AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 La oss si at når du kommer på jobben eller der du skulle, så merker du at du har glemt lommeboken hjemme, og der ligger jo førerkorte ditt. Kjører du hjem og håper på at du ikke blir stoppet eller er det en annen "rett" måte å gjøre det på? Det er vel 500 kr i bot hvis du blir stoppet i en kontroll? Anonymous poster hash: 2be15...f6e
Vulcan Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 La oss si at når du kommer på jobben eller der du skulle, så merker du at du har glemt lommeboken hjemme, og der ligger jo førerkorte ditt. Kjører du hjem og håper på at du ikke blir stoppet eller er det en annen "rett" måte å gjøre det på? Det er vel 500 kr i bot hvis du blir stoppet i en kontroll? Anonymous poster hash: 2be15...f6e Det må du nesten velge selv. Den rette måten å gjøre det på er jo å komme seg til førerkortet uten å selv kjøre bil. Bli kjørt eller få noen til å hente det for deg. Evt buss. Selv ville jeg nok satset på at jeg ikke ble stoppet hvis du ikke lett kan ordne noe annet. Hadde ikke tatt buss for å si det slik. 1
Neket Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Kjører videre og satser på at man ikke blir stoppet eller går tom for bensin Blir man stoppet i en rutinekontroll, skal det nok en svært nidkjær og ivrig tjenestemann til for å faktisk bli ilagt forelegg for å ha glemt å ta det med seg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Akkurat her jeg bor har det ALDRI vært noen kontroller, så hadde nok bare kjørt hjem igjen som vanlig Anonymous poster hash: 71dff...45c
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Hadde kjørt. Om du har et politikontor i nærheten av jobb kan du få et midlertidig bevis der, men det kommer an på hvor lang vei man har hjem. Om det er et par kilometer, så hadde jeg ikke brydd meg og heller tatt boten om jeg var uheldig. Om du jobber langt hjemmefra, så kan det være et alternativ. 1
lykkestor Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 500 i bot, og kanskje slipper du unna med en advarsel. Om du ikke har mulighet til å komme deg hjemom hadde jeg satset på lea2 sin ide!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Jeg hadde tatt sjansen på at jeg ikke ble stoppet, og plukket det opp ved anledning. (Jeg kjører daglig i Oslo og blir i snitt stoppet en gang i året, så risikoen er lav nok for meg.) Anonymous poster hash: 191f7...049
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Kjører ofte uten, når jeg leverer til eller henter fra barnehagen på hjemmekontordager. Er sløv trebarnsmor vettu. Men jeg ser på det som helt uproblematisk, kjenner attpåtil noen lokale politifolk. Verre med unggutter i en senket Volvo eller BMW, de bør alltid ha alt på stell.Anonymous poster hash: 91e08...d88
Britt Banditt Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Jeg hadde kjørt, uten tvil. Sannsynligheten er såpass liten for å bli stoppet i kontroll uansett. På de snart ti årene jeg har hatt lappen har jeg bare blitt stoppet en gang.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Jeg hadde kjørt, uten tvil. Sannsynligheten er såpass liten for å bli stoppet i kontroll uansett. På de snart ti årene jeg har hatt lappen har jeg bare blitt stoppet en gang. I all verden, Britt. Det ligner da ikke deg å være så på kant med loven! - Det beste er selvfølgelig å gå til nærmeste trafikkstasjon eller politi og få en midlertidig kjøretillatelse (men da må du ha annen legitimasjon å vise til, for en midl. kjøretillatelse er ikke gyldig uten legitimasjon) eller eventuelt å komme seg til førerkortet uten å kjøre selv. Men de aller fleste velger nok å ta sjansen. Det er ikke bare "slemme" politimenn/kontrollører fra vegvesenet som gir deg et forelegg - det er de som gjør jobben sin som gir deg det. Anonymous poster hash: 8840b...ff9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Kjører. Det tar maks 10 minutter å kjøre hjem fra jobb, så jeg satser på at det går bra. Har fått kontrollert førerkortet to-tre ganger på 8 år med kjøring, så statistikken tilsier at det går greit. Så er det bare å ta forelegget dersom man skulle være uheldig. Anonymous poster hash: 47a17...ca3
Golde Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Jeg kjører som vanlig om jeg skulle ha glemt førerkortet. Ser på det som en ytterst liten forseelse. Jeg har hatt lappen i 12 år og har ennå aldri blitt stoppet i førerkortkontroll, så den sjansen er jeg villig til å ta.
Britt Banditt Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 (endret) I all verden, Britt. Det ligner da ikke deg å være så på kant med loven! Anonymous poster hash: 8840b...ff9 Har på følelsen av at jeg vet hvem du er, AB! (Trodde du visste at jeg er badass ) Endret 1. desember 2013 av Britt Banditt 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 Du kjenner meg for godt, Banditt. ___ Det gjelder å holde skiltene rene for å slippe å bli stoppet i kontroll hvert fall. Anonymous poster hash: 8840b...ff9
Britt Banditt Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 Du kjenner meg for godt, Banditt. ___ Det gjelder å holde skiltene rene for å slippe å bli stoppet i kontroll hvert fall.Anonymous poster hash: 8840b...ff9 Skjønner ikke hva du prater om...
Gjest Cevita Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 Jeg klarte å kjøre på jobb uten lommebok (og førerkort ja) her om dagen. Er lenge siden jeg har vært så nervøs. Men det gikk fint... Hadde jeg blitt stoppa hadde jeg tatt i mot bota, og beklaget meg sterkt over å ha glemt lommeboka, men det jeg var mest nervøs for hva jeg skulle gjort om jeg havna i en trafikkulykke uten noe sjans til å legitimere meg selv.
ToveM Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 Glemte lommeboken hjemme for noen dager siden. Tar meg 10 min å kjøre på jobb. Kjører på ganske ukurante tiden (00.30 til jobb og 06.30 hjem) Tenkte jo litt på det, men har blitt stoppet 2 -3 ganger siden jeg fikk lappen i 1978, så regnet med det kom til å gå bra. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå