Gå til innhold

"Dårlige" julegaver.


ini

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke å gjøre dette til en sutretråd om dårlige julegaver, men jeg trenger å få ut litt frustrasjon. Jeg tviler på at jeg er den eneste i verden som prøver å tenke "Hva ville **** likt å få? Hva trenger ****?" når jeg kjøper julegaver. Jeg prøver samtidig å være flink til å komme med flere gaveønsker når folk spør, for å unngå for mange tilfeller av bytting av gaver. Det jeg undres over er når folk ser fullstendig bort fra hva jeg ønsker meg, og kjøper noe jeg overhodet ikke vil ha/ønsker meg/trenger.

Det er ikke det at jeg ikke setter pris på at folk vil gi meg en gave, men når noen spør hva jeg ønsker meg, og ender opp med å kjøpe noe helt annet, da blir jeg egentlig litt oppgitt. Jeg studerer i utlandet, og kommer til å flytte mye de neste årene, og har sagt ganske klart og tydelig at dersom de ikke vil gi meg noe jeg trenger, vil jeg heller at de kan gi pengene til et veldedig formål, fordi jeg kan ikke dra med meg masse kokebøker og lanterner og nips i kofferten når jeg reiser.

Jeg prøver ikke å si at jeg forventer å få alt jeg ønsker meg, men jeg skulle så innmari ønske at folk heller kunne fulgt det jeg svarer når de spør.

Beklager - jeg høres fryktelig negativ ut nå, og burde egentlig bare være takknemlig for det jeg får, men jeg skjønner ikke helt hva motivasjonen for å spørre hva jeg ønsker meg er, når de likevel velger å gi meg noe helt annet.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk noe greier som var litt teit.
En DVD som var i skikkelig "guttestil", voldelig og dårlig, ikke min stil i det hele tatt. Pluss at dette var nr. 3 i rekken, har ikke sett de to første en gang...
Fikk og ekkel, billig karamell...


Jeg og sier flere gaveønsker, innen rimelighetens grenser, sånn at den som ønsker å gi gave har noe å velge mellom, og som ikke er så vanskelig å finne. De aller fleste klarte dette, men noen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, TS.

Jeg ønsket meg bidrag til BSU i år og kom i tillegg med et par forslag til konkrete ting jeg faktisk trenger, men fikk istedet diverse krimkrams som jeg bare kommer til å stue vekk på jenterommet fordi jeg verken likte det eller "får plass" i min knøttleilighet i byen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Vel, både min mor og min søster har en helt annen klessmak enn det jeg har, så det sier seg selv at det er totalt katastrofe når de skal kjøpe klær til meg.

Så jeg fikk en genser av min søster som er kjempestor (hun sier den skal være sånn) og den er helt firkanta, så jeg ser ut som en liten gnom i den. Siden jeg har små pupper i tillegg så stikker disse ut på en skikkelig teit måte.

Fikk også en skikkelig bestemor-cardigan av min mor. Men må vel bruke begge deler når jeg besøker dem sånn at jeg ikke sårer dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde jeg bodd to år i utlandet og skulle bo der et år til, og bodde i en koffert. Hva fikk jeg? Jo, som du sier, to store lykter til lys. De står i kjelleren til min mor. Beklager, men det er bare ikke en veldig gjennomtenkt gave. Det er allerede noe mine venner som har egen leilighet synes er litt slitsomt å få, men når jeg bor i en koffert i en annen verdensdel? Gi meg heller et lite duftlys hvis du først skal gi meg noe pyntete som kan brennes.

Jeg er ikke en person som ønsker meg penger som personen over, fordi jeg har vokst opp med at man ikke gir eller får penger til jul. Men hvis man kjenner meg så er jeg utrolig lett å kjøpe til, også når det gjelder billigere saker. Gi meg en håndkrem, en Murakami-pocketbok eller en pose kaffe, ikke en lykt.



Anonymous poster hash: 4ab8e...b22
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en veldig dyr bok som jeg visste at noen ønsket seg og fikk noe dill tilbake, en av tingene hadde tom. prislapp på; 79.50. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sliter vi med at svigers tror størrelsen og prisen på gavene er det viktigste. Får masse rask som bare tar plass og ikke brukes, type popcornmaskin, frukttørke osv.

Vi har liten plass, og barna ønsker seg enkle puslespill, klær og bøker. Og hva får de? Digre plastdinosaurer og andre leker som de ikke har noe forhold til.



Anonymous poster hash: 05891...0c1
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig… Det sies jo at det er tanken som teller, men jeg lurer litt på hva tanken er når man gir bort masse tøys som personen ikke vil ha engang.

Skal sies at jeg fikk veldig mye jeg ble veldig glad for, men slettes ikke alt. Det er gjerne ting (som lanterner) som hadde vært supert å få hvis jeg hadde bodd et eget sted og skulle bli boende der noen år fremover, men jeg bor i en koffert, og har såvidt plass til klærne mine. Av lillesøster fikk jeg noen lipbalms som jeg egentlig ikke ønsket meg, men som jeg stadig kjøper (noe hun visste), og det ble jeg kjempeglad for. Det er ikke det at det MÅ stå på ønskelisten, men da bør det helst være noe jeg sannsynligvis ville kjøpt selv uansett. Forbruksvarer er jo helt gull, og det trenger faktisk ikke å være ekstremt dyrt heller. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vel at jeg har vært heldig med julegavene i år, ingen pyntegjenstand og slikt, men masse sokker og litt treningsklær :fnise: Og det brukes jo - men jeg fikk et par, billige nikkel-øredobber, som forøvrig vil havne i søpla, da jeg har nikkelallergi.



Anonymous poster hash: 6df8d...1d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sliter vi med at svigers tror størrelsen og prisen på gavene er det viktigste. Får masse rask som bare tar plass og ikke brukes, type popcornmaskin, frukttørke osv.

Vi har liten plass, og barna ønsker seg enkle puslespill, klær og bøker. Og hva får de? Digre plastdinosaurer og andre leker som de ikke har noe forhold til.

Anonymous poster hash: 05891...0c1

Akkurst det der forstår ikke jeg heller, barna her i huset fikk masse slike leker, de tar stor plass og er bare i veien, er begrenset på hvor mye barna orker å leke med disse svære greiene.

Anonymous poster hash: 6df8d...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vel at jeg har vært heldig med julegavene i år, ingen pyntegjenstand og slikt, men masse sokker og litt treningsklær :fnise: Og det brukes jo - men jeg fikk et par, billige nikkel-øredobber, som forøvrig vil havne i søpla, da jeg har nikkelallergi.

Anonymous poster hash: 6df8d...1d1

Åååhåhåhå... Det er lite som slår billig nikkeljuggel! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurst det der forstår ikke jeg heller, barna her i huset fikk masse slike leker, de tar stor plass og er bare i veien, er begrenset på hvor mye barna orker å leke med disse svære greiene.

Anonymous poster hash: 6df8d...1d1

Jeg prøver å begrense størrelsen på gavene, spesielt til barn. Til niesen min ga jeg teaterbilletter til noe hun hadde sååå lyst til å se, ellers gikk det mye i brettspill og bøker til venners barn, litt avhengig av alder.

Det er så vanskelig å få barn til å bytte leker hvis de er helt "feil", ettersom de gjerne vil leke med alt med en gang, og ikke finner ut at det er feil før de har pakket det ut og lekt med det i fem minutter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juleglass, julekrus og juleduker med nisser all over! Jeg liker ikke nisser. Har aldri likt nisser. Det skrekkforholdet mange har til klovner har jeg til nisser.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som oftest å få ting jeg har ønsket meg eller har bruk for. De fleste i familien pleier å spørre hva jeg ønsker meg og vi er såpass ofte med hverandre, at de fleste vet hvilke type ting man liker, stil man har osv. Så gaver har egentlig aldri vært et "problem". Og dersom det kjøpes pyntegjenstander eller lignende, pleier de fleste å kjøpe det i en nøytral stil, slik at det kan passe hos de fleste.

