Gå til innhold

Kjenner lite bevegelse. Uke 38


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går og i dag har det vert ganske lite bevegelse i magen. Når bør man egentlig bekymre seg? Jeg kjenner at mini er der innimellom, men får lite respons ved dytting, kalde drikker ol. som jeg har brukt å få god reaksjon på tidligere. Det har heller ikke vert de aktive periodene jeg er vandt med i løpet av døgnet.

Jeg har ikke lyst til å plage føden med bekymringene mine hvis det er helt normalt at det blir så rolig inni der mot slutten.

Anonymous poster hash: 8d0f4...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg at det gjør noe, det er jo bevegelse, selv om det er lite :-) Og ring heller én gang for mye enn for lite! Ikke tenk på det ihvertfall :-)

Anonymous poster hash: 4a687...80e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de blir roligere, men er han så rolig at du er bekymret tar du heller en telefon for mye. Føden er der for deg, du plager dem ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente mindre de siste dagene. Ringte fødepol for å få sjekk alt var fint. Vi så på skjermen at baby beveget seg uten at jeg kjente det. Antagelig fordi baby hadde sunket litt ned...

Jeg ville helt klart ringt og fått ul. Det er så enkelt å sjekke at alt er bra. Tenk om noe er galt og du venter for lenge...

Anonymous poster hash: db841...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en tlf og tur inn for mye enn en for lite :)

Var selv inne på slutten fordi jeg ikke hadde kjent noe som helst eller lite til snuppa på slutten og de sa på føden at det var helt riktig. Syns du skal ta en tlf og reise inn på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat om en studie som tilsa at babyene ikke beveget seg mindre på slutten, bare annerledes. Men nå skal det sies at jeg og venninner alle har kjent noe mindre bevegelse mot slutten, så jeg vet egentlig ikke. Helsepersonell er opptatt av at man skal følge magefølelsen ang. dette, spesielt mot slutten, så er man i tvil, må man bare ringe. Du beskriver mønsteret som avvikende og at du får mindre respons, og da ville jeg heller ringt og forhørt meg. Om ikke annet for å få ro selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente også mindre bevegelse i et par dager omtrent på den tida. Da jeg ringte til føden fikk jeg nesten kjeft for at jeg ikke hadde ringt før! Tydelig at de syntes det var skikkelig uforsvarlig av meg, selv om jeg faktisk kjente noe bevegelse. Måtte komme inn på UL med en gang. Heldigvis var alt i orden. Så der var det ikke feil å ta kontakt i hvert fall.



Anonymous poster hash: 4b6a5...982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal IKKE bli roligere. Bevegelsene blir annerledes, fordi det er for trangt. Man registrerer gjerne de ikke like godt, dersom man er vant med harde spark. Men bevege seg, det SKAL baby.

Derfor tar du en telefon til føden med en eneste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt føden to ganger pga dette(tidligere), og siste gang jeg var der så resulterte det i at de vil ha meg på totalt 4 sjekker for ekstra oppfølging ifht vekst.

Nå er alt fint med baby, og det er mest rutinesjekk siden han viste seg å vokse normalt tross litt smått avvik- men jeg hadde altså ikke "oppdaget" dette om jeg ikke tok kontakt selv pga endrede og mindre bevegelser.

Det skal ikke være mindre mot slutten - men det endrer seg jo i karakter.

Det er nok helt normalt, men man anbefaler å aldri vente så mye som ett døgn nettopp fordi uventet fosterdød forbindes med at man gjerne har ventet i dagesvis med å ta kontakt.

Dette er spesielt viktig når babyene er levedyktige også utenfor magen :)

Men igjen; det er helt normalt å ha roligere dager - men i motsetning til før når man skulle "sove på det" anbefaler man nå å ringe iløpet av samme dag dersom de vanlige triksene ikke hjelper.

Når det er sagt har min baby mange ganger blitt betraktelig mer rolig - og de har da forklar det med at det er hans "nye bevegelsesmønster" - og at det er normalt. Men det er jo etter de har sjekket på UL.



Anonymous poster hash: ec01a...b2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som noe som kvalifiserer til en sjekk på føden.

Det er skummelt å slå seg til ro med at det skal bli mindre bevegelse på slutten. Hadde babyen vært roligere fordi det var dårligere plass der inne, som mange mener skjer, vil jo ikke det skje over natten, det vil være en gradvis prosess.

Ring du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Tok en telefon og de ville ha meg inn til en sjekk. Alt sto heldigvis bra til. Mini har lagt seg godt til i bekkenet og lå langt inn mot ryggen min så det kunne være grunnen til at jeg har kjent lite. Godt å vite at det ikke er noe galt :) fikk beskjed av dem der inne også at det var bedre å ringe en gang for mye når man uroer seg slik.

Anonymous poster hash: 8d0f4...988

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk det sjekket og at alt stod bra til med den lille! :)

Lykke til med resten av svangerskapet, fødsel og barseltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...