Gå til innhold

sen mens, murring i magen, negativ test.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg og kjæresten min har ikke egentlig kommet dit i forholdet at vi planlegger barn, men mensen min er 9 dager for sen og jeg har hatt småvondt i magen på samme måte som mensen, bare mye lettere. Jeg får vanligvis uutholdelig vondt i magen, måtte til og med til legevakta en gang. Syklusen min er ganske så regelmessig med en variasjon på opp til 3 dager. Skulle jeg ha større endringer kommer mensen heller for tidlig enn for sent. Jeg har aldri vært få mye forsinket som nå og jeg er ganske såå stressa. Jeg har ømme nipler, men det har jeg hatt før uten å tenke to ganger. Jeg tok en test for to dager siden og den ble negativ.

Ville høre om noen har samme erfaring og i så fall hva resultatet ble. Blir nok ikke noe mindre stressa, men jeg må få snakket med noen ukjente om det, så det ikke blir så mye følelsesmessig prat om det gir mening.

Håper noen har noen tanker.



Anonymous poster hash: 822fc...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis det murrer veldig i magen kan det tenkes du venter kattunger! :fnise:

For et tåpelig svar til en som er bekymret! Snakk om å ikke respektere andre!

Til TS:

Det er ulike grunner til at mensen er sen, og sannsynligheten er stor for at du får riktig svar på test noen dager etter forventet mens. Men skulle likevel ikke mensen komme i løpet av noen dager ville jeg rådet deg til en ny test. Noen gravide produserer lite eller sent av hormonet som slår ut på testene slik at testene blir feilaktig negative. Lykke til!:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et tåpelig svar til en som er bekymret! Snakk om å ikke respektere andre!

Til TS:

Det er ulike grunner til at mensen er sen, og sannsynligheten er stor for at du får riktig svar på test noen dager etter forventet mens. Men skulle likevel ikke mensen komme i løpet av noen dager ville jeg rådet deg til en ny test. Noen gravide produserer lite eller sent av hormonet som slår ut på testene slik at testene blir feilaktig negative. Lykke til! :)

Takk, for støtten og for tipset!

Hvis testen fremdeles viser negativ blir det vel å bestille en legetime. Kanskje vanskelig å få tak i time midt i jula...?

Anonymous poster hash: 822fc...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for støtten og for tipset!

Hvis testen fremdeles viser negativ blir det vel å bestille en legetime. Kanskje vanskelig å få tak i time midt i jula...?

Anonymous poster hash: 822fc...2ed

Tror ikke legene gjør noe før du har gått 3 mnd eller lengre uten mens, hvertfall det jeg fikk beskjed om.

Anonymous poster hash: a3f10...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke noe akutt å ikke ha fått mensen, så du får nok ikke legetime så raskt..

Kan hende mensen bare er sen, kan hende du er blitt befruktet, men at egget ikke har festet seg ordentlig i livmorveggen men lenge nok til å skape litt hcg men ikke slå ut på test. Statistikken, som jeg ikke har for hånden akkurat nå men som lett kan googles, sier at iallefall 50 % av alle befruktede egg ikke går videre, og derfor får mange også forsinket mens, hvor mange har ikke hatt sen mens en gang i løpet av livet, uten at vi tenker noe mer over det.

Kan også hende eggløsningen din var sen, og at du er gravid men ikke nok HCG til å slå ut enda.



Anonymous poster hash: b086e...5e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojj, det var mange muligheter! Men det er jo i grunn litt ber beroliggende at det kanskje kan være noe annet. Jeg får vel bare vente.

Takk!



Anonymous poster hash: 822fc...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 14 dager for sein forrige syklus, da trodde jeg at jeg var gravid og gikk til legen osv. Ingenting der :) denne syklusen var den vel 10 dager for sein..

Anonymous poster hash: f2017...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er gravid så trenger du ikke legetime før ca svangerskaps uke 10. Hvis du ikke skal ta abort, men skal du ta abort så kan du uansett vente til over nyttår. De fleste legekontorene bruker nå vanlige graviditetstester, mitt bruker Clear blue, så de kan ikke finne ut mer enn deg.

Om mensen ikke kommer og du ikke er gravid så er det uansett ikke akutt, som andre har sagt.

Anonymous poster hash: 2e875...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke legene gjør noe før du har gått 3 mnd eller lengre uten mens, hvertfall det jeg fikk beskjed om.

Anonymous poster hash: a3f10...383

Hva kunne de gjøre for deg da?

Anonymous poster hash: 822fc...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kunne de gjøre for deg da?

Anonymous poster hash: 822fc...2ed

Hvis det går mer enn 3 mnd kan man sikkert få piller til og starte mensen. Jeg fikk den etter rundt 50 dager så jeg vet ikke sikkert

Anonymous poster hash: a3f10...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystvorter, ikke nipler.

Utover det er vel ikke mer komplisert enn at du tar en test? KG kan i hvert fall ikke vite om du er gravid.

Anonymous poster hash: ef83d...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystvorter, ikke nipler.

Utover det er vel ikke mer komplisert enn at du tar en test? KG kan i hvert fall ikke vite om du er gravid.

Anonymous poster hash: ef83d...8ae

Enig. Utenom "sambo" er ordet "nipler" det mest harry man ser på forumer.

Anonymous poster hash: 60faa...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...