Har i det siste fått nevnt til flere at jeg har netflix osv, slik at folk forstår at jeg ikke trenger filmer og lignende. Gjør meg absolutt ikke noe å få en god DVD, men når jeg likevel har netflix, så får jeg tak i en god del filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, både min mor og min søster har en helt annen klessmak enn det jeg har, så det sier seg selv at det er totalt katastrofe når de skal kjøpe klær til meg.

Så jeg fikk en genser av min søster som er kjempestor (hun sier den skal være sånn) og den er helt firkanta, så jeg ser ut som en liten gnom i den. Siden jeg har små pupper i tillegg så stikker disse ut på en skikkelig teit måte.

Fikk også en skikkelig bestemor-cardigan av min mor. Men må vel bruke begge deler når jeg besøker dem sånn at jeg ikke sårer dem

Vet du, det hadde jeg gitt fullstendig blaffen i. Når noe er helt feil for deg er det bare kjipt å ha det. For det første kjøper man vel ikke klær til voksne mennesker, med mindre det er skjerf, lue, votter eller noe man VET at personen vil ha. Jeg fikk en sinnsykt dyr fleecegenser av søsteren min til jul for to år siden. Jeg -hater- fleece. Det er få ting her i verden som gir meg grøssninger mer enn å ta på ting som er laget av fleece. Jeg byttet den, og kjøpte meg heller en løpejakke for det jeg fikk igjen for den + et gavekort. Hvis du på død og liv vil gi noen klær, så gi dem i det minste et gavekort, tenker jeg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååhåhåhå... Det er lite som slår billig nikkeljuggel! :)

Haha, jeg vet, ikke var de fine heller. :fnise:

Jeg prøver å begrense størrelsen på gavene, spesielt til barn. Til niesen min ga jeg teaterbilletter til noe hun hadde sååå lyst til å se, ellers gikk det mye i brettspill og bøker til venners barn, litt avhengig av alder.

Det er så vanskelig å få barn til å bytte leker hvis de er helt "feil", ettersom de gjerne vil leke med alt med en gang, og ikke finner ut at det er feil før de har pakket det ut og lekt med det i fem minutter...

Samme gjør jeg også, niesene og nevøene mine får alltid klær hos meg, de har jo så mye leker fra før av, og jeg tenker nok at foreldrene ikke alltid er så begeistret for at barna får så mye leker :)

Anonymous poster hash: 6df8d...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med alt i år, føler meg utrolig heldig, bortsettfra et såpsett jeg ikke tåler, men det visste jo ikke hun som ga det til meg, så er takknemmelig likevel :)



Anonymous poster hash: be251...98e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage ønskelister med gaver i alle ulike prisklasser, så deler jeg dem opp og gir en til hver jeg vet pleier å utveksle gaver med, slik at de unngår å kjøpe det samme. Og jeg oppfordrer folk jeg kjenner til å gjøre det samme. Vet jeg ikke hva jeg skal gi folk og de ikke har noen ønsker, så prøver jeg å tenke gjennom hva de kan få bruk for/trenger. Hjelper ikke det heller så blir det forbruksvarer, en kurv med deo, dusjsåpe, bodylotion etc. Har dratt på førjuls-besøk et par ganger, lånt toalettet og åpnet skapet på badet for å se hva slagt produkter de bruker :fnise: litt frekt men det de ikke vet...! :fnise:



Anonymous poster hash: 18f28...310
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga en flott gave til søsteren min i år. Fikk ingenting tilbake. Hun mener at vi hadde avtalt å ikke kjøpe til hverandre i år. (Det har vi ikke, det hadde jeg jo husket.)

Vi er ikke så stor familie og søsteren min er en av få jeg pleier å få gave fra. Litt skuffa.. :(



Anonymous poster hash: b497f...311
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...