Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)


Elanore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer til alle som har tatt steget og meldt seg på over her - dette blir bra! :laugh: Vi får alle prøve å motivere eventuelle nye i disse trådene til å ikke få en sånn nyttårsforsett-mentalitet hvor ekstremdietten sprekker etter tre timer, for det er så vanvittig destruktivt i lengden... Vi skal klare det her, alle som en! :blomst:

Dette klarer vi! :jepp:

Yes! :danse: ... og det sier jeg mens jeg sitter her og purker med riskrem i ene hånden og meget søt solbærsaus rundt kjeften. :plystre: Men nå er det siste dag for dette før jeg må stramme inn.... Jeg gleder meg! Har brukt den ekstra sukkerbombeenergien på å gjøre 300 skikkelige knebøy, så det er virkelig aldri så ille at det ikke er godt for noe. :icon_lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med jeg også :) Jeg har allerede gått ned en del, men da jeg nærmet meg målvekten min begynte motivasjonen å dabbe litt av. Nå er det på tide å gjøre meg ferdig med det jeg startet!

Kommer til å hoppe in et par dager for sent, siden jeg ikke har tilgang på badevekt før jeg drar tilbake til studiestedet mitt.

Apper jeg vil anbefale er MyFitnessPal for å føre kalorier og RunKeeper for dem som jogger/går/sykler. Men vær obs på at spesielt MyFitnessPal har en tendens til å være litt raus med kaloriene de sier du forbrenner under en treningsøkt; ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har tatt steget og meldt seg på over her - dette blir bra! :laugh: Vi får alle prøve å motivere eventuelle nye i disse trådene til å ikke få en sånn nyttårsforsett-mentalitet hvor ekstremdietten sprekker etter tre timer, for det er så vanvittig destruktivt i lengden... Vi skal klare det her, alle som en! :blomst:

Ja, det er veldig motiverednde når mange er med! Og for å holde ut, må vi legge oss på et nivå hvor vi kan holde oss i uker og måneder. For det tar tid å gå ned i vekt. Dessuten skal dette være en livsstilomlegging for de fleste av oss, og det trenger også tid.

Yes! :danse: ... og det sier jeg mens jeg sitter her og purker med riskrem i ene hånden og meget søt solbærsaus rundt kjeften. :plystre: Men nå er det siste dag for dette før jeg må stramme inn.... Jeg gleder meg! Har brukt den ekstra sukkerbombeenergien på å gjøre 300 skikkelige knebøy, så det er virkelig aldri så ille at det ikke er godt for noe. :icon_lol:

Så rart, jeg hører ofte at folk får energi av sukker, jeg har aldri opplevd det! Blir bare slappere, jeg. Har aldri skjønt hvordan man skal orke å bevege seg etter å ha spist en sjokolade. "For å brenne av en Snickers må du løpe i en time" gir meg ingen mening. Gi meg heller havregrøt, da er jeg full av pepp!

(Jeg har fått en forklaring på dette, og den heter insulinresistens. Føler at det passer i stor grad, men ikke helt, spesielt siden jeg går ned i vekt uten problemer, og siden jeg har hatt det sånn fra jeg var liten. Men barn kan også ha det.)

Apper jeg vil anbefale er MyFitnessPal for å føre kalorier og RunKeeper for dem som jogger/går/sykler. Men vær obs på at spesielt MyFitnessPal har en tendens til å være litt raus med kaloriene de sier du forbrenner under en treningsøkt; ta det med en klype salt.

Jeg bruker også MyFitnessPal nå, jeg liker den, har ikke lagt inn trening ennå, bruker den bare til mat. Fungerer mye bedre enn Grete Roede! Jeg kan stille inn de målene jeg selv vil - kaloriinntak og energifordeling, og legge inn mine egne oppskrifter. Kunne hatt et bedre brukergrensesnitt, men jeg slipper unødige "påminnelser" om at jeg har spist for mye frukt og for lite grønnsaker. Jeg spiser akkurat passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i'm in! må sette meg inn i denne tråden senere, må bare "følge" den nå :D
Jeg er 64-67 kg. (ustabil vekt, much?) og vil helst ned til 60. kanskj 58 også.... er 170 høy med kraftig beinbygning vil jeg si. Trenger å strammes opp litt med riktig kost og trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får tenke på Ylvis sin låt Sammen finner vi frem: "Hvis vi står sammen kan vi klare alt", hehehe!

Jeg er så superklar, jeg har vært overvektig i 4-5 år nå, og er rett og slett drittlei. Motivasjonen har manglet, mye på grunn av at jeg har veldig lavt selvbilde. Dette gjør at jeg føler jeg ikke fortjener å bli fornøyd med meg selv. Men nå VIL jeg bli fornøyd. Kroppen min fortjener å bevege på seg og få i seg sunn mat =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rom for noen som kommer til å gå opp i noen uker til og så ned? :P

Jeg har termin 10/2, men har et mål om å i allefall se 65 kg igjen til påske. Noe som både i ft startvekt og hittil vekstoppgang er realistisk og ikke usunt :)

Treningsform vil i stor grad bli trilleturer i skogsområder og mat tuller jeg ikke med og får i meg nok da jeg har tenkt å amme.

Endret av hjärterdam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med. Klarte å gå ned fra 84 til 75 kilo dette året, men på grunn av medisiner som øker matlysten, samt senker forbrenningen (fantastisk kombinasjon!) så har jeg gått opp igjen 8 kilo siden oktober. Jeg tok siste tabletten av disse medisinene for to dager siden, og jeg håper at de første kiloene skal "renne av meg" i starten. Jeg tenker først og fremst å prøve lavkarbo igjen, som jeg brukte til å gå ned tidligere. Men jeg har en legetime i midten av januar, der vi skal diskutere muligheten for å bruke slanketabletter. (På spørsmål fra meg, via en spørsmål og svar-tjeneste som legekontoret har, om jeg kunne få prøve reductil så svarte legen at jeg selvfølgelig skal få prøve reductil. Så fant jeg ut at de ble trukket fra markedet i 2010. Noen som vet om de er tilbake, eller er det legen min som ikke er helt oppdatert?) Så vidt jeg klarer å se er det kun ett slankemiddel på markedet i dag, og det er en såkalt fetthemmer. Det vil jeg tro funker dårlig sammen med lavkarbo, for der skal en jo spise en del fett.

Er 83kg, 161cm med en BMI på 32. Ønsker å komme ned til rundt 55 kg, men i første omgang tror jeg vi sier ned til 70 før påske.

Endret av Kjemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg noe enormt! :danse: Jeg har alltid vært glad i styrketrening, men jeg sliter med å gå ned i vekt når jeg trener styrke (går heller opp, bygger lett muskler), så skal trene kondis til jeg når målet mitt. Vil slanke meg før jeg begynner å bygge muskler og styrke kroppen. Gruer meg nesten litt, for jeg har bestemt meg for å bare trene kondis - kardio, jogging, gå tur, gå på fjellet osv. Og jeg har aldri trent bare kondis over lengre tid. Blir spennende å se hvordan det går, men føler meg ganske viljesterk så tror dette vil gå helt fint. :bolledeig: Det største målet mitt er derimot å trene på treningssenter. Jeg er livredd treningssentre, sliter med enorm prestasjonsangst. Men det første målet mitt er å jogge ute blant mennesker. Så får se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med, men har et ønske om kun å få skrive -(+) hver uke (altså ikke oppgi vekt). Går det greitt?

Det er helt i orden! :) Bare prøv å gjøre det på en fornuftig måte slik at det blir åpenbart hvor du er i forhold til utgangspunktet. Startvekt blir da 0 og så kan du f.eks. konsekvent skrive minus foran antall kg du har gått ned til sammen. Så om du første uken har gått ned 400 gram, blir det -0,4 og om du andre uken har gått ned 500 gram til, så blir det -0,9 siden du har gått ned så mye til sammen. Høres det greit ut?

Så rart, jeg hører ofte at folk får energi av sukker, jeg har aldri opplevd det! Blir bare slappere, jeg. Har aldri skjønt hvordan man skal orke å bevege seg etter å ha spist en sjokolade. "For å brenne av en Snickers må du løpe i en time" gir meg ingen mening. Gi meg heller havregrøt, da er jeg full av pepp!

(Jeg har fått en forklaring på dette, og den heter insulinresistens. Føler at det passer i stor grad, men ikke helt, spesielt siden jeg går ned i vekt uten problemer, og siden jeg har hatt det sånn fra jeg var liten. Men barn kan også ha det.)

