Gå til innhold

"Dårlige" julegaver.


ini

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke å gjøre dette til en sutretråd om dårlige julegaver, men jeg trenger å få ut litt frustrasjon. Jeg tviler på at jeg er den eneste i verden som prøver å tenke "Hva ville **** likt å få? Hva trenger ****?" når jeg kjøper julegaver. Jeg prøver samtidig å være flink til å komme med flere gaveønsker når folk spør, for å unngå for mange tilfeller av bytting av gaver. Det jeg undres over er når folk ser fullstendig bort fra hva jeg ønsker meg, og kjøper noe jeg overhodet ikke vil ha/ønsker meg/trenger.

Det er ikke det at jeg ikke setter pris på at folk vil gi meg en gave, men når noen spør hva jeg ønsker meg, og ender opp med å kjøpe noe helt annet, da blir jeg egentlig litt oppgitt. Jeg studerer i utlandet, og kommer til å flytte mye de neste årene, og har sagt ganske klart og tydelig at dersom de ikke vil gi meg noe jeg trenger, vil jeg heller at de kan gi pengene til et veldedig formål, fordi jeg kan ikke dra med meg masse kokebøker og lanterner og nips i kofferten når jeg reiser.

Jeg prøver ikke å si at jeg forventer å få alt jeg ønsker meg, men jeg skulle så innmari ønske at folk heller kunne fulgt det jeg svarer når de spør.

Beklager - jeg høres fryktelig negativ ut nå, og burde egentlig bare være takknemlig for det jeg får, men jeg skjønner ikke helt hva motivasjonen for å spørre hva jeg ønsker meg er, når de likevel velger å gi meg noe helt annet.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk noe greier som var litt teit.
En DVD som var i skikkelig "guttestil", voldelig og dårlig, ikke min stil i det hele tatt. Pluss at dette var nr. 3 i rekken, har ikke sett de to første en gang...
Fikk og ekkel, billig karamell...


Jeg og sier flere gaveønsker, innen rimelighetens grenser, sånn at den som ønsker å gi gave har noe å velge mellom, og som ikke er så vanskelig å finne. De aller fleste klarte dette, men noen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar