AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg trenger ny resept på en medisin jeg bruker fast. Prøvde å ringe legekontoret hele forrige uke, men kom ikke gjennom. Ser nå at legekontoret har en ordning hvor man kan bestille resept på nettet, men det koster 55kr pluss ekspedisjonsgebyr. Jeg ble ganske sjokkert. Det er et vanlig legekontor, har de virkelig mulighet til å kreve så mye penger for en resept? Hvorfor koster det så mye? Hvis man møter opp i luken og ber om ny resept må man betale omtrent en hundrelapp, da kan man jo like gjerne betale for en konsultasjon. Anonymous poster hash: ab165...a42
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Betaler aldri for e-resepter, jegAnonymous poster hash: 35046...4d6 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Betaler aldri for e-resepter, jegAnonymous poster hash: 35046...4d6 Det skulle da bare mangle at ikke dette var gratis. Ingen utgifter til papir, blekk eller porto, minimal arbeidsinnsats. Det burde være ulovlig å ta betalt for e-resepter. Anonymous poster hash: f3419...24e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Det er jo nestne grunn til å skifte lege... med mindre du er veldig fornøyd med legen ellers. Hos legekontoret jeg tilhører, så koster det 12 kroner når man bestiller på nett, fordi det sendes to bekreftelses-SMSer som koster 6 kr stykket. Tror dette er en løsning som benyttes ved mange legekontor. Anonymous poster hash: b118a...c4e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Hvis man ikke kommer igjennom på tlf p en uke så bør man klage til kommunelege og bytte legekontor. Jeg har bare fått e-resept en gang og det var over telefon, en nesespray jeg ikke hadde fått før men det var en spesiell situasjon. Betalte ikke noe til legekontoret.Anonymous poster hash: 5adc9...21f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Kan det være at legesenteret ikke har oppdatert nettsidene sine siden det kom e-resept? Jeg har ikke hørt om noen som har betalt for dette, men å betale for papirresept var helt vanlig da det eksisterte. Anonymous poster hash: 9ce86...efc
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Ringer du med en gang de åpner, siden du ikke når igjennom? Vent en time etter åpningstid Det står at det koster 150 kroner på nettsiden til legen min også, men jeg har aldri betalt noe for det.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er på skolen hele dagen, så jeg har egentlig bare mulighet til å ringe rett før og rett etter at de har lunsj, men jeg har også ringt en time etter lunsj. Jeg har ikke mulighet til å sitte en halvtime i telefonkø siden jeg er på skolen. Nå har jeg sendt nettbestilling så jeg er ganske spent på fakturaen som kommer. Jeg ble bare så sjokkert over at de skal ha penger for noe som tar legen så kort tid.Anonymous poster hash: ab165...a42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå