Gå til innhold

Familiehund som kan passe på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Retrievere :)

Den kan jeg si meg enig i, hvertfall flat eller toller :) Men da skal man jaggu ha et aktivt liv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes trygt ut. (Vil ikke anbefale ridgeback forresten, de krever erfarne hundeeiere og kan lett bli en håndfull/farlige. Bor en oppdretter her, skumleste hundene i gata. Jger folk og dyr)

Anonymous poster hash: f59c8...be1

Jeg eller noen andre er jo alltid på gulvet med de da;-) De får jo ikke være alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville valgt en utpreget vakthund med barn i hus forresten. Holder fortsatt på forslaget om Rottweiler likevel. De tåler som regel å bli herjet litt mer uten å hisse seg opp. Enten bare godtar de ting eller tusler et annet sted for å være i fred. Forutsatt at de oppdras riktig og ikke har en skrue løs selvsagt.

Vår var en elendig vakthund, men folk hadde respekt for henne likevel (Rottweiler = farlig hund i manges hoder). Hun flekket tenner EN gang og da var det fordi hun sikkert følte at personen angrep meg. Det var som regel ikke noe bjeffing. Kun ett BOFF for å varsle. Riktignok hadde hun andre lyder og måter å varsle på.

Det er selvfølgelig vanskelig å forutse hvilken hund man får i hus. Selv om de kommer fra et "bra kull" og er av en rase man ønsker, så kan de være helt annerledes enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eller noen andre er jo alltid på gulvet med de da;-) De får jo ikke være alene

Hva gjør du hvis en ridgeback bestemmer seg for å bite deg? Lite du kan gjøre for å ta igjen;)

Anonymous poster hash: 41821...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med buhund? Disse er jo avlet til og passe på hus og hjem. Fantastisk lynne har de jo også :)

Anonymous poster hash: 69eff...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en Berner sennen eller en av de andre sennentypene? Er litt mer familievennlige enn de fleste andre hunde som har blitt brukt til vokting. De er stort sett vennlige mot fremmede, samtidig som de passer på. Av mindre hunder ville jeg ha satset på en finsk lapphund, den siste kan man jo også slippe større barn avgårde på tur med.

Edit: Blir egentlig litt feil å si at de er mer familievennlige fordi de fleste voktere er utrolig vennlige mot familien og familiens barn, men de er bedre tilpasset familieliv fordi de er mindre vaktsomme mot fremmede, selv om de vokter. Det er ikke så gøy når barna kommer hjem og forteller at en venn ikke får komme på besøk, fordi foreldrene er redd hunden din som bjeffer/lager brummelyder til alle de ikke kjenner - fordi mange tror at dette betyr at de er aggressive på ordentlig. Det er jo ikke greit å skjønne at den fryktinngytende skapningen bare vil kose og er en fantastisk stabil venn, når de har " godkjent" deg.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du hvis en ridgeback bestemmer seg for å bite deg? Lite du kan gjøre for å ta igjen;)

Anonymous poster hash: 41821...b32

Wtf?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...