Gå til innhold

Årets julegave fra arbeidsgiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før har det vært gavekort på 1000 kr hos sportsbutikk og hudpleie. I år ble det bl.a. dyrere olivenolje, balsamico- og hvitvinseddik, te, oliven og vanvittig god sjokolade. :-)

Anonymous poster hash: 6fcf3...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ansvarlig for å handle inn julegaver på arbeidsplassen min, så liker sånne tråder med litt inspirasjon. Det er vanskelig å finne ting som både passer til single 20-åringer og etablert familieforeldre, så jeg har stort sett satset på mat og drikke. Jeg synes ferdigkjøpte matposer blir litt kjedelig, så har jeg tid og mulighet handler jeg inn og setter sammen selv. Vi er såpass små at jeg kan ta hensyn til allergier o.l. I år ble det fenalår og øl til alle, utenom en som fikk et utvalg oster og god eplejuice. Jeg sørger også for at alle får et personlig julekort.

Jeg sitter også i styret i en barnehage, og da vi ett år hadde veldig trang økonomi startet SU opp kronerulling fra foreldrene (helt frivillig, selvfølgelig) slik at alle fikk et par votter, god kaffe og noe konfekt. Andre år får de stort sett et gavekort til det lokale kjøpesenteret.

Jeg jobber i et konsern, og ett år fikk alle som skulle jobbe i romjulen en miniflaske med akevitt, to paracett og noen halspastiller fra hovedkontoret, med kort om at de måtte holde basillene borte hele julen, eller noe slikt. Synes det var et litt festlig påfunn.

Julegaver til de ansatte er utrolig viktig. Det er ofte ikke mye som skal til. Det viktigste er at man blir sett og vist at man er satt pris på. Har bedriften dårlig råd synes jeg et absolutt minimum er et personlig kort fra lederen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et svensk konsern og i år fikk vi gavekort hos http://presentkortofsweden.se/

Veldig kjekt da vi selv kunne velge hva vi ville ha. Fikk et kort med innlogging og da fikk vi opp en side med hva vi selv kunne velge innenfor gitt prisgruppe. Fikk også en flaske god vin.



Anonymous poster hash: 36474...c16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som jeg ikke kan spise (noe ledelsen vet om, pga. andre sammenhenger). Jeg forstår jo selvsagt at de velger den enkle løsningen med en gave til alle, men jeg jobber veldig hardt, en av dem som jobber hardest, og synes det er litt sårt at jeg ikke blir "sett" med en oppmerksomhet jeg kan ha glede av til jul. Det er nok med på å svekke loyaliteten min litt til bedriften, må jeg innrømme.



Anonymous poster hash: 6d045...82e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjefen (meg) bestilte 200 kapsler til Nespresso-maskinen som julegave til den ansatte (også meg). Er veldig fornøyd! Vi (dvs jeg) valgte å droppe julebordet i år pga manglende interesse. I stedet skal vi (fortsatt jeg) ha åpent hele romjula og ingen har klaget. Praktisk å være sin egen sjef...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriften ga halvparten av summen til veldedig formål, Nanhi kali, utdanning for jenter i India.

Andre halvdel var gave til oss som var 2 fine india-inspirerte kopper fra Porsgrund, en boks med indisk te og en indisk kaffe. Fornøyd :)

Anonymous poster hash: 11bb9...487

Da jobber du i samme bedrift som mannen min :) koppene var kjempefine, jeg likte hans gave veldig godt.

Jeg fikk gavekort på 500,- på polet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort til butikken jeg jobber i på 200 kr. Har ikke pakket opp gaven fra den andre jobben.

Jobber vi i samme kjede? Har ikke åpna konvolutten ennå, men det kjennes ut som et gavekort, ja. Og summen i fjor var også 200 kr. Jaja... Litt bedre enn vinen vi fikk tidligere (hos oss var det bare ei som drakk vin, så hun fikk alle flaskene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på 200 kroner synes jeg er litt bortkastet. Da er det bedre å gi en flaske vin til 150 liksom. 200 kroner er såpass lite penger at jeg synes de tar seg bedre ut som en vare. Er det derimot 1000 kroner, så ser jeg poenget med et gavekort.

Jobber i kommunal sektor, og her er det ingen julegaver eller kort å få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber i Varner (Cubus, Dressmann, Carlings, BikBok osv..) og der har vi fått Bluetooth øreklokker. Ingen spesiel merke, men egen produsert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid kjempefornøyd med julegavene fra jobben :)

I år fikk vi en toalettveske fra North Face med tuber som vi kan ha krem og slikt i reisestørrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Penger til veldedig formål og det synes jeg er flott - de fleste av oss har alt vi trenger og mer til.

Mannen min fikk fridager med full lønn - synes det og er en flott gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...