Gjest xMarina Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Sliter litt med å finne morsmelkerstatning som passer min baby. Han blir forstoppet av Nan, gulper og grynter seg urolig i timesvis av Collett, så jeg gikk tilbake til Nan igjen med malt-tilsetning, han har avføring av det, men har mye mageondt og søvnløse netter selv om. Så jeg vil prøve merket "Hipp" om det ikke endrer seg. Andre som plages med dette? Lurer også på hvordan avføringen skal være. Med malt+Nan høres den ut som en eksplosjon når den kommer ut, slik at man skulle tro den var løs og våt, men den er ganske fast og gul. Som en liten flat, fast kake i bleien. Små korn av den sitter på huden. Er det slik det skal være. Bra at han får avføring, men det er jo synd at han enda plages så med å få den ut. Skriker og kviner. :\ Slik kan man vel ikke fortsette?
Yesterday Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Gutten vår fikk Nan ha1 (den dyre på apoteket, ikke den i matbutikkene) på sykehuset så vi fortsatte med det, det var mye gulping og mageplager. Leste at mange anbefaler Hipp så vi byttet, magen ble mye bedre og mindre gulping Og mye billigere. Min baby har samme avføring som din baby og har skjønt det sånn at det er sånn den skal vær, vi gir ennå malt selv om Hipp er bedre. Hvor gammel er babyen din? Helsesøstra mi sa i dag på 6-ukers kontrollen at babyer sliter med magen til de er ca 3 mnd pga umodne tarmer. Så pressing, stønning og sutring blir det uansett frem til ca 3 mnd. De skal med mme bæsje en gang i døgnet. Med morsmelk er det greit at det går flere dager uten bæsjing.
Gjest xMarina Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Min er bare 3 uker og det er min første. Folk sier jo at babyer skal sutre, stønne, gulpe og sånn. Men synes det virker litt vel mye når han holder på slik helt frem til neste måltid uten å ha fått sovet. Han forstyrres jo fra sin egen søvn. Mens noen ganger sover han flere timer i strekk. I dag f.eks. var han våken i ca. 6 timer i strekk. Kun småsovinger innimella han har våknet fort av. En så ung baby skal vel ikke være så mye våken?
Yesterday Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Det er forskjell på babyer, syns at min på 6 uker har siden fødselen hatt dager hvor han har vært våken mange timer i strekk, men vi har tilfeldig ikke fulgt med på klokka. Vår stønner og presser en del i søvne, trur han sover ikke så tungt da men han sover garantert fordi han da har øynene igjen i flere timer i strekk. Stønner deres gutt på natta uten at dere ser på han feks fordi lyset er av? Kanskje han og stønner og presser i søvne.
Gjest xMarina Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Ja, han stønner en del i søvne, men helt til han våkner og skriker helt til vi tar han opp og jobber lufta ut av han.... Det er kanskje normalt, men synes det skjer i så ofte i forhold til at jeg ser at det er så ubehagelig for han. :\
Yesterday Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Huff ja er ikke noe gøy, men en liten trøst at det er normalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå