Gå til innhold

Yerka eller aluminiumklorid mot fotsvette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siste uka har jeg hatt innmari til klamme og svette føtter, spesielt om kveldene når jeg legger meg.

Vasker føttene i dusjen flere ganger om dagen om jeg må, timer etterpå er de like klamme uansett om jeg sitter iro eller er i aktivitet.

Heldigvis lukter de ikke! Men skoene blir våte innvendig og det ødelegger sko og er ekkelt generelt.. Så har jeg hørt om Yerka, men hva er forskjellen på det og aluminiumklorid? Det har jeg brukt under armene før, hører folk sier det svir av Yerka også, er det samme stoffene i tro?

Noen som har prøvd dette? Eller har andre råd mot forsvette? :(



Anonymous poster hash: b6af9...a0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror Yerka inneholder aluminiumsklorid, så sånn sett er det det samme. Jeg fikk hudutslett av Yerka (i armhulene). Men Stop-24 hjelper litt.

Det kan hende at aluminuumsklorid kan hjelpe deg, siden du sier at det tar noen timer før du blir svett. I sånne lette tilfeller, kan aluminiumskord hjelpe. Men er det sånn at føttene blir våte etter bare noen minutter (etter vask), så er det ofte aluminiumsklorid ikke kan hjelpe så mye.

Man kan forsøke iontoforese (strømbehandling, enten ved å kjøpe et slikt apparat, eller få det på en hudavdeling.

Anonymous poster hash: 578e2...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt noe som stenger for dine naturlige svette kjertler til å svette. Prøv tynne 100 % ullsokker. De puster så godt, og er veldig behagelige.

Ved å sperre svettekjertlene noen steder, kommer svetten ut andre steder.

Hvis du kan gå med åpne inne sko om dagen, er det absolutt en god ting. F.eks birkenstock sandaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at alluminiumsklorid i konsentrert form er allergifremkallende og kan uansett gi kløe eller utslett. Ville prøvd med et fotpudder fra f.eks Scholl.

Endret av KG dama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Yerka og Aluminiumklorid er i utgangspunktet det samme, men Aluminiumklorid er mer effektiv. Alternativt er Lauga 25% et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...