Vel, jeg føler det litt på samme måte som deg... De dagene jeg skeier ut, har jeg mindre lyst til å røre meg, så jeg tror jeg er en av dem som først og fremst opplever nedturen etter sukker har blitt absorbert. Tenkte faktisk bare på økt andel kcal siden de er målet for energi, så ble litt tvetydig. :fnise: Tvinger meg til å gjøre litt knebøy og lignende akkurat disse dagene, og så får kroppen bruke den ekstra kcal-energien på å bygge muskler. Vanligvis går jeg for kalorirestriksjon, så kroppen har litt ekstra kjemisk energi akkurat nå uavhengig av hvordan det oppleves for meg.

i'm in! må sette meg inn i denne tråden senere, må bare "følge" den nå :D

Jeg er 64-67 kg. (ustabil vekt, much?) og vil helst ned til 60. kanskj 58 også.... er 170 høy med kraftig beinbygning vil jeg si. Trenger å strammes opp litt med riktig kost og trening :D

Hvis du er redd for at det blir vanskelig å stole på vekten, så kan du veie deg om morgenen. Aller best er det om du står opp og lar det gå litt tid før du går på vekten, dette for å sikre deg at blæra kvitter seg med mest mulig avfall før du går på vekten. Altså, vei deg før frokost og etter du har vært på toalettet - hvordan enn kroppen din er om morgenen. Du mister også en del vannvekt om natten, så morgenen kan være et godt tidspunkt å veie seg på. Jeg er en av dem som går opp 1-4 kg i løpet av dagen pga. dårlig regulering fra kroppens side, så jeg er helt avhengig av å alltid få en vekt om morgenen for å få en slags idé om hvor jeg ligger. Ofte tar jeg gjennomsnitt av morgenvekt og kveldsvekt, men det er nok ikke bedre enn å bare ta den om morgenen.

Er det rom for noen som kommer til å gå opp i noen uker til og så ned? :P

Jeg har termin 10/2, men har et mål om å i allefall se 65 kg igjen til påske. Noe som både i ft startvekt og hittil vekstoppgang er realistisk og ikke usunt :)

Treningsform vil i stor grad bli trilleturer i skogsområder og mat tuller jeg ikke med og får i meg nok da jeg har tenkt å amme.

Jaa! :blomst: Så spennende! Du får oppdatere oss underveis, for graviditet er jo kjempestas! :danse: Hvis du vil, kan du notere det i tabellen så du slipper eventuelle kommentarer siden du går opp i vekt en stund. Skal du trene fremover, tenker du, eller er det for mye belastning såpass sent?

Jeg blir også med. Klarte å gå ned fra 84 til 75 kilo dette året, men på grunn av medisiner som øker matlysten, samt senker forbrenningen (fantastisk kombinasjon!) så har jeg gått opp igjen 8 kilo siden oktober. Jeg tok siste tabletten av disse medisinene for to dager siden, og jeg håper at de første kiloene skal "renne av meg" i starten. Jeg tenker først og fremst å prøve lavkarbo igjen, som jeg brukte til å gå ned tidligere. Men jeg har en legetime i midten av januar, der vi skal diskutere muligheten for å bruke slanketabletter. (På spørsmål fra meg, via en spørsmål og svar-tjeneste som legekontoret har, om jeg kunne få prøve reductil så svarte legen at jeg selvfølgelig skal få prøve reductil. Så fant jeg ut at de ble trukket fra markedet i 2010. Noen som vet om de er tilbake, eller er det legen min som ikke er helt oppdatert?) Så vidt jeg klarer å se er det kun ett slankemiddel på markedet i dag, og det er en såkalt fetthemmer. Det vil jeg tro funker dårlig sammen med lavkarbo, for der skal en jo spise en del fett.

Er 83kg, 161cm med en BMI på 32. Ønsker å komme ned til rundt 55 kg, men i første omgang tror jeg vi sier ned til 70 før påske.

Jeg har ingen anelse i forhold til den medisinen, men vet at gode medisiner gjerne blir erstattet av lignende medisiner om noe går ut av produksjon. Legen din er i det minste positiv til det, så da vet du at dere kommer til å prøve å finne en god provisorisk løsning på problemet.

Gleder meg noe enormt! :danse: Jeg har alltid vært glad i styrketrening, men jeg sliter med å gå ned i vekt når jeg trener styrke (går heller opp, bygger lett muskler), så skal trene kondis til jeg når målet mitt. Vil slanke meg før jeg begynner å bygge muskler og styrke kroppen. Gruer meg nesten litt, for jeg har bestemt meg for å bare trene kondis - kardio, jogging, gå tur, gå på fjellet osv. Og jeg har aldri trent bare kondis over lengre tid. Blir spennende å se hvordan det går, men føler meg ganske viljesterk så tror dette vil gå helt fint. :bolledeig: Det største målet mitt er derimot å trene på treningssenter. Jeg er livredd treningssentre, sliter med enorm prestasjonsangst. Men det første målet mitt er å jogge ute blant mennesker. Så får se hvordan det går. :)

Vil råde deg til å ikke stoppe helt med styrketreningen, for da mister du noe muskelmasse, sannsynligvis. Si du trener fire ganger i uken; bare å vie 20 min i løpet av to av øktene til styrketrening, kan bidra til å forhindre at du mister muskelmasse... I tillegg er det knall å ha noe man LIKER som man kan glede seg skikkelig til. Trener du litt maksimal styrke, så tar det ikke lang tid, og krever ikke så mye av kroppen heller. Å bryte ned fett og muskler for å dernest bygge opp muskler, høres ut som en demotiverende omvei... Jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også med :) Jeg har registrert meg nå for å få være med på dette.

Jeg hadde allerede planer om å trene 3-4 ganger i uken og å spise kun godt på lørdager fra januar. Jeg veier ca 60 kg nå ( skal veie meg på fredag ) og vil ned til 54 kg. Gleder meg til å bli motivert og se resultater med tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa! :blomst: Så spennende! Du får oppdatere oss underveis, for graviditet er jo kjempestas! :danse: Hvis du vil, kan du notere det i tabellen så du slipper eventuelle kommentarer siden du går opp i vekt en stund. Skal du trene fremover, tenker du, eller er det for mye belastning såpass sent?

Supert :)

Ja, kommer til å la vekta stå der, men samtidig skrive tydelig i tabellen hva som er grunnen til at jeg i starten går opp :)

Jeg går til trening/behandling hos fysioterapeut tre ganger i uka på grunn av bekkenplager, og noe utenom det er ikke kroppen min klar for slik som det er akkurat nå =\

Jeg er i følge manuell- og fysioterapeut i grenseland mellom Bekkenløsning med gangvansker og Invalidiserende bekkenløsning om dagen, så jeg holder meg til treningsprogrammet de har på senteret jeg hører til :)

Vekt kommer på lørdag, da er jeg hjemme igjen etter juleferie hos mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med!

Veide 63kg før julen begynte, og håper jeg ikke har gått opp siden det, men det gjenstår å se den 3.Januar, har blitt litt vel mye kosemat i ferien :fnise:

Målet mitt er å komme ned på 55kg til påske, noe jeg tror blir hardt, men jeg synes alltid det er lettere å holde motivasjonen oppe når ting er utfordrende. Jeg tror ikke det er helt urealistisk iallefall!

Planen er å stramme inn på kostholdet, kanskje telle kalorier i begynnelsen så jeg vet hvor jeg ligger, og fortsette med de gode treningsvanene jeg hadde før eksamensperioden begynte. Ser treningssenteret mitt setter i gang en "fatburn bootcamp"nå i januar, kanskje jeg melder meg på der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er med!

Har ikke turt veie meg på et par-tre måneder, men tipper at det vil bli snakk om nærmere ti minus…

Målet er i hvertfall å smyge seg innunder 60, slik at det første tallet blir et femtall. Ti minus blir kanskje i meste laget innen påske (kommer an på hvilket tall som åpenbarer seg på vekta), men i hvertfall skal jeg ha nådd målet innen 1. juni.

Jeg hater å trene, så dette kan bli interessant. :fnise:

Er temmelig aktiv og definitivt ingen sofagris, men har problemer med å prioritere trening i hverdagen, både av tidsmessige årsaker og av den enkle grunn at jeg ikke synes trening er "deilig" (og ikke er det deilig etterpå, heller…). Så det blir nok i hovedsak kostholdet som skal ta meg dit jeg vil være.

Veiing fredag morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med

Startvekt: 44-45

Målvekt (før mars): 42



Anonymous poster hash: dc261...e27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superwoman!

Jeg tjuvstarter litt, sånn jeg klarer å komme inn i rutiner.

Høyde: 163 cm

Startvekt for denne tråden: 67,1

Mål til påske: -- 55

Januar 2014

03. januar, uke 1: 67,1 kg

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg så klar for å gå og veie meg og sette i gang, før det plutselig gikk opp for meg at det ikke var fredag! Synes det var så rart at ikke det strømmet inn med oppdateringer her. Haha, ferie tuller til hodet mitt... :P

Så det store dilemmaet blir da om jeg plutselig skal benytte denne "ekstra" feriedagen på å kose meg som en siste sjanse, eller om jeg skal være flink og sette i gang mitt nye og sunne liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...