftelse. Anonymous poster hash: f1aeb...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg er temmelig sikker på at du må til Polen, for noe EU-register eksisterer ikke. Har selv blitt frastjålet mitt norske og fikk ikke utstedt nytt i Norge fordi jeg bodde i et annet land, fikk bare bekreftelse. Anonymous poster hash: f1aeb...845 Åja. Men min polske venninne sin slektning mistet sitt polske og fikk nytt i England!? Derfor jeg lurte på om det var noe felles register...Anonymous poster hash: 3308c...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Del Skrevet 29. desember 2013 Du må til Polen for å få nytt førerkort. Eller du kan starte innbyttesøknaden i Norge, men da må du først få polske papirer på at du har et førerkort som er tapt. Du kan ikke kjøre bil før du enten får byttet inn det polske til et norsk, eller du har vært i Polen og fått nytt der (men det får du vel ikke, siden du ikke er bosatt der lenger. Hvert fall om de har like regler som i Norge.) Anonymous poster hash: 2c596...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teeny Skrevet 29. desember 2013 #5 Del Skrevet 29. desember 2013 Du må til Polen for å få nytt førerkort. Eller du kan starte innbyttesøknaden i Norge, men da må du først få polske papirer på at du har et førerkort som er tapt. Du kan ikke kjøre bil før du enten får byttet inn det polske til et norsk, eller du har vært i Polen og fått nytt der (men det får du vel ikke, siden du ikke er bosatt der lenger. Hvert fall om de har like regler som i Norge.)Anonymous poster hash: 2c596...447 Er gravid så skal ikke reise så mye fremover. Trenger ikke lappen så lenge nå før jeg skal flytte til typen i annet EU land etter fødsel. Men har jo investert mye tid og penger i det førerkortet, så blir kjipt om jeg ikke får nytt Er jo gyldig i et par år til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teeny Skrevet 29. desember 2013 #6 Del Skrevet 29. desember 2013 Er jeg som er TS... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Del Skrevet 29. desember 2013 Undersøk med polske myndigheter om at du har tapt førerkortet og om de kan sende deg papirer på at du har polsk førerkort. Så tar du kontakt med en trafikkstasjon og starter innbyttesøknaden. Da sender trafikkstasjonen en ny forespørsel til Polen, og når de får svar derfra, tar de kontakt med deg slik at du får en norsk førerkort. Det er vel verdt bryderiet. Hvis du skal bli fast bosatt i det andre EU-landet, er det lurt å bytte inn det norske (eller polske) førerkortet til det landet sitt førerkort. For da slipper du den problematikken her. Anonymous poster hash: 2c596...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teeny Skrevet 29. desember 2013 #8 Del Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk for svar! Skal undersøke det nærmere. Var bare så utrolig leit å miste den lappen. Bankkort og pengene som var i lommeboken var ikke så mye å være lei seg i forhold til det førerkortet liksom Tror polske myndigheter vil ha en politianmeldelse i følge hun venninnen min, så får vel fikse det i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå