Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Det er vel den veien det går - det nye sykehuset i Østfold har visst bare enerom med egne bad. (Ergo ingen bad/toalett utenom, hvilken igjen gir problemer for korridorpasientene de ikke skulle ha, men selvfølgelig har likevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Daria skrev:

Det er vel den veien det går - det nye sykehuset i Østfold har visst bare enerom med egne bad. (Ergo ingen bad/toalett utenom, hvilken igjen gir problemer for korridorpasientene de ikke skulle ha, men selvfølgelig har likevel...)

Ja, det er alle slags problemer. 

 

Er noen sykehus som har bad/dusj rett utenfor døren slik at 2 rom deler - da er det jo mulig for korridorpasienter også. Samtidig slipper man å gå lange veier langs korridorer for å komme på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Skravla skrev:

Ja, det er alle slags problemer. 

 

Er noen sykehus som har bad/dusj rett utenfor døren slik at 2 rom deler - da er det jo mulig for korridorpasienter også. Samtidig slipper man å gå lange veier langs korridorer for å komme på do. 

Det er jo ikke så dumt - av og til vil de fleste avdelinger oppleve å være overbooket, selv om målet er å unngå det. Jeg tenker også at bad er i ustand av og til, da er det ikke så greit å måtte inn på en annens rom (eller få besøk av trengende på sitt rom) for å komme på badet,

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bedre og bedre dag for dag. Og jeg øyner håp om å få komme hjem i morgen. Men foreløpig er det bare et håp... 

På 17.11.2018 den 16.23, Daria skrev:

Du få spørre om det er mulig å få noe beroligende intravenøst også - til henne, altså.. Godt det går riktig vei :klem: 

:skratte: Ja, noe beroligende til naboen hadde vært himmelsk for meg :skratte:

:klem:

På 17.11.2018 den 16.49, Skravla skrev:

Enerom kan jeg skrive under på - både fra jeg lå på sykehus i august og fra overnatting på legevakten i forrige uke. Det gir ikke mye ro når man er vant til å sove alene uten alt for mange andre lyder. 

 

Godt det går fremover og at medisinene fungerer. :roser: 

Er noe med å være vant til å sove alene... 

:klem:

På 17.11.2018 den 20.02, Roadrunner skrev:

Fortsatt god bedring, Sauen! :klem:

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.11.2018 den 16.49, Skravla skrev:

Enerom kan jeg skrive under på - både fra jeg lå på sykehus i august og fra overnatting på legevakten i forrige uke. Det gir ikke mye ro når man er vant til å sove alene uten alt for mange andre lyder. 

Jeg signerer den jeg også. Hater å dele rom med ukjente, og hvis jeg attpå til er syk så er det enda mer pyton. Nå har jeg vært heldig og bare opplevd å være innlagt og måttet dele rom en gang. Andre gang hadde jeg tilfeldigvis et tomannsrom for meg selv (o lykke), men det er faktisk nesten større skrekk enn å bli syk (ekstremintrovert much???) 

Uansett, fortsatt god bedring @Sauen Shaun . Godt basselusker er på retrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært hjemme ei stund nå. Og er ferdig med infeksjonen. Men formen er fremdeles helt bånn i bøtta. Finnes ikke overskudd til noe. :sukk: 

Har pynta huset til jul da. Men det skjedde helt uten glede. Men det ble gjort i håp om at gleden skal komme sigende. :tree:  

Når det gjelder fornuft og følelser, så er det fremdeles kaos. Fornuften glimrer så altfor ofte med sitt fravær. Følelsene derimot er i fullt opprør... :sukk:  Fatter ikke hvorfor den der kjærligheten skal være så fordømt vanskelig... :murvegg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra infeksjonen endelig er vekk. :hoppe: Tar vel litt tid å finne noen som helst form igjen etter massiv antibiotika, så frem med en eske tålmodighet. 

Når det gjelder "den kjærleiken" så er det tålmodighet x2 . "Enten går det bra eller så går det over."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
1 time siden, Roadrunner skrev:

Sauen! :vinke:

Du glemte jo å besøke din egen bok! :klem:

Jah, det er en viss sauemangel her inne :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp: :kaffekopp: 

Sauen fortrengte vel et besøk i egen dagbok... Vet sannelig ikke hvordan jeg skal oppsummere alt som har skjedd siden sist... :sukk:

Kortversjonen er kaos. Sykdom, ventelister på sykehuset, null energi og en stadig kamp mellom fornuft og følelser... 

