Gå til innhold

Albansk jente sammen med norsk gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det var veldig vestlig i Irak tidligere. Men etter krigene så har folk tatt opp de gamle tradisjonene med tvangsekteskap og ekteskap mellom mindreårige. Så greit at det ikke har noe med religion å gjøre, men kultur.

Anonymous poster hash: 94881...2ee

Jeg har jo venniner kusiner og andre jenter jeg kjenner den nede... ser ikke at de blitt gifta bort...

Men tror nok det er shia muslimer som gjør det, og Igjen det er kultur ikke religion :D

Anonymous poster hash: 694da...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo venniner kusiner og andre jenter jeg kjenner den nede... ser ikke at de blitt gifta bort...

Men tror nok det er shia muslimer som gjør det, og Igjen det er kultur ikke religion :D

Anonymous poster hash: 694da...425

Sorry. Mente ikke Irak generelt, men de kurdiske selvstyreområdene i nord. (Og sef kurderne i Tyrkia, Iran, Syria osv).

Anonymous poster hash: 94881...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du forklarer her er at Irak (også Iran forsåvidt) regresserte fra det vi kaller "vestlig" kultur til en strengere og mer typisk muslimsk kultur der Koranen ble håndhevet mer bokstavelig.

Skal ikke si mye, men nei folk er mindre religiøs nå enn før... jeg kommer derfra har vært dere flere ganger tro meg jeg veit dette bedre enn mange andre og jeg studere kultur :D

Anonymous poster hash: 694da...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si mye, men nei folk er mindre religiøs nå enn før... jeg kommer derfra har vært dere flere ganger tro meg jeg veit dette bedre enn mange andre og jeg studere kultur :D

Anonymous poster hash: 694da...425

Snakker du om Iran nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si mye, men nei folk er mindre religiøs nå enn før... jeg kommer derfra har vært dere flere ganger tro meg jeg veit dette bedre enn mange andre og jeg studere kultur :D

Anonymous poster hash: 694da...425

Kanskje de ser hva streng håndhevelse av Koran fører til i samfunnet i dag og dermed er mindre religiøse privat nå enn før?

Mens når samfunnet var preget av en friere kultur før, så kunne man selv velge hvilke deler av religionen man ville legge vekk? Altså det ga en friere, mer personlig tolkning av Koranen.

Gitt at det du sier om at folk er mindre religiøse "der" (hvor enn det er, antar du mener Irak eller Iran) nå stemmer.

Endret av cheezewizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ser hva streng håndhevelse av Koran fører til i samfunnet i dag og dermed er mindre religiøse privat nå enn før?

Mens når samfunnet var preget av en friere kultur før, så kunne man selv velge hvilke deler av religionen man ville legge vekk? Altså det ga en friere, mer personlig tolkning av Koranen.

Gitt at det du sier om at folk er mindre religiøse "der" (hvor enn det er, antar du mener Irak eller Iran) nå stemmer.

Jeg snakker ikke om Iran men Irak, altså dette må jeg lever med i hverdagen min, at islam er sånn og de gjør ditt og datt... blir lei av det altså, og når de "negative" folka møter meg så sier de, "skulle ønske alle var som deg" og jeg svarer tilbake det finnes gode mennesker og ikke så gode mennesker her i verden, for min del så kunne buddhister vær "terrorister"

Men til TS, det er ikke alle muslimske "raser" som er slik.

Anonymous poster hash: 694da...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om Iran men Irak, altså dette må jeg lever med i hverdagen min, at islam er sånn og de gjør ditt og datt... blir lei av det altså, og når de "negative" folka møter meg så sier de, "skulle ønske alle var som deg" og jeg svarer tilbake det finnes gode mennesker og ikke så gode mennesker her i verden, for min del så kunne buddhister vær "terrorister"

Men til TS, det er ikke alle muslimske "raser" som er slik.

Anonymous poster hash: 694da...425

Enig. Som Ole Paus sier: en drittsekk er en drittsekk uansett nasjon.

:)

Anonymous poster hash: 94881...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er rasister så er det jo albanere.

Det ligger til Balkan tror jeg, du kjenner vel albanere bedre enn meg? Ta for eksempel balkankrigene hvor naboer slo hverandre i hjel for to kilometer grenseland og ei bru!

Mange albanere er veldig pene, det er fordi dere ligger litt midt mellom de ulike menneskerasene, og som alle vet, blandet folk blir penere og mer attraktiv. Se til Venezuela om du ikke tror meg.

Hva tror du? Er det sånn at siden albanere er sta folk, attraktive mennesker og går til krig selv om man utsletter seg selv, så kanskje noe av kulturen har gått inn på mennesker? Man blir den kulturen man er?

Menneskeraser? Er ikke homo sapiens den eneste rasen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne er kosovoalbaner, og foreldrene henne er forsåvidt ganske strenge generelt på gutter. Albanere har en tendens til å snakke veldig stygt om hverandre for ingenting, og er flinke til å snakke rundt. Gjør en datter noe en annen familie synes er feil, vil denne familien si dette videre til andre familier og dermed ender det opp med dritsnakking av hele familien. Det er slik jeg har fått beskrevet det iallfall av min venninne, og har sett det. De liker ikke heller at albanske gutter er sammen med norske jenter men det er iallfall mer akseptert.



Anonymous poster hash: 9638d...cd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

lurer på om det stemmer muslimske gutter kan ha flere kjærester eller får de juling?

Anonymkode: b56e1...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lurer på om det stemmer muslimske gutter kan ha flere kjærester eller får de juling?

Anonymkode: b56e1...e5f

Ja de får masse juling av de 15 kjærestene sine. Best er det om flest mulig kjærester går sammen om å jule ham opp. Skikkelig skambank!

Anonymkode: 45579...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er virkelig lei av, er å se norske tv serier og filmer prøve og være liberale i forhold til dette med parforhold på tvers av kulturer. Alltid er det en hvit norsk jente med en muslimsk gutt, som om det skulle være så utrolig provoserende. Når får vi se en muslimsk jente med en norsk gutt og problematikken rundt dette? Jeg hadde håpet SKAM ville belyse dette i siste sesong med Sana, men neida...samme gamle tralte. Det er så feigt, så utrolig feigt. 

Anonymkode: f560e...0e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som går igjen i mange innvandrergrupper, spesielt ikke-vestlige. Det er stilltiende aksept for at innvandrermenn puler på norske jenter, men andre veien så blir det bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, StovnerJune skrev:

Det er noe som går igjen i mange innvandrergrupper, spesielt ikke-vestlige. Det er stilltiende aksept for at innvandrermenn puler på norske jenter, men andre veien så blir det bråk.

Er ikke innvandrere sin feil at norske jenter med glede puler innvandrere, mens innvandrerjenter foretrekker sine egne. Det handler helt enkelt om smak og behag, selvrespekt og moral.

Anonymkode: 45579...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke innvandrere sin feil at norske jenter med glede puler innvandrere, mens innvandrerjenter foretrekker sine egne. Det handler helt enkelt om smak og behag, selvrespekt og moral.

Anonymkode: 45579...78e

Det er ingen tvil om at det er forskjell på kultur og holdninger til sex, samtidig er innvandrermenn ofte veldig pågående på norske jenter og tar ikke et nei for et nei, og spesielt der det er mange innvandrere blir det et konstant sexpress. Det er ikke rart hvis det fører til at flere norske jenter blir pult av innvandrere enn omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, StovnerJune skrev:

Det er ingen tvil om at det er forskjell på kultur og holdninger til sex, samtidig er innvandrermenn ofte veldig pågående på norske jenter og tar ikke et nei for et nei, og spesielt der det er mange innvandrere blir det et konstant sexpress. Det er ikke rart hvis det fører til at flere norske jenter blir pult av innvandrere enn omvendt.

Ingen kan tvinge deg til sex ved å være pågående. Da er det du selv som har tatt valget. Men la oss være ærlig, norske jenter er ikke akkurat kjent for å være vanskelige å be, uansett bakgrunn mannen har.

Anonymkode: 45579...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan tvinge deg til sex ved å være pågående. Da er det du selv som har tatt valget. Men la oss være ærlig, norske jenter er ikke akkurat kjent for å være vanskelige å be, uansett bakgrunn mannen har.

Anonymkode: 45579...78e

Dette høres ut som den gode gamle "norske jenter er horer" som jeg har hørt før. :roll:

Ingen kan bli direkte tvunget til å ha sex ved å være pågående, nei, men når unge. naive og uerfarne jenter blir utsatt for et konstant og respektløst sexpress så kommer noen til å gi etter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, StovnerJune skrev:

Dette høres ut som den gode gamle "norske jenter er horer" som jeg har hørt før. :roll:

Ingen kan bli direkte tvunget til å ha sex ved å være pågående, nei, men når unge. naive og uerfarne jenter blir utsatt for et konstant og respektløst sexpress så kommer noen til å gi etter for det.

Horer tar betalt. 

Du skal være rimelig blåst i hue for å la deg presse med prat til å ligge med 10+ innvandrer menn eller andre menn. Da er vi long past naivstadiet.

Anonymkode: 45579...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne i slutten av 20 åra. Født og oppvokst i Norge med Albanske foreldre. De har vært ekstremt strenge gjennom hele barndommen og vi fikk ikke lov til noe som helst. Jeg har vært inn og ut av depresjoner gjennom hele livet og hadde 2 selvmordsforsjøk.  Stakk hjemmeifra da jeg var 18. Flytta ut og har siden ikke hatt kontakt med mine foreldre. Alt dette fordi jeg ikke ville finne meg en Albanere, bo hjemme til jeg gifter meg og egentlig ikke ha noe liv enn å studere/jobbe og være hjemme. 

Jeg har så funnet meg en mann som er fra ett helt annet kontinent og mørk i huden. Jeg har fått ett barn. Og de bryr seg ikke i det hele tatt. Men jeg er fornøyd med valget mitt og trenger dem egentlig ikke i nærheten.  De har ikke gjort noe annet i livet mitt enn å begå psykisk og fysisk mishandling.  

Har 3 fettere som er gift med damer fra andre land. Tantene mine er ikke superfornøyde men de aksepterer det likevel fordi de er menn. 

Anonymkode: 2bf1d...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en albansk, men har muslimsk bakgrunn. Ble forelska i en norsk gutt og presenterte han til min familie for at vi skal gifte oss. De nekta og spurte meg om å avslutte mitt forhold til ham, noe jeg sa at jeg gjorde,, mens jeg gifta meg med han uten at de visste og fikk et barn sammen med han og fortalt familien som ikke hadde noe annet valg enn å akseptere og heldigvis så fikk jeg støtte av min far i den tiden, mamma er fortsatt lei seg, men hun aksepterte det tilslutt og forhåpentligvis kommer hun til å komme seg over det. jeg elsker familien min, men livet er for kort til å leve det som andre vil. Jeg synes ikke noe særlig om at familien skal bestemme hvem man skal forelske seg i... bare teit, gammeldags og helt unødvendig. 

Anonymkode: d0968...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...