Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)


Elanore

Anbefalte innlegg

Åja, det har jeg hørt mye bra om. En i familien gikk på det og RASTE virkelig ned, men jeg tror ikke jeg hadde fikset det... Så og si alt jeg liker å spise til hverdags, inneholder "høykarbo" mer enn noe annet. :fnise: Det å kutte brød og sånt hadde kanskje vært en grei ting, da, for virker som jeg holder vann av det.

Wow! Blir inspirert her, men jeg har ikke klart å bestemme meg helt for hvor ambisiøs jeg vil være. I tråden vi hadde om vekttap før jul, var det virkelig såvidt at jeg fikk til å gå ned 5 kg... Hmm.

En ting jeg kom til å tenke på... Bør vi ha med høyde i tabellen vår? Tenker litt på det siden mange har målvekt på 50-sonen og lignende, og det kan bli mye unødig diskusjon i tråden dersom alle som leser her, går utifra at folk er 175 cm++ Hva tror dere? :klo: Det gir jo litt mer info om oss, så alt blir selvsagt valgfritt, men hvis man er lavere og vil slippe diskusjon om målvekt fra begynnelsen av, kunne det kanskje kupert det irritasjonsmomentet.

Er kjempeglad for å se at mange har meldt seg på allerede! Dette blir bra! :danse:

Ja, det kan være fornuftig å ha med høyden også (valgfritt). Det blir vel kjeldent en diskusjon rundt målvekta. I den tidligere tråden hadde vi vel bare et tilfelle.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare slenge deg på! :) Hvis du føler det gir mest mening for deg, kan du bruke målebånd og ta midjemål, f.eks. - hvis målet var å bli strammere. Er man slank og vil bygge litt muskler og komme i bedre form, så vil målebåndet være en hyggelig overraskelse for mange, har jeg merket. Vekten er mye mer ustabil, så om målet først og fremst er å komme i form, har vekten sikkert ikke så mye å si for deg. Uansett må du bare tilpasse opplegget så det passer deg og dine mål. Du kan jo skrive litt under tabellen fra gang til gang, og for eksempel påpeke det om du blir bedre i en styrkeøvelse, løper litt lenger enn sist etc.

Velkommen! :)

Ja, takk for godt tips, tror jeg må finne frem målebåndet! Målet er å glede meg til å gå i bikini til sommeren!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være fornuftig å ha med høyden også (valgfritt). Det blir vel kjeldent en diskusjon rundt målvekta. I den tidligere tråden hadde vi vel bare et tilfelle.

Hmm, kanskje bare ta det for sikkerhets skyld, men presisere at det er valgfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Åja, det har jeg hørt mye bra om. En i familien gikk på det og RASTE virkelig ned, men jeg tror ikke jeg hadde fikset det... Så og si alt jeg liker å spise til hverdags, inneholder "høykarbo" mer enn noe annet. :fnise: Det å kutte brød og sånt hadde kanskje vært en grei ting, da, for virker som jeg holder vann av det.

Ikke så vanskelig som man kanskje tror.

Jeg selv eeeelsker karbs, men suget etter det forsvant overraskende fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Åja, det har jeg hørt mye bra om. En i familien gikk på det og RASTE virkelig ned, men jeg tror ikke jeg hadde fikset det... Så og si alt jeg liker å spise til hverdags, inneholder "høykarbo" mer enn noe annet. :fnise: Det å kutte brød og sånt hadde kanskje vært en grei ting, da, for virker som jeg holder vann av det.

Ikke så vanskelig som man kanskje tror.

Jeg selv eeeelsker karbs, men suget etter det forsvant overraskende fort :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så vanskelig som man kanskje tror.

Jeg selv eeeelsker karbs, men suget etter det forsvant overraskende fort :)

Så var det viljen, da... Når 90% av det jeg trives med (og går ned i vekt med) inneholder "for mye" karbohydrater, så ser jeg liksom ikke helt poenget for min del. :icon_lol: For meg blir det om å gjøre å kutte ut hvitt sukker og mel, og dermed dempe søtsuget. Maten min får bare være full i karbohydrater - så lenge det er rett slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil veldig gjerne være med her. Hadde en fin periode på høsten, men falt totalt av med eksamenskjør og lang juleferie etter det. Får komme tilbake til både mål- og startvekt etter at jeg har kommet hjem fra juleferie og beveget meg på vekta igjen (hvis jeg tør) ;)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med :goodbye: Jeg har 10 kg til overs som jeg veldig gjerne vil bli kvitt, og jeg tror jeg vil bruke målebånd i tilegg til å følge med vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi skrive ned startvekt den 3. januar? Kan jo hende man går litt opp eller ned dagene til 3 januar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi skrive ned startvekt den 3. januar? Kan jo hende man går litt opp eller ned dagene til 3 januar :)

Jeg vil tro du kan bestemme selv om du skal skrive vekten fra den 3. januar eller fra i dag som din startvekt. Veiedager blir fredager, derfor ble den 3. valgt. I tillegg er alle høytider over da.

Selv bruker jeg vekten jeg har nå for da kan jeg begynne fra nå av og skal kunne vise til mer merkbare resultater den 10. januar.

Anonymous poster hash: fce81...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil tro du kan bestemme selv om du skal skrive vekten fra den 3. januar eller fra i dag som din startvekt. Veiedager blir fredager, derfor ble den 3. valgt. I tillegg er alle høytider over da.

Selv bruker jeg vekten jeg har nå for da kan jeg begynne fra nå av og skal kunne vise til mer merkbare resultater den 10. januar.

Anonymous poster hash: fce81...4ea

Høres bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg har tjuvstartet litt, og veid meg i dag. Regner med nedgangen vil gå tregt siden jeg ikke har så mange kilo, men målet er over all å få en strammere kropp, vekt er eeegentlig ikke så nøye. Redigerer dette innlegget hver uke tenker jeg.

Startvekt fra tidligere: 76 kg (vekten har vært stabil i nesten to år nå).

Startvekt for denne tråden: 65 kg.

Mål til påske: 62 kg.

Desember 2013:

27.desember, uke 0 (tjuvstarter litt ifht "avtalt dato"): STARTVEKT, 65 kg.

Januar 2014

03. januar, uke 1: 64,6 kg.

10. januar, uke 2: 64,3 kg.

17. januar, uke 3: 64,4 kg.

24. januar, uke 4: 64,1 kg.

31. januar, uke 5: --

Februar 2014

07. februar, uke 6: --

14. februar, uke 7: --

21. februar, uke 8: --

28. februar, uke 9: --

Mars 2014

07. mars, uke 10: --

14. mars, uke 11: --

21. mars, uke 12: --

28. mars, uke 13: --

April 2014

04. april, uke 14: --

11. april, uke 15: --

18. april, uke 16: --

Endret av vulpes lagopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med også! Trenger det virkelig.. I tillegg har jeg store planer om å endelig komme i gang med trening igjen etter mange år. Jeg ønsker å gå ned rundt 8-10 kilo , ikke nødvendigvis til påske, men helst før sommeren!

Håper å få litt bedre motivasjon her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi lage hvert vårt innlegg der vi redigerer og oppdaterer etterhvert, eller skrive et innlegg hver veiedag?

Jeg skal bare bruke mitt første innlegg for å redigere den. Da må jeg bare huske sidenummer og tråden trenger ikke å være 100 side på grunn av kopier.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...