Men midt i alt kaoset er det også store gleder. Den tøffe tiden har vist meg at jeg har verdens beste venner. :strix: 

Også gleder jeg meg til at niese skal gifte seg i sommer. :strix: Og jeg har kjøpt fin kjole til bryllupet. En positiv bivirkning av sykdom og frustrasjon er at Sauen har gått ned 17kg. Og da var det nesten gøy å kjøpe ny kjole. :icon_lol: 

På 3.3.2019 den 8.33, Roadrunner skrev:

Sauen! :vinke:

Du glemte jo å besøke din egen bok! :klem:

:klem: Glemte med vilje kanskje... Artigere å innom og lese hvordan dere har hatt det siden sist. 

På 3.3.2019 den 10.28, Cata skrev:

Jah, det er en viss sauemangel her inne :hallo:

Sauen har visst vært fraværende ja... *tørker støv* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtten kilo! :sjokkert: Oi! :daane:

Kanskje ikke noen sunn livsstilsendring med sykdom og følelser i kaos, men kilo er kilo...

Får se om vi ikke kan få fylt på en liten kilo i ettermiddag da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 17 kilo er er ganske mye når man ikke bevisst går inn for det. Pass på deg selv nå, selv om jeg regner med at legen din også holder et øye med deg. :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Roadrunner skrev:

Søtten kilo! :sjokkert: Oi! :daane:

Kanskje ikke noen sunn livsstilsendring med sykdom og følelser i kaos, men kilo er kilo...

Får se om vi ikke kan få fylt på en liten kilo i ettermiddag da :lur:

Jeg anbefaler ikke denne slankekuren nei... Men jeg nyter resultatet av den. Vil gjerne ned noen få kilo til. Men da i et rolig tempo og på mine premisser. Så jeg passer på hva jeg stapper i munnen nå. For det er heldigvis slutt på at jeg må tvinge i meg mat. 

Og det går nok på en kilo eller to i dag. :sikle:

4 minutter siden, Daria skrev:

Oi, 17 kilo er er ganske mye når man ikke bevisst går inn for det. Pass på deg selv nå, selv om jeg regner med at legen din også holder et øye med deg. :kose: 

Her blir jeg passet godt på. Er scannet fra halsen og ned, uten funn av noe som forklarer vektnedgangen. Så da sitter det nok i hodet. :ler: Og vekta har stabilisert seg nå. Det er litt mindre følelser i sving og jeg infeksjonsfri og uten penicillin. Så det går bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke undervurdere effekten følelser og tanker kan ha på litt av hvert (og penicillin har vel heller aldri vært noen appetittvekker...) - det er mye som sitter i hodet, på den ene eller andre måten. :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøster * I noenlunde tilsvarende situasjon for "en del" (les: tjuetusenoggrønnkål) år siden så forsvant 11 kg fra denne skrotten her sånn helt av seg selv. (Hjalp muligens litt at jeg ble kvalm ved synet av mat...) 

Dessverre fant de veien tilbake igjen da jeg ble venn med hodet mitt igjen :sur: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :kaffekopp:

Dritvær ute. Og jeg har planer om å lage kort i dag. Skal bare først... :ler:  

Hadde en super ettermiddag med Fuggel'n i går. :strix:  Tapas og kjas er medisin det. :strix:  

19 timer siden, Daria skrev:

Man skal ikke undervurdere effekten følelser og tanker kan ha på litt av hvert (og penicillin har vel heller aldri vært noen appetittvekker...) - det er mye som sitter i hodet, på den ene eller andre måten. :kari:

Det er sant. Det er garantert tanker og følelser som har fjernet 17kg sau. Sånn er det når man blir sjekket opp av drømmemannen, som etterhvert avslører seg som en skikkelig dust. Fornuften har forlengst skjønt at det ikke er liv laga for noen framtid med ham. Men følelsene nekter å forstå det... :kari:  :sukk:  

Og ja, penicillin og infeksjoner har vel spilt inn litt også. 7 heftige kurer på et halvt år er ganske tøft. 

18 timer siden, Cata skrev:

*trøster * I noenlunde tilsvarende situasjon for "en del" (les: tjuetusenoggrønnkål) år siden så forsvant 11 kg fra denne skrotten her sånn helt av seg selv. (Hjalp muligens litt at jeg ble kvalm ved synet av mat...) 

Dessverre fant de veien tilbake igjen da jeg ble venn med hodet mitt igjen :sur: . 

Jeg har en plan om at kiloene ikke skal finne veien tilbake jeg. Håper inderlig at det holder. Har en kjole som roper og skriker i skapet hver gang jeg spiser sjokolade... :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...