Gå til innhold

~ Slutt å være så opptatt av det "perfekte" ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Det er med stadig større irritasjon jeg skriver dette innlegget. Ingen her inne behøver å ta det personlig, men det er til samfunnet generelt.

I de siste årene, har vi alle vært vitne til en enorm utvikling innen data, teknologi, mote og design. Ting endrer seg raskt, og det kan forsåvidt være spennende i seg selv. Men ikke glem at alle disse fantastiske produktene ikke er en nødvendighet for et langt og lykkelig liv. Og glem heller ikke at det ikke er alle som er like opptatt av "det perfekte ytre". Man MÅ ikke ha et Bosch vinlagringsskap for å kunne invitere gode venner på vinkveld. Man er ikke nødt til å servere "Stekt laks m/pepperrotsaus" eller "Lammerygg med ratatouille, parmesan- og tomatpure" for i det hele tatt å invitere til middag. Man må ikke være konsernsjef i Telenor for å bli akseptert av samfunnet.

Ethvert hjem BØR ikke ha espressomaskin! Eller ismaskin integrert i kjøleskapet (som selvsagt er i børstet stål)! Man er ikke nødt til å ha sukkerbøsse fra Milano-designeren Barro de Gast, eller en lime-grønn neglbørste fra Alessi! Man MÅ ikke abbonnere på BoNytt, Maison eller Tique for å være en "kvinne/mann av 2004".

Dessuten er det lov å digge musikken til Vikingarna og Ole Ivars uten å ble sett på som et "utskudd", og det er helt greit å ha vært på konsert med Tor Endresen på "lokal-kroa", og samtidig si at det var en morsom opplevelse! Det er greit å dra på karaoke-bar og synge surt, hvis det gir vedkommende glede.

Avslutningsvis: Mine gamle ørelappstoler som jeg arvet etter min bestemor er kanskje ikke så pene, men de er pokker så gode å sitte i, inntil jeg har råd til noe annet. Jeg har ikke utsikt over Oslo Plaza og slottsparken, men trives godt i vår 2-roms "på landet". Litt trangt er det jo, men vi har da et hjem! Ostehøvelen min kostet bare 39,50 på OBS!, og har ikke håndtak i børstet stål, men jeg får fine, tynne osteskiver på brødskivene mine. I 2001 fikk jeg gratis-billetter til konsert med Rune Rudberg. Ikke det at jeg er spesielt begeistret for fyren, men fy flate... vi hadde det moro den kvelden!

Så vær så snill; slutt å være så opptatt av "det perfekte". Det perfekte for meg, kan være noe helt annet enn det perfekte for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er med stadig større irritasjon jeg skriver dette innlegget. Ingen her inne behøver å ta det personlig' date=' men det er til samfunnet generelt.[/quote']

Jeg synes alle her inne skal ta det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sååå enig med deg Livets datter.

Flott innlegg - veldig flott :kysse: :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, Livets Datter! :bukke:

Snakk om å gjøre dagen min bedre! Plutselig var det ikke så ille å ikke ha penger likevel!

*Går og lager seg kaffe i den gamle, umoderne, ikke-alessi presskanna si* (Kaffen smaker det samme likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Du er klok du! Som om jeg skulle sagt det selv..... :oops: :ler:

Så deilig å se at det er flere som tenker slik - jeg trodde jeg var litt rar jeg..... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi

Jeg er enig i at ingen ha disse tingene for å invitere venner på middag eller ha ett godt liv, men de som har disse tingene og setter pris på god design (som jeg) må få lov til å ha det og kjøpe det uten at vi skal bli beskyldt for at vi ikke bryr oss om noe annet eller ikke har andre verdier i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk for at det finnes mennesker som tør å si mengden imot og heller være seg selv og ha det behagelig sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk og takk for at det finnes mennesker som tør å si mengden imot og heller være seg selv og ha det behagelig sånn!

Så enig, så enig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Kan ikke annet enn å si meg totalt enig, og applaudere Livets Datter, som egentlig burde sendt dette inn til et par aviser også, slik at enda flere hadde fått lest det.

Tramp-applus og lassevis med klemmer til deg for dette innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at ingen ha disse tingene for å invitere venner på middag eller ha ett godt liv, men de som har disse tingene og setter pris på god design (som jeg) må få lov til å ha det og kjøpe det uten at vi skal bli beskyldt for at vi ikke bryr oss om noe annet eller ikke har andre verdier i livet.

Selvsagt! Det handler bare om at vi er alle forskjellige, med forskjellig smak (og ikke minst inntekt). Dere som har disse tingene; jeg unner dere selvsagt det. Men ikke grin på nesa når dere kommer inn i mitt hjem, som ikke har alle disse tingene, samt sofa og spisestuebord fra R.O.O.M.

Jeg kunne godt ha tenkt meg en Alessi espressomaskin å imponere med, men etter å ha betalt alle regninger, husleie osv er det rett og slett ikke penger igjen til å skaffe seg slike dyre ting. Og i bunn og grunn er det mye viktigere for meg å ha et trygt og godt hjem å komme hjem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klips.

Men det er jo vi selv som velger å bry oss om hva andre mener vi burde ha og ikke ha.

Om andre rynker på nesa av mine saker velger jeg å fnise i mitt indre og prise meg lykkelig over at i hvert fall jeg er mer opptatt av hva jeg faktisk liker, og ikke hva jeg burde like.

Synes det er litt underholdende med disse livsstilsekspertene jeg.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...