AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Kjørte buss i går i en halvtime der bussjåføren snakket i telefonen med den ene hånda og styrte rattet med den andre. Ble utrolig provosert da det satt både barn og voksne på bussen og veiene var glatte. Han "mistet" grepet et par ganger, men klarte å svinge riktig igjen. Jeg sa ifra til han om at det ikke er lov å snakke i telefonen med den ene hånda mens man kjører buss og han la på etter ca 1 minutt og sa han visste det. Men hva faen? Burde jeg sende Mail til ruter?? Synes det er sykt provoserende! En ting er å snakke med headsett, men å kjøre buss med venstrehånda og snakke i telefonen med høyrehånda?? Har en søster som ble utsatt for trafikkuhell i et lignende eksempel, der sjåføren snakket i telefonen mens han kjørte og ikke fikk med seg trafikken, så jeg er skikkelig skjør ovenfor sånne tilfeller. Burde jeg melde fra? Anonymous poster hash: 22a57...b47
Gjest Magdalene Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Det syns jeg at jeg ser ofte. Noe som er en skikkelig uting!
She_Leiva Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Ja, jeg synes du godt kan sende en mail til Ruter eller hvilket firma som denne bussen tilhører. Send hvilken buss det var, tid og sted, så kan de nok lett finne ut hvem det var og få gitt ham beskjed om at det faktisk er ulovlig å kjøre mens man holder telefonen. 3
Infinite Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Kjørte buss i går i en halvtime der bussjåføren snakket i telefonen med den ene hånda og styrte rattet med den andre. Ble utrolig provosert da det satt både barn og voksne på bussen og veiene var glatte. Han "mistet" grepet et par ganger, men klarte å svinge riktig igjen. Jeg sa ifra til han om at det ikke er lov å snakke i telefonen med den ene hånda mens man kjører buss og han la på etter ca 1 minutt og sa han visste det. Men hva faen? Burde jeg sende Mail til ruter?? Synes det er sykt provoserende! En ting er å snakke med headsett, men å kjøre buss med venstrehånda og snakke i telefonen med høyrehånda?? Har en søster som ble utsatt for trafikkuhell i et lignende eksempel, der sjåføren snakket i telefonen mens han kjørte og ikke fikk med seg trafikken, så jeg er skikkelig skjør ovenfor sånne tilfeller. Burde jeg melde fra? Anonymous poster hash: 22a57...b47 Ja, jeg syns absolutt du burde sende mail til Ruter og fortelle om dette. I mine øyne er dette alvorlig.
jabx Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Selvsagt melder du fra. Tenk om han kjører av veien og du får flere liv på samvittigheten fordi du ikke meldte fra?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Si ifra! Ser det altfor ofte sjøl. På ekspressbuss har de fleste jo fått seg sånn der "nussjåførøretelefon".Anonymous poster hash: 9f47b...0a6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Nytter dessverre ikke å kun si ifra da sjåføren nekter og spiller dum. Du er nødt til å smugfilme sjåføren "in action" og sende filen til selskapet for at det skal ha effekt. Hadde mye problemer med dette under "buss for tog" periodene som har vært de siste årene hvor passasjerene ofte følte at de kjørte selvmordsbuss. Anonymous poster hash: 10431...94a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå