AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg mistet min kjære pappa i sommer, og er derfor på kirkegården minst en gang i uka. I det siste har det vært mye vind som har veltet både kranser og lykter. Jeg pleier å sette de pent på plass hvis jeg går forbi en slik grav, selv om jeg ikke kjenner avdøde og etterlatte. I sommer hendte det at jeg vannet litt på graver som jeg så trengte vann. Jeg vil jo ikke støte noen, vil bare hjelpe til slik at graven ser pen ut. Har stor respekt for både avdøde og etterlatte, og vet at mange ikke har mulighet til å besøke graven like ofte. Men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det. Hva tenker dere om det? Synes dere det er greit at jeg setter på plass lykter/kranser som har veltet og vanner litt hvis det trengs? Anonymous poster hash: 53bce...716 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 6. desember 2013 #2 Del Skrevet 6. desember 2013 Så lenge du ikke endrer på noe vesentlig, for eksempel fjerner noe eller omarrangerer, så tror jeg ikke noen vil reagere på det. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 6. desember 2013 #3 Del Skrevet 6. desember 2013 Det må da være helt greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 6. desember 2013 #4 Del Skrevet 6. desember 2013 Vanning og å sette opp ting som er veltet setter nok folk bare pris på Starter du med planting og fjerne ting kan nok folk lure litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #5 Del Skrevet 6. desember 2013 Takk for svar! Fint å få bekreftet at det er greit. Jeg ville aldri fjernet noe fra andres graver eller flyttet på ting. Det hadde jeg også syntes var helt feil. Jeg prøver bare å forebygge at blomstene visner ved å vanne hvis det er tørt. Lykter og kranser som har veltet setter jeg på plass der jeg tror de sto. Anonymous poster hash: 53bce...716 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusemamma Skrevet 8. desember 2013 #6 Del Skrevet 8. desember 2013 Om sommeren når jeg steller min fars grav så vanner jeg de nærliggende hvis jeg ser de er veldig tørre. Ellers så lar jeg ting stå som de er, men har ting veltet så retter jeg det opp igjen. Alle ønsker vel og ha det fint på gravene de går til. du gjør ingenting galt hvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 9. desember 2013 #7 Del Skrevet 9. desember 2013 Å vanne er ok i løpet av en tørr sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. desember 2013 #8 Del Skrevet 9. desember 2013 er enig med de over her det er greit så lenge det ikke blir "forandret" på noe ved at du begynner å sette igjen blomster der osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. desember 2013 #9 Del Skrevet 9. desember 2013 Det er en fin ting å gjøre syns jeg. Har forekommet at jeg har vannet gravene i nærheten av "mine" også. Diskret og vennlig vanning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ozelot Skrevet 9. desember 2013 #10 Del Skrevet 9. desember 2013 Da jeg var liten gikk jeg rundt og vannet alle gravene. Fordi det var morsomt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørdama Skrevet 10. desember 2013 #11 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde satt pris på det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 9. januar 2014 #12 Del Skrevet 9. januar 2014 Det er jo en veldig god gjerning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg er ikke TS, men jeg lurer, er tenning av lys OK? Jeg er ofte å tenner i lys hos "mine", frister ofte å tenne på alle lyktene som står, men er usikker?! Anonymous poster hash: b9345...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 17. januar 2014 #14 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg er ikke TS, men jeg lurer, er tenning av lys OK? Jeg er ofte å tenner i lys hos "mine", frister ofte å tenne på alle lyktene som står, men er usikker?!Anonymous poster hash: b9345...165 Jeg ville ikke gjort det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. januar 2014 #15 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg er ikke TS, men jeg lurer, er tenning av lys OK? Jeg er ofte å tenner i lys hos "mine", frister ofte å tenne på alle lyktene som står, men er usikker?! Anonymous poster hash: b9345...165 Det hadde ikke jeg gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 12. februar 2014 #16 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Når jeg besøker mine gravplasser, har jeg en gravplass utenom som jeg alltid passer på. Det er gravplassen til en liten gutt der det til enhver tid ligger bamser og leker og kranser rundt graven - år inn og år ut. Gamle bamser og leker erstattes med nye som blir plassert ved graven. Denne gutten var sterkt ønsket og veldig høyt elsket. Denne graven passer jeg på. Børster snø av den og retter på lykter og leker som har veltet eller blitt blåst vekk med vinden. Endret 12. februar 2014 av Pene sko... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 22. februar 2014 #17 Del Skrevet 22. februar 2014 Tenning av lys på graver til folk man vet hvem er må jo være ok/fint. Selv om man i utgpkt ikke gikk dit for å tenne lys på den graven. Hvis jeg kommer til min kjæres grav og det er tent lys der, så blir jeg veldig glad for at noen har vært der "hos han", dvs tenkt på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 22. februar 2014 #18 Del Skrevet 22. februar 2014 Slik du beskriver det du gjør, ts, så er det helt ok. Ville satt pris på det samme. Men jeg har opplevd at "noen" har plantet blomster der når jeg kom og skulle plante. Det var ikke ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #19 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg mistet min kjære pappa i sommer, og er derfor på kirkegården minst en gang i uka. I det siste har det vært mye vind som har veltet både kranser og lykter. Jeg pleier å sette de pent på plass hvis jeg går forbi en slik grav, selv om jeg ikke kjenner avdøde og etterlatte. I sommer hendte det at jeg vannet litt på graver som jeg så trengte vann. Jeg vil jo ikke støte noen, vil bare hjelpe til slik at graven ser pen ut. Har stor respekt for både avdøde og etterlatte, og vet at mange ikke har mulighet til å besøke graven like ofte. Men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det. Hva tenker dere om det? Synes dere det er greit at jeg setter på plass lykter/kranser som har veltet og vanner litt hvis det trengs? Anonymous poster hash: 53bce...716 Så flott gjort av deg. tenk om alle tenkte som deg. Når jeg er på gravstedet og planter, vanner, så vanner jeg også nabogravene. Ser jo at det trenger sårt vann. På varme dager så tørker det fort. Syns vi alle skal se på nabogravene om ikke de trenger en skvett også. Det er vel ikke så mye ekstra arbeide. Det er ingen byrde å gjøre noe for andre. På vinteren,særlig i julen, så ser jeg at lykter på nabogravene er blitt slukt. Vi tenner lys og vil at de skal brenne,så jeg tenner de på igjen. Jeg vet jo ikke hvem som er ansvarlig for de, men vil tro de vil ha satt pris på det om de viste det? Ser ofte folk som er på gravstedet,de vanner sin grav....uansett hvr varmt og tørt det er. Kanskje du fikk "vekket" noen med ditt innlegg. Fortsett med det du gjør. Kjempeflott av deg Anonymous poster hash: da6a6...4f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 #20 Del Skrevet 23. februar 2014 Veldig flott! Håper flere tenker som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå