Gå til innhold

Albansk jente sammen med norsk gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hej,

Hvorfor er det så vanskelig for albanske foreldre å akseptere at albanske jenter, (gjelder også andre muslimske raser) er sammen med norske gutter? Men når det gjelder gutter så er alt greit? Kjenner til mange albanske gutter som har norske kjærester og norske koner, alt er greit. Når jeg sto frem, så ble jeg den verste for alle!!! Hvorfor er det sånn? Familien min nekter å akseptere.....:(

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som er rasister så er det jo albanere.

Det ligger til Balkan tror jeg, du kjenner vel albanere bedre enn meg? Ta for eksempel balkankrigene hvor naboer slo hverandre i hjel for to kilometer grenseland og ei bru!

Mange albanere er veldig pene, det er fordi dere ligger litt midt mellom de ulike menneskerasene, og som alle vet, blandet folk blir penere og mer attraktiv. Se til Venezuela om du ikke tror meg.

Hva tror du? Er det sånn at siden albanere er sta folk, attraktive mennesker og går til krig selv om man utsletter seg selv, så kanskje noe av kulturen har gått inn på mennesker? Man blir den kulturen man er?

Endret av waco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye det om krig og hvordan ting egentlig var i gamle jugoslavia.

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente: det er ikke mye DU vet om krig og hvordan ting var i gamle jugoslavia. Alt som oppsto i hele gamle jugoslavia var pga serbere, de ville at alle land i jugoslavia skulle bli dems sitt. At hele jugoslavia skulle bli Serbia. Men alle land kjempet for seg selv. Har ikke noe med rasisme eller pene mennesker å gjøre.

Anonymous poster hash: b2be2...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av oss på KG tror du er foreldre fra Albania? No offence. (Og dette er ikke rasistisk ment om noen skulle tro det. Bare realistisk.)

Noen ting er det lettere for gutter å bli akseptert for vs. jenter. Blant annet at det ofte tolereres at gutter har hatt sex med flere jenter, mens at en jente umiddelbart blir kalt hore om hun har hatt sex med mange. Jeg tror det er litt av den samme greia.



Anonymous poster hash: 111ff...6e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er rasister så er det jo albanere.

Det ligger til Balkan tror jeg, du kjenner vel albanere bedre enn meg?

Nei, det gjør det ikke, dette er typisk for muslimer generelt.

Hvis sønnen finner seg en norsk kjæreste er det helt greit, men hvis dattera gjør det samme så blir det ramaskrik. Hvorfor det er sånn, vet jeg ikke, men det er en både umoralsk og urettferdig holdning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente: det er ikke mye DU vet om krig og hvordan ting var i gamle jugoslavia. Alt som oppsto i hele gamle jugoslavia var pga serbere, de ville at alle land i jugoslavia skulle bli dems sitt. At hele jugoslavia skulle bli Serbia. Men alle land kjempet for seg selv. Har ikke noe med rasisme eller pene mennesker å gjøre.

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Jeg ser nå at jeg svarte midt på natta.

Mitt inntrykk er at foreldre flest passer bedre på døtrene sine enn sønnene sine. Alle vet jo at kvinner er mer sårbare enn menn når det kommer til absolutt alt.

Kan det være sånn at du velger deg en gutt foreldrene dine ikke liker som et slags opprørsgreie? La oss si at du hadde valgt en mann mora di liker, - er det sånn at døtre automatisk misliker de kara foreldre og særlig mødre liker?

Om du er sammen med en norsk gutt som er kul og sosial og smart nok til å bli venner med foreldrene dine, vil forakten deres være like stor da? kan det hende at foreldrene dine er redde for at du skal bli såret/brukt såret?

Beskriv en mann mora di vil at du skal være sammen med da? Må han være albaner for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke, dette er typisk for muslimer generelt.

Hvis sønnen finner seg en norsk kjæreste er det helt greit, men hvis dattera gjør det samme så blir det ramaskrik. Hvorfor det er sånn, vet jeg ikke, men det er en både umoralsk og urettferdig holdning.

Jeg tror at grunnen til det er at i islamske land er det lov med flerkoneri. Om en muslimsk mann finner en norske jente så vil jo han som oftest ha den øvrige hånden i ekteskapet, og kan dermed gjøre barna og kanskje hun til muslim. Men om jenter blir i lag med gutter fra en annen religion, så får han den øvrige hånden og kan f.eks. gjøre barnet til hinduist eller kristen. Dette er jo en gamme skikk, så de er vel ikke vandt med at kvinner har ben i nesen. Her kommer da selve nøkkelen, og det er jo at denne kvinnen som ikke får gifte seg ut, kan jo bli en muslims andre kone eller tredje. Det har ingen ting å si om menn gifter seg ut, kun positivt for de, så får de flere følgere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke albaner, men tyrker. Kan tenke meg at kulturene våres er like. Mange aksepterer at sønnene deres er sammen med norske jenter, men de liker det absolutt ikke. De mener de ikke er flinke nok koner for sønnene les:prinsene deres, at de drikker og fester for mye. Men det blir alikevell akseptert, fordi mange foreldre ser forbi feilene til guttene i muslimsk kultur.

I tillegg er det slik i islam at mannen kan gifte seg med en kristen eller jødisk kvinne, fordi de mener at barna vil arve religionen til faren. Men tror det heller har mer med kultur å gjøre:
De er nok redde for at du skal gi bort jomfrudommen din til denne norske gutten (fordi sex før ekteskap i norsk kultur er vanlig). Sønnene puler rundt som vanlig, ingen som tørr å si et ord til dem :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Hvorfor er det så vanskelig for albanske foreldre å akseptere at albanske jenter, (gjelder også andre muslimske raser) er sammen med norske gutter? Men når det gjelder gutter så er alt greit? Kjenner til mange albanske gutter som har norske kjærester og norske koner, alt er greit. Når jeg sto frem, så ble jeg den verste for alle!!! Hvorfor er det sånn? Familien min nekter å akseptere..... :(

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Fordi foreldrene dine ble hjernevasket av den kulturen de vokste opp i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Hvorfor er det så vanskelig for albanske foreldre å akseptere at albanske jenter, (gjelder også andre muslimske raser) er sammen med norske gutter? Men når det gjelder gutter så er alt greit? Kjenner til mange albanske gutter som har norske kjærester og norske koner, alt er greit. Når jeg sto frem, så ble jeg den verste for alle!!! Hvorfor er det sånn? Familien min nekter å akseptere..... :(

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Muslimske raser faktisk....

Anonymous poster hash: 9aaee...285

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimsk kultur er diskriminerende mot raser, religion og kjønn. Derfor er det ok for en muslimsk mann å være sammen med hvem som helst mens en muslimsk kvinne skal være underdannet utelukkende en muslimsk mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Hvorfor er det så vanskelig for albanske foreldre å akseptere at albanske jenter, (gjelder også andre muslimske raser) er sammen med norske gutter? Men når det gjelder gutter så er alt greit?

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Anonymous poster hash: b2be2...63f

hehe du tar nok feil med dette gutt...

Anonymous poster hash: 694da...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muslimsk kultur er diskriminerende mot raser, religion og kjønn. Derfor er det ok for en muslimsk mann å være sammen med hvem som helst mens en muslimsk kvinne skal være underdannet utelukkende en muslimsk mann.

<og du tar feil, jeg skjønner det ikke jeg, er fra Irak og pappa forteller meg masse flotte ting når han var ung og hvordan det var.... og jenter kunne gjøre som de ville uten at foreldrene skulle "tvinge" henne til noe, man kunne velge selv, alt det dritte man hører fra andre eller Median er jo bare de verste folka det er snakk om, og ikke nevn tvangsgifting, det er kultur i Afghanistan og noen andre steder ikke bland det med religion...

Anonymous poster hash: 694da...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimsk kultur er diskriminerende mot raser, religion og kjønn. Derfor er det ok for en muslimsk mann å være sammen med hvem som helst mens en muslimsk kvinne skal være underdannet utelukkende en muslimsk mann.

Hæ? Gløymte du å lese over svaret ditt før du posta?

Hvis det er ok for en muslimsk mann å være sammen med hvem som helst mens en muslimsk kvinne skal være underdannet utelukkende en muslimsk mann, så blir ikkje det forklart ved at islam er diskriminerende.

Anonymous poster hash: 94881...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Gløymte du å lese over svaret ditt før du posta?

Hvis det er ok for en muslimsk mann å være sammen med hvem som helst mens en muslimsk kvinne skal være underdannet utelukkende en muslimsk mann, så blir ikkje det forklart ved at islam er diskriminerende.

Anonymous poster hash: 94881...2ee

Diskriminerende mot kjønn. Menn kan gjøre ting som ikke kvinner har "lov" til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

<og du tar feil, jeg skjønner det ikke jeg, er fra Irak og pappa forteller meg masse flotte ting når han var ung og hvordan det var.... og jenter kunne gjøre som de ville uten at foreldrene skulle "tvinge" henne til noe, man kunne velge selv, alt det dritte man hører fra andre eller Median er jo bare de verste folka det er snakk om, og ikke nevn tvangsgifting, det er kultur i Afghanistan og noen andre steder ikke bland det med religion...

Anonymous poster hash: 694da...425

Ja, det var veldig vestlig i Irak tidligere. Men etter krigene så har folk tatt opp de gamle tradisjonene med tvangsekteskap og ekteskap mellom mindreårige. Så greit at det ikke har noe med religion å gjøre, men kultur.

Anonymous poster hash: 94881...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskriminerende mot kjønn. Menn kan gjøre ting som ikke kvinner har "lov" til.

Aha, det forklarar kva du meinte.

Anonymous poster hash: 94881...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Hvorfor er det så vanskelig for albanske foreldre å akseptere at albanske jenter, (gjelder også andre muslimske raser) er sammen med norske gutter? Men når det gjelder gutter så er alt greit? Kjenner til mange albanske gutter som har norske kjærester og norske koner, alt er greit. Når jeg sto frem, så ble jeg den verste for alle!!! Hvorfor er det sånn? Familien min nekter å akseptere..... :(

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Anonymous poster hash: b2be2...63f

Det er fordi i islam så bærer jentene familiens ære.

En dydig og intakt kvinne, som gjør som hun får beskjed om = tipp topp.

En ikke-dydig kvinne, som ikke er jomfru eller gjør som hun får beskjed om = skam skam skam og hele familien er driti ut blant familie, venner og nærmiljø*.

*Like greit å knerte henne, så man får oppreist familiens ære.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<og du tar feil, jeg skjønner det ikke jeg, er fra Irak og pappa forteller meg masse flotte ting når han var ung og hvordan det var.... og jenter kunne gjøre som de ville uten at foreldrene skulle "tvinge" henne til noe, man kunne velge selv, alt det dritte man hører fra andre eller Median er jo bare de verste folka det er snakk om, og ikke nevn tvangsgifting, det er kultur i Afghanistan og noen andre steder ikke bland det med religion...

Anonymous poster hash: 694da...425

Det du forklarer her er at Irak (også Iran forsåvidt) regresserte fra det vi kaller "vestlig" kultur til en strengere og mer typisk muslimsk kultur der Koranen ble håndhevet mer bokstavelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...