Gå til innhold

Tinder: det å faktisk ta kontakt


straamann

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt med Tinder. Irriterende avhengighetsdannende og gøy. Men tenker jeg fort blir lei om det ikke blir mer enn "likes". Har dere noen meninger om hvordan man bør gå frem i chaten når man blir gjensidig "like-et"? Et evig problem jeg som mann møter er at kvinner blir nedrent av menn som skryter av hvor pene de er, så det vil ikke virke interessant. Men med bare et bilde som informasjon, er det eikke så mye annet man kan snakke om i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinder er vel ikke for seriøse datere. Jeg har selv prøvd meg på både Sukker, Møteplassen o.l. Der har man litt mer å gå på av informasjon og hva en person søker.

Tinder føler jeg bare en sånn overfladisk app, alt avhenger av det første bildet man ser og det er så og si null info om den personen.

I tillegg tror jeg ikke det er så ekstremt mange brukere der, for jeg har aldri fått så mange meldinger og matcher som på Tinder :laugh:

Men meldingene jeg får starter gjerne med "Hvor er du fra?" Også fortsetter man basic-praten litt. Og er man innenfor rekkevidde, kan man jo avtale å møtes på byen til helga e.l. Litt sånn uformell app, vil jeg kalle det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er vel ikke for seriøse datere. Jeg har selv prøvd meg på både Sukker, Møteplassen o.l. Der har man litt mer å gå på av informasjon og hva en person søker.

Tinder føler jeg bare en sånn overfladisk app, alt avhenger av det første bildet man ser og det er så og si null info om den personen.

I tillegg tror jeg ikke det er så ekstremt mange brukere der, for jeg har aldri fått så mange meldinger og matcher som på Tinder :laugh:

Men meldingene jeg får starter gjerne med "Hvor er du fra?" Også fortsetter man basic-praten litt. Og er man innenfor rekkevidde, kan man jo avtale å møtes på byen til helga e.l. Litt sånn uformell app, vil jeg kalle det.

Haha, "hvor er du fra" er vel ganske teit dersom man er innenfor rekkevide, pr. definisjon av appen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk funnet noe som er blitt ganske seriøst. Det som funker er å bruke det den du har likt har skrevet om seg selv og f.eks tulle med det/skrive en morsom åpningsreplikk rundt det, eventuelt kommentere et av bildene :)



Anonymous poster hash: 4160b...39f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt innenfor 1,5 time unna, betegner jeg ikke som "innenfor rekkevidde".

?? merkelig setning. haha

Hvor mange matcher får dere pr dag? jeg har brukt det et par dager nå, og klikker nok "liker" på 25 % av jentene. men har kanskje bare fått 5 treff tilbake. Hvordan funker det egentlig, må man trykke "liker" hverandre mens begge er innpå smatidig, eller lagres "liker" til den andre trykker på deg også?

og er det vanlig for jenter å være mer sparsomme med "liker" enn menn? kan virke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må selvfølgelig ikke like hverandre når begge er logget på. Om du liker ei en dag, og hun liker deg to dager senere får du melding om at du har fått en ny match.

Ellers er det om å gjøre å skille seg litt ut da, på hva du skriver. Humor er et must, og vær gjerne litt drøy;)

Har vel rundt 60 matcher, med alt fra nittenåringer, til de som fint kunne vært mora deres..:) Jeg er 39.



Anonymous poster hash: b5cd9...da4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? merkelig setning. haha

Why? Jeg er keen på å møte folk i nærheten. Det for meg å reise 1,5 time for å evt. møte noen, gidder jeg ikke. Sååå viktig for meg er det ikke.. :P

Så, til hvordan Tinder funker: Personen du trykker liker på, får ikke vite det, før hun også evt. liker deg og dere blir en "match". Trenger ikke være pålogga samtidig.

Som jente, må jeg si at jeg er litt sparsom på hvem jeg "liker", men det er vel av erfaring fra andre datingsider ,som f.eks Sukker; skriver man til noen, er det liksom ingen vei tilbake og jeg er vel litt dårlig på å avvise noen. OG fordi jeg er litt sær. Og fordi det er mye duster på Tinder. Jeg mener, du har èn sjanse til å vise deg frem med ett profilbilde, også har du bilde av en ape... Eller hunden din. Eller deg selv med eks-dama/venninna di. Igår så jeg til og med ett brylupps-bilde! :lur:

Endret av mara2012
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. men er det underforstått at de fleste som er innpå Tinder ønsker uforpliktende sex? har et intrykk av at det gjelder gutter, mens jenter er der mer for å få bekreftelse. har fått flere matcher de siste dagene, men ingen svar. virker som en del jenter bare ønsker å bli likt, men ikke vil følge opp kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fått en del matcher på Tinder, og sier kanskje hei først i 50% av tilfellene, men veeeeeeldig mange som ikke svarer. Og enda flere som ikke skriver noe først. Altså en hau med tause match :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fått en del matcher på Tinder, og sier kanskje hei først i 50% av tilfellene, men veeeeeeldig mange som ikke svarer. Og enda flere som ikke skriver noe først. Altså en hau med tause match :vetikke:

Tause match av begge kjønn ja. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fått en del matcher på Tinder, og sier kanskje hei først i 50% av tilfellene, men veeeeeeldig mange som ikke svarer. Og enda flere som ikke skriver noe først. Altså en hau med tause match :vetikke:

Kanskje de likte deg med et uhell :tunge1:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fått en del matcher på Tinder, og sier kanskje hei først i 50% av tilfellene, men veeeeeeldig mange som ikke svarer. Og enda flere som ikke skriver noe først. Altså en hau med tause match :vetikke:

Nå har jeg lang erfaring med nettdating, og for å få i gang en dialog der, er det viktig å være kreativ. Sier du Hei!, så er du en av ti gutter som gjør det, altså MÅ du skille deg ut.

Bruk humor for alt det er verdt, og gjerne litt på kanten, om du synes hun er pulbar, og du ikke bare er ute etter ei ny venninne.

Å bare pjatte om skole, fritid og jobb er nesten meningsløst. Det beste er om dama har et inntrykk av deg som morsom, flørtende og modig, før dere møtes. Behøver ikke være helt apekatt, og spør hun hva du jobber med svarer du på det, men styr samtalen videre med komplimenter(ikke på utseende) og gjerne litt erting.

Og selvsagt er det du som må starte samtalen, du er vel mann nok til det?

Anonymous poster hash: b5cd9...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lang erfaring med nettdating, og for å få i gang en dialog der, er det viktig å være kreativ. Sier du Hei!, så er du en av ti gutter som gjør det, altså MÅ du skille deg ut.

Bruk humor for alt det er verdt, og gjerne litt på kanten, om du synes hun er pulbar, og du ikke bare er ute etter ei ny venninne.

Å bare pjatte om skole, fritid og jobb er nesten meningsløst. Det beste er om dama har et inntrykk av deg som morsom, flørtende og modig, før dere møtes. Behøver ikke være helt apekatt, og spør hun hva du jobber med svarer du på det, men styr samtalen videre med komplimenter(ikke på utseende) og gjerne litt erting.

Og selvsagt er det du som må starte samtalen, du er vel mann nok til det?

Anonymous poster hash: b5cd9...da4

Hm. Men hva skal man si da, når jenta er sminket og kledd likt som 100 andre jenter? hvorfor skal man da som mann være så jævla mye mer kreativ enn jenta? Trodde vi hadde likestilling her i landet jeg.

Og hvorfor skal man ikke kommentere utseendet, (og dersom man mener de ser pulbare ut) dersom det stort sett er den eneste informasjonen man har har, da jenter stort sett ikke sier stort om seg selv i sånne chater? Du mener man skal være frekk og på kanten, uten å spille på sex eller være grisete? Hvordan skal man få det til? Hvor uoriginalt er ikke det da, å være "ertende playboy ala The Game"?

Mitt inntrykk er iallefall at jenter som ikke er helt dophue mister interessen dersom man hinter til sex med en gang, eller prøver å "spille spillet" slik som tusenvis av andre gutter på slike nettsteder. Det er jo DET som er uoriginalt. Men kvinner vil kanskje ha det enkelt?

Endret av straamann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de likte deg med et uhell :tunge1:

Sikkert. Er jo ikke lett til å begynne med... Mange feilmatcher her og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Men hva skal man si da, når jenta er sminket og kledd likt som 100 andre jenter? hvorfor skal man da som mann være så jævla mye mer kreativ enn jenta? Trodde vi hadde likestilling her i landet jeg.

Og hvorfor skal man ikke kommentere utseendet, (og dersom man mener de ser pulbare ut) dersom det stort sett er den eneste informasjonen man har har, da jenter stort sett ikke sier stort om seg selv i sånne chater? Du mener man skal være frekk og på kanten, uten å spille på sex eller være grisete? Hvordan skal man få det til? Hvor uoriginalt er ikke det da, å være "ertende playboy ala The Game"?

Mitt inntrykk er iallefall at jenter som ikke er helt dophue mister interessen dersom man hinter til sex med en gang, eller prøver å "spille spillet" slik som tusenvis av andre gutter på slike nettsteder. Det er jo DET som er uoriginalt. Men kvinner vil kanskje ha det enkelt?

Du høres ut som en ungdomsskoleelev som skal skrive stil og gnåler om at han ikke vet hva han skal skrive om..:-) Bruk fantasien.

F.eks.: første melding: (dette var bare noe jeg kom på nå på to sekunder)

"Gjettelek: Hvor mange barn har jeg, og med hvor mange forskjellige koner" Eller snu på det, "Jeg gjetter at du bla bla bla" Eller bruk begge i samme mld. FOR EKSEMPEL:)

Altså, når du ser det selv, at damene ikke tar kontakt, så er det jo sånn det er. Enten kan man innrette seg etter hvordan dette fungerer, og bli så god man kan på det, eller du kan stå utenfor.

Og det er vel bedre å "tryne" noen ganger over grensa til småfrekk, og til og med kanskje få ei sur mld tilbake(opplevd det ja..), enn å bare sende fantasiløse meldinger som drukner i mengden.

Du kan jo lese denne, et brev fra ei dame på sukker til kjønnssosiologen deres. Hun klager på meldingene hun får, de er ikke bra nok.. Her forklarer han også litt av bakgrunnen for at det er menn som oftest må ta initiativet.

https://sukker.no/datingmagasin/2013/06/hvorfor-menn-sender-standardmeldinger

Anonymous poster hash: b5cd9...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mann 27, har nå i skrivende stund 236 matches. Har møtt noen og ja det har blitt sex utav det.

Jeg åpner ofte bare med en vanlig "Hei, alt bra."Føler ikke at den første meldingen er så viktig for de fleste jenter trenger litt mer en 1 morsom setning til å føle at den samtalen kan gå noensted. Det gjelder vel å spørre dem om ting og holde samtalen lett gåense og ja da med litt humor og flørting. Man må på en måte kjenne litt på bildene og skrivstilen hennes hvor direkte man kan være.

Bruk bilder som er stilige og sporty. Jeg er faktisk veldig tynn og har så og si ingen muskler, men tror mange menn der har baris og flekser... Hvis du har muskler, la det vise frem på en kanskje litt mer diskré måte slik at det ikke virker at man skryter eller selv synes man er deilig.

Når det gjelder tekst tenker jeg litt marketing: Unique Selling Point! Hva gjør deg anerledes og interessant ? Nevn det så kort som mulig (evt litt humor) og la henne være nysgjerrig. Om du sier alt i teksten da trenger hun vel ikke snakke med deg noe mer...



Anonymous poster hash: a695f...8df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er vel bedre å "tryne" noen ganger over grensa til småfrekk, og til og med kanskje få ei sur mld tilbake(opplevd det ja..), enn å bare sende fantasiløse meldinger som drukner i mengden.

Anonymous poster hash: b5cd9...da4

Kommer seg vel an på hva man er ute etter selv, også..

Testa ut dette for noen uker siden og fikk veldig mange "Hei NN, hatt en fin helg?". Drit kjedelig, men det er fortsatt en av disse jeg skal treffe på søndag, og ikke han som stilte småfrekke spørsmål, og prøvde å være kul.

Anonymous poster hash: a464c...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg vel an på hva man er ute etter selv, også..

Testa ut dette for noen uker siden og fikk veldig mange "Hei NN, hatt en fin helg?". Drit kjedelig, men det er fortsatt en av disse jeg skal treffe på søndag, og ikke han som stilte småfrekke spørsmål, og prøvde å være kul.

Anonymous poster hash: a464c...1dc

Hvorfor er det dritkjedelig? Det er jo derfor Tinder eksisterer, for at man skal se utseende til noen man liker, få vite at de liker en tilbake og så småsnakke før man avtaler ett treff. Jeg synes det er genialt for de som er seriøse, og som bare klikker liker på de som de VIRKELIG liker og ikke bare for å se hvor mange liker de får! Dette er DIN mulighet til å tørre å gå for noen du virkielig synes er kjekk og søt! De vet jo ikke at du har klikket liker før de eventuelt liker deg. Det er jo derfor vi ikke tør kontakte de virkelig kjekke andre steder fordi vi er redd for avvisning. Her trenger du ikke være redd for det. Får du ingen matcher har du nok siktet litt høyt og det er jo en nyttig kunnskap å ta med seg!! :D

Har forøvrig skrevet mer om hva jeg mener i denne artikkelen:

http://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/article878485.ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirret her. Noen mener tydeligvis at man skal få jenta til å føle seg spesiell ved å skrive masse og over tid. Andre mener man må holde tilbake, for jenter mister interessen for menn som røper alt med en gang.

Finnes det en oppskrift for attraksjon, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...