Gå til innhold

"Dårlige" julegaver.


ini

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig aldri fått "dårlige" julepresanger... <_<

Var vel én gang jeg ble litt paff på en måte. Under treet sto en DIGER pakke. Type 1x1 meter! O_O Til meg. ^^, Ble veldig glad og tenkte at dette måtte være noe skikkelig fint! ^^, Åpnet pakken som viste seg å være full av sånne hvite "gummistumper" (hva søren er det det heter?) og langt nedi pakken, nesten helt nede i bunnen fant jeg et sånt minnekort til kamera på 4gb!

Det var det eneste som var i den pakken. O_O

minner om en historie, var en liten gutt på 10 år som hadde fått en diiger gave, og denne hadde han gleda seg til og åpne , i gaven var det en kommode,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått og kjent på skuffelsen helt siden i går kveld.

Bruker aldri å få så enormt mange gaver, og en fæl venninnegave eller at ei svigerinne bommer litt gjør ikke så mye (selv om hun jaggu ikke hadde lagt mye omtanke i den billige pysjen pakket inn i gjennomsiktig plast med str. på- dere vet sånn man får kjøpt fra store korger på Obs/Spar Kjøp, mens jeg selv gav de tre gaver hver)

Men av mamma var julegaven i år-----ei dusjsåpe!!

Jeg mener;hallo??

Hadde den nå endelig vært av et skikkelig merke, helst organisk (har sagt det hundre ganger før at jeg bruker kvalitetsprodukter med så naturlige ingredienser som mulig, men det går visst inn det ene øret og ut det andre)

Men dette var en rosa (vi snakker barbierosa her) tube, med glitter og bærlukt. Det ser ut som noe hun har rasket med seg ifra billighylla på Spar Kjøp.

Hun hadde for sikkerhets skyld lagt ved en bitteliten pakke med en rosa pinsett og ei rosa neglefil, besatt med små glittersteiner. Noe en ti-åring med prinsessetendenser ville elsket.

Jeg er snart 30. Og har aldri, noensinne, likt rosa, perler og glitter.(Iallefall ikke i gother perioden.... :fnise: )

Åh, godt å få ut.

Trøsten er gaven ifra mannen min, i det minste kjenner han meg og vet hva som faller i smak.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette høres ganske utakknemlig ut men....

I år var det en pakke fra tante og onkel som veldig tydelig så ut som å være en bok. Var egentlig forberedt på at det kunne være en bok jeg aldri hadde funnet på å lese. De aner ikke hvilke sjangere jeg liker å lese, eller forfattere.

Boken var en ungdomsroman, type "ung jente-flytter hjemmefra-og møter på nye spennende eventyr".. Jadda, jeg er jo snart 30 år... flyttet hjemmefra da jeg var 18... og leser for det meste bare krim.

Så en pakke fra et søskenbarn, RÅSA t-skjorte med kattemotiv på. Joda, jeg liker både katter og rosa, men denne t-skjorten var veldig fjortiss aktig. Den funker nok som pyjamas tenker jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt slem nå, men har kastet en del av julegavene i søpla allerede. Den ene var en helt forferdelig hårspenne, masse fjær og dritt på. Også var det en ganske dyr såpe som luktet dritt (jeg har ekstremt god luktesans og er veldig sær på sånt) som ble kastet. Moren min mener det godt men kjøper ofte mye ræl! I tillegg fikk jeg et pledd jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med, er kjøpt langt borti gokk så får ikke bytta det. Ser ut som katten liker det, så kanskje hun får bruke det.. Men er feil farge og dritstygt.



Anonymous poster hash: 8e543...965
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få sagt det... venninnegaver blir som regel ikke suksess, ikke hos meg iallefall. I år ga jeg for ca 150 kr, slik vi har gjort i alle år. I år fikk jeg et skittent lyshus med prislapp på, 79 kroner, og fra ek annen veninne fikk jeg to lyslykter fra rema 1000, også med prislapp på, 15 kr stk. Hvis man skal gi slike gaver kan man like gjerne droppe det tenker jeg...

Så enig! Jeg jobbet mye de siste par mnd, rakk såvidt å kjøpe gaver til familien min. Har to venninner jeg pleie å kjøpe gave til,å sa i år at de skulle sette opp en ønskeliste da jeg så og si ikke har vært med dem og aner ikke om de trenger eller ønsker seg noe. Det verste jeg vet er å bruke penger på ræl som folk sikkert kaster.

Den ene venninna ønsket seg ikke noe spesielt sa hun,så noe ønskeliste ble det ikke. Men! Hun kom på en mye bedre ide, vi tar en shoppingstur så velge hun noe selv. Jaja tenkte jeg,like greit det.

Gaven min var allerede kjøpt da,selvsagt.

Jeg åpnet gaven og det var selvfølgelig typisk ræl, ergo ting du får kjøpt på Nille.

Kall meg gjerne utakknemlig,men jeg syns det er frekkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk veldig mye fint og bra til jul, mye som vi hadde ønsket oss. Eneste unntaket er noen av søsknene til min samboer, der fikk vi noe random pynteting som vi ser det ikke ligger noen tanke bak. Min side av familien har alltid gitt hverandre ønskelister, nettopp fordi vi er verken interessert i å gi eller få nips som ingen vil ha. Vi må få til det med hans familie også, for dette blir bare tull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og pappa har fått for seg at jeg liker Nemi, siden jeg kler meg i omtrent utelukkende svart og har gjort dette siden jeg var 15 år. Hvert år får jeg altså Nemi-jueblad og Nemi-kalender... Har ikke hjerte til å si at jeg heller ville hatt Pondus :(

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg fikk en grusom pyntegjenstand som må jeg mistenker at er kjøpt på loppis. Uten at det er noe galt med brukt. Fikk den av onkel, og kjærestens hans beklaget for gaven da jeg skulle til å åpne den. Jeg er ikke så veldig kravstor på gaver, men når man uansett bare kjøper tull som ikke blir brukt så synes jeg det er så unødvendig. Bortkasta penger rett og slett. De kunne heller kjøpt et badehåndkle eller noe spiselig om de føler at de er nødt til å gi meg en gave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år avtalte jeg med venninner hvor mye vi skulle bruke på gavene slik at det ikke blir urettferdig. Pluss jeg ga klar beskjed på hvilke ting jeg ønsket meg :)



Anonymous poster hash: f5798...ee3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig,TS. Vi har akkurat fått barn, og ønsket oss mye praktisk til babyen. Hadde satt sammen en fin ønskeliste med bilder av ønskene og hvor man fikk kjøpt dem. Hva fikk vi? Klær.... Som vi har ekstremt mye av, og ikke trenger. Hadde vi ønsket oss klær, hadde vi skrevet det på ønskelista.

Når man først skal drive med dette gavehysteriet er det vel best å kjøpe ting man vet folk ønsker seg, i stedenfor å kaste bort masse penger på ting som ikke er nødvendig!?

Anonymous poster hash: 55feb...94a

Anonymous poster hash: 55feb...94a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i en tilsvarende tråd fortalt om min tante som er "veldig" flink med julegaver. Jeg er i slutten av 30-årene, så jeg forstår ikke hvorfor hun i det hele tatt gir gaver, jeg forventer det ikke, ihvertfall. De siste årene har hun vært ok med gavene, men i år slo hun til igjen. Jeg kjente fort på pakken at jeg fikk en DVD, men da jeg åpnet den, var det en barnefilm. Ikke type Disney som jeg ville blitt glad for, men en helt obskur film jeg aldri hadde hørt om, selv om historien i filmen er kjent nok. Jeg regner meg som filmkjenner og er kresen på de filmene jeg vil ha og se, så dette passet ikke i det hele tatt. Må også understreke at jeg ikke har barn, så av den grunn var det også feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg har vært veldig heldig med det meste av gaver. Det eneste i år som jeg smilte litt av var en sånn gave som åpenbart var kjøpt i all hast, en pakke telys. Men det er jo noe vi bruker mye av, så det passet egentlig ganske greit. Synes forsåvidt mer synd på venninna mi, hun fikk to gaver, en pakke med sjampo og balsam og en pakke med sånne billige jukselys. Hurra.

Nei, vi har begynt å gjøre det sånn at vi fokuserer på barna, det er jo de som har størst glede av det. Kjøper sjeldent gaver til de voksne nå, de har jo det meste uansett, så i stedet for å kjøpe noe uinspirert som de ikke vil ha, så investerer jeg heller i noe ekstra til barna. Og det vet jeg at de setter pris på.



Anonymous poster hash: 20707...498
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne (og nabo) synes tydeligvis at vi har for lite julepynt (og "pynt" generelt...). I år fikk vi to pingvin-figurer i hvitt og sølv som holder hver sitt juletre. Etter 14 år burde hun vel vite at jeg ikke kan fordra sånt...?

Jeg pynter ikke så ekstremt til jul, synes det holder med et par innslag av rødt (f.eks lys og juleduker). Ingen nisser eller andre figurer.

Endret av Blå Trombone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ingenting fra mannen min iår. Tror han glemte det. :trist:



Anonymous poster hash: 6716e...6a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting fra mannen min iår. Tror han glemte det. :trist:

Anonymous poster hash: 6716e...6a9

Hva sa han da dere åpnet gaver? Lot som ingenting?

