Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Jeg dropper alt av godteri under slanking. Jeg dropper også øl, men kan ta meg ett (og bare ett) glass vin 1-2 ganger i uka. Jeg innbiller meg at det er mye mer kalorier i øl enn i vin. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

Du har rett :Nikke: Det er mindre sukker i vin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dropper også øl, men kan ta meg ett (og bare ett) glass vin 1-2 ganger i uka. Jeg innbiller meg at det er mye mer kalorier i øl enn i vin. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

Øl har 40-70 kcal pr 100 g/dl, mens vin ligger på rundt 70-100. Men ølglassene er som regel større enn vinglassene, og man drikker kanskje flere glass øl enn vin når man drikker, så man må ta alt i betraktning.

Ellers er den store "faren" med alkohol når man slanker seg, som ellers, at den løsner litt på vurderingsevnen, slik at man kan finne på å spise mer eller annerledes enn man hadde tenkt :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper ikke godteri, for jeg tenker at dette skla være en livstil og ikke en slankekur.

Men jeg begrenser det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl har 40-70 kcal pr 100 g/dl, mens vin ligger på rundt 70-100. Men ølglassene er som regel større enn vinglassene, og man drikker kanskje flere glass øl enn vin når man drikker, så man må ta alt i betraktning.

Ellers er den store "faren" med alkohol når man slanker seg, som ellers, at den løsner litt på vurderingsevnen, slik at man kan finne på å spise mer eller annerledes enn man hadde tenkt :fnise:

Takk for svar :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Vet noen hvor mange kalorier det er i vanlig iste med fersken smak? Et glass. Liker ikke den sukkerfrie.

Opplever dere å få reduserte cellulitter når dere går ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen hvor mange kalorier det er i vanlig iste med fersken smak? Et glass. Liker ikke den sukkerfrie.

33 kcal pr 100 gram, da skulle vel et glass være omtrent 66 kcal.

http://www.tine.no/produkter/juice-og-fruktdrikk/iste/tine-iste-fersken

Opplever dere å få reduserte cellulitter når dere går ned i vekt?

Jeg fikk glatte lår da jeg kom ned i 57-58 kilo i 2006. Mirakuløst, for det hadde jeg ikke da jeg gikk på skolen engang :fnise: Nå er gardinene tilbake, kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer dere på å få i dere vitamintilskudd og jern? Husk at det er lett å få vitaminmangel under slanking.

Selv tar jeg Sanasol og jerntabletter. Jeg har så langt ikke blitt sliten og slapp i denne slankeperioden.

Når det gjelder celulitter, så er ikke det noe jeg har, så jeg kan ikke uttale meg om forskjell. Men jeg syns huden i ansiktet har blitt bedre, det skyldes vel fraværet av godteri.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer dere på å få i dere vitamintilskudd og jern? Husk at det er lett å få vitaminmangel under slanking.

Selv tar jeg Sanasol og jerntabletter. Jeg har så langt ikke blitt sliten og slapp i denne slankeperioden.

Nix. Jeg spiser aldri så sunt som når jeg slanker meg. Jeg går aldri på veldig lavkalori, noe som heller ikke er anbefalt lenger (har vel ikke vært det de siste 20 årene ihvertfall, så jeg forstår ikke hvorfor rådet om kosttilskudd henger igjen). Logikk tilsier også at 1400 kcal i frukt, grønt, helkorn fullkorn, egg, fisk og nøtter er mer næringsrikt enn 2400 kcal i sjokolade, potetgull, småkaker og kjøttpudding.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger ikke å spise noe særlig frukt, siden jeg trodde det var mye kalorier (fruktsukker). Ellers spiser jeg generelt veldig lite nå, og er derfor redd for å få i meg for lite næringsstoffer. Pringle, du har sikkert en bedre "diett" enn meg. Jeg satte diett i anførselstgn siden jeg ikke følger noen spesiell diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger ikke å spise noe særlig frukt, siden jeg trodde det var mye kalorier (fruktsukker). Ellers spiser jeg generelt veldig lite nå, og er derfor redd for å få i meg for lite næringsstoffer. Pringle, du har sikkert en bedre "diett" enn meg. Jeg satte diett i anførselstgn siden jeg ikke følger noen spesiell diett.

Hei, jeg følger heller ikke noen spesiell diett. Spiser bare det jeg liker :fnise: Frukt er ikke "farlig", og når du har fått i deg det du trenger av fett, protein, vitaminer osv, er det det samme hva du spiser ellers. Kalorisummen er det som teller. Men, du bør heller ikke spise for lite; kvinner bør ikke ligge under 1200 kcal/dag, om det ikke er en spesiell grunn og man blir nøye fulgt opp av helsepersonell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Når det gjelder celulitter, så er ikke det noe jeg har, så jeg kan ikke uttale meg om forskjell. Men jeg syns huden i ansiktet har blitt bedre, det skyldes vel fraværet av godteri.

Ja, jeg tar multivitaminer, jern og tran.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Jeg har kost meg godt med druer når jeg har slanket meg tidligere, så dette fruktsukkeret er vel ikke så farlig, men selvfølgelig: alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud hvor utslitt det går an å være på en tirsdag så idag er det hviledag. Har alt gått en tur med barnevogn så mine fitbit mål er i boks. Noe sugen på godteri også :(. Får lage middag så går det nok over. Andre som kjenner at føttene er ordentlig slitne etter harde Cardio økter? Bruker jg feil sko eller er det bare treningen?

Endret av Missi89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Hvor ofte spiser dere godteri eller drikker alkohol under slanking?

Omtrent like ofte som før; alt fra en gang hver fjortende dag til 3-4 ganger i uka (godteri), og vanligvis litt hver helg (alkohol). Jeg vil ikke kutte ut noe for en periode for å slanke meg, da vil jeg heller kutte ned på noe for alltid. Jeg velger dessuten å ikke tenke at jeg slanker meg, jeg har endret livsstil :) (og resultatet er vektnedgang)

Jeg kjøper sjeldent godteri selv/til bare meg, og om jeg gjør det så kan jeg fint ha en sjokoladeplate liggende i ukesvis, og bare spise en bit nå og en bit da. Godteriinntaket kommer derfor an på om jeg blir tilbydt hos andre. I slike tilfeller er jeg mer bevisst på å begrense meg nå enn før.

Alkohol koser jeg meg som regel med sammen med kjæresten om vi er hjemme i helgene; enten en flaske vin på deling eller tilsvarende mengde øl. Om vi er ute blant venner blir det ofte litt mer. Vektnedgangen hadde nok kanskje gått raskere uten alkohol, men som sagt er dette en varig greie for meg, og jeg ser derfor ikke helt nytten av å kutte ut alkoholen for en periode for så å gjeninnføre den senere...

AnonymBruker (signerer: B85)

Startvekt fra tidligere: ca. 75 kg (sommeren 2013)

Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 69,9 kg

Mål til påske: 65 kg

Februar 2014

07. februar, uke 6: 68,2 kg

14. februar, uke 7: 67,6 kg

21. februar, uke 8: --

28. februar, uke 9: --

Beklager sein rapportering, men jeg har vært bortreist i helga, og var opptatt i går.

Ellers er jeg fornøyd med at det endelig gikk nedover igjen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor :P Jeg følte ikke jeg var noe flinkere med hverken kosthold eller trening forrige uke enn jeg har vært de siste ukene. På den annen side så hadde jeg mensen fredagen før, så kanskje det egentlig er det resultatet som er litt "off". Uansett: jeg kan si såpass at denne uka nok heller ikke blir noe bedre hva kosthold og trening angår, da jeg er litt småhanglete i formen, og dessuten har hendene fulle fra morgen til kveld hele uka.

Anonymous poster hash: bda44...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det to sjokolader. Ellers har kostholdet vært greit. Får stramme inn resten av uken. Imorgen skal jg jo trene å så det hjelper på. Får ta meg et forbød og se om føttene blir mindre slitne og imorgen blir det joggesko når jg skal ut å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers vil jeg bare si at du gjør en kjempe jobb Elanore og jeg kondolerer så mye :klem1:

Uff, kondolerer, la nå vektnedgang være vektnedgang for nå :hug:

Kondolerer :klem:

Kondolerer, Elanore. Ta godt vare på deg selv nå.

Takk! :klem:

I dag har jeg jogget litt ute, for en gangs skyld! Tror jeg må begynne å gjøre mer av sånt... Har vært utrolig vanskelig å komme seg tilbake etter begravelser, sorg og elendighet, men jeg må intensivere om jeg vil ha resultater nå. :sukk: Føles i grunn godt å ha behandlet kroppen bra med trening fremfor å stupe i chipsposen og grine over dem som alt er borte...

Edit: Glemte å nevne at oversikten snart er klar igjen - har skrevet ned vekt og skal bare legge det inn i innleggene. Tar litt tid å venne seg til det nye oppsettet mitt, for må skrive vekten ned alfabetisk før jeg kan legge det inn i innleggene, dette siden det er såpass mange av dem fremfor det ene gigantiske jeg hadde. Gleder meg likevel hver gang! :danse:

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vondt i magen denne uka. Skikkelig knip. Full av luft og det lukter råttent. Ugg.. Lurer på om det er noe jeg ikke tåler eller om jeg har spist noe dårlig mat eller noe. Kanskje magen reagerer på at ejg har spist fet mat denne uka. Jeg spise nesten bare mager mat forrige uke.

Føler meg hvertfall oppblåst og fæl... :(

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går så dårlig. Vekta går ikke nedover. Har veid omtrent det samme nå i 5 uker... Nesten så jeg tror det ikke er meningen at jeg skal gå ned mer. Men så har jeg jo veid flere kg mindre for under ett år siden da, så da skal det da være mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har tatt jenten ungen så jeg fikk hvile litt lenger og sove ut. Men nå skal jg opp og starte dagen med en løpeøkt. Få det unnagjort. Ikke lenge til veiing. Går utrolig fort hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...