Anonymous poster hash: b5c25...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa han da dere åpnet gaver? Lot som ingenting?

Anonymous poster hash: b5c25...91d

Han var nok litt brydd, men sa ingenting. Jeg presset frem et smil og sa at det ikke var så nøye siden vi er voksne, men litt vondt gjorde det likevel...

Anonymous poster hash: 6716e...6a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk noe ræl, juggel og nips som vanlig. Mamma kjøper ting i syden (noe hun gjør hvert eneste år), altfor små hjemmestrikka sokker, juggel armbånd med store rosa blomster (jeg går aldri med armbånd), glitterleppomade, sjokolade (er lakstoseintolerant), og en tskjorte med "Tenerife-logo" på. Jeg vet hun mener det godt, men seriøst? Jeg hadde gitt klar beskjed på forhånd at jeg IKKE ønsker eller trenger små-gaver...

Jeg er 34 år.

Både sokkene og armbåndet er lagt i gave-haugen som jeg gir videre... At det ikke passer meg betyr ikke at det ikke skal kunne passe noen andre ;-)

Anonymous poster hash: aa670...1b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått og kjent på skuffelsen helt siden i går kveld.

Bruker aldri å få så enormt mange gaver, og en fæl venninnegave eller at ei svigerinne bommer litt gjør ikke så mye (selv om hun jaggu ikke hadde lagt mye omtanke i den billige pysjen pakket inn i gjennomsiktig plast med str. på- dere vet sånn man får kjøpt fra store korger på Obs/Spar Kjøp, mens jeg selv gav de tre gaver hver)

Men av mamma var julegaven i år-----ei dusjsåpe!!

Jeg mener;hallo??

Hadde den nå endelig vært av et skikkelig merke, helst organisk (har sagt det hundre ganger før at jeg bruker kvalitetsprodukter med så naturlige ingredienser som mulig, men det går visst inn det ene øret og ut det andre)

Men dette var en rosa (vi snakker barbierosa her) tube, med glitter og bærlukt. Det ser ut som noe hun har rasket med seg ifra billighylla på Spar Kjøp.

Hun hadde for sikkerhets skyld lagt ved en bitteliten pakke med en rosa pinsett og ei rosa neglefil, besatt med små glittersteiner. Noe en ti-åring med prinsessetendenser ville elsket.

Jeg er snart 30. Og har aldri, noensinne, likt rosa, perler og glitter.(Iallefall ikke i gother perioden.... :fnise: )

Åh, godt å få ut.

Trøsten er gaven ifra mannen min, i det minste kjenner han meg og vet hva som faller i smak.

Det virker som det største problemet er at gaven kan se ut som den kommer fra Spar Kjøp. :filer:

Anonymous poster hash: 7935b...4ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk veldig fine gaver i år med mye omtanke, men fra mannen min sin familie. Min familie er et kapittel for seg selv.

Mamma hadde i år strikket gave til barna. Ble så glad da jeg hørte det og tenkte at hun selvfølgelig ville strikke et motiv av noe barnet mitt interesserer seg for.

Viste seg at det har gått henne hus forbi hva barnet mitt bryr seg om (noe som egentlig er veldig tydelig) så får bare bekreftet at hun ikke kjenner barnebarnet sitt overhodet. Det er jo ikke overraskende for hun ønsker ikke å tilbringe noe særlig tid med oss.

Jeg høres nok utakknemlig og teit ut, gaven kan jo brukes, syns bare det er så rart at hun ikke har spurt oss engang om vi ønsket noe spesielt motiv, hun har nemlig spurt de andre i familien og latt de velge selv utifra brosjyre tidligere.

Hvis jeg skulle strikket til barn i familien så ville jeg f,eks strikket hello kitty til jenta som var helt oppslukt i hello kitty eller bil til gutten som er helt oppslukt i bil. Ikke en ku eller sau.

Føler meg råtten av å skrive dette, hadde jeg hatt et nærmere forhold til mamma så hadde jeg sikkert ikke reagert på samme måte

Anonymous poster hash: 0a241...599

Jeg synes du har grunn til å føle deg råtten, for dette var ekstremt utakknemlig. Det går da ann å strikke kjempefine klær uten å ødelegge de med stygge motiver av hello kitty og biler. Jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen faktisk hadde tatt seg bryet med å strikke plagg til meg hadde jeg blitt kjempeglad. Det ligger utrolig mye jobb og omtanke i å strikke klær, så jeg synes faktisk du skal tenke en gang til over det du skrev her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...