Gå til innhold

Kan man få beroligende på legevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så utrolig mye. De siste dagene har jeg bare blokket meg helt ut. En hel skoledag har jeg ikke sagt et ord (unntatt når læreren spør i timen). Jeg går bare med musikk og later som jeg ikke er der, selv om jeg er der. Var to timer ute idag (ikke på skolen) og sovna når jeg kom hjem. Har tanker om å kutte meg selv og å selvmordsfaren er stor. Jeg vil bare skade meg, jeg driter i om jeg dør eller ikke. Alt av helsevesen bare driter i meg. De har prøvd å finne frem til "rett" behandling siden august og det var etter et selvmordsforsøk. Jeg orker ikke dette mer. Jeg vil bare grave meg ned og ikke eksistere lengre.



Anonymous poster hash: 0fe92...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan få beroligende hos legevakta, men ut i fra hva du skriver tror jeg ikke det er den beste løsningen for deg. Jeg forstår frustrasjonen av å ikke få hjelp, men om dette er snakk om reell selvmordsfare bør du vel kanskje heller be om en øh-innleggelse?



Anonymous poster hash: 7dd81...e59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Oppsøk legevakta, og vær helt ærlig, slik som du er her i innlegget ditt. Så håper jeg og tror du får hjelp. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd for og bli igonert flere ganger. Blir gjentatt "du sier ikke noe" "vi kan ikke hjelpe deg".

Det er liksom ikke noe mer å si, enn det jeg sa nå. Men det skjønner de ikke.

Innleggelse i Oslo er forferdelig. Hvertfall på akutten, om der blir man somregel to døgn, så blir man sendt hjem igjen.



Anonymous poster hash: 0fe92...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter så utrolig mye. De siste dagene har jeg bare blokket meg helt ut. En hel skoledag har jeg ikke sagt et ord (unntatt når læreren spør i timen). Jeg går bare med musikk og later som jeg ikke er der, selv om jeg er der. Var to timer ute idag (ikke på skolen) og sovna når jeg kom hjem. Har tanker om å kutte meg selv og å selvmordsfaren er stor. Jeg vil bare skade meg, jeg driter i om jeg dør eller ikke. Alt av helsevesen bare driter i meg. De har prøvd å finne frem til "rett" behandling siden august og det var etter et selvmordsforsøk. Jeg orker ikke dette mer. Jeg vil bare grave meg ned og ikke eksistere lengre.

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Beroligende får du på legevakta. Går du til psykolog? Virker som du trenger ordentlig hjelp, så få deg en time med fastlegen og snakk med han om videre tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte om sovetablett en gang nemlig og da sa de "vi skriver ikke ut slikt". Men har fått det andre plasser.

De gidder ikke å gi meg psykolog. De mener det ikke er rett hjelp. Jeg klikker!! har gått til psykolog siden jeg var liten.



Anonymous poster hash: 0fe92...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så redd for og bli igonert flere ganger. Blir gjentatt "du sier ikke noe" "vi kan ikke hjelpe deg".

Det er liksom ikke noe mer å si, enn det jeg sa nå. Men det skjønner de ikke.

Innleggelse i Oslo er forferdelig. Hvertfall på akutten, om der blir man somregel to døgn, så blir man sendt hjem igjen.

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Jeg skjønner deg veldig godt, akuttinnleggelse her jeg bor er også helt håpløst. Man føler bare at man er i veien, og blir "tvangsutskrevet" fortere enn du rekker å pakke ut bagasjen.

Men konkret svar på spørsmålet ditt er at leger på legevakten kan skrive ut beroligende, om de ønsker å gjøre det er en annen sak. Jeg har fått rimelig store doser av blant annet Sobril på legevakten før.

Anonymous poster hash: 7dd81...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakter skriver som regel ikke ut B-preparater, så hvis det er slike medisiner du tenker på, er det bedre å gå til fastlegen.

Men du kan få hjelp på legevakten likevel. Hvis du synes det er vanskelig å snakke, kan du kanskje skrive ned det du skriver her og vise til legen?



Anonymous poster hash: 6be33...d5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt, akuttinnleggelse her jeg bor er også helt håpløst. Man føler bare at man er i veien, og blir "tvangsutskrevet" fortere enn du rekker å pakke ut bagasjen.

Men konkret svar på spørsmålet ditt er at leger på legevakten kan skrive ut beroligende, om de ønsker å gjøre det er en annen sak. Jeg har fått rimelig store doser av blant annet Sobril på legevakten før.

Anonymous poster hash: 7dd81...e59

Jeg rekker ikke ta med meg bagasjen engang. Føler meg som en fange.

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakter skriver som regel ikke ut B-preparater, så hvis det er slike medisiner du tenker på, er det bedre å gå til fastlegen.

Men du kan få hjelp på legevakten likevel. Hvis du synes det er vanskelig å snakke, kan du kanskje skrive ned det du skriver her og vise til legen?

Anonymous poster hash: 6be33...d5b

Fastlegen nekter, så er like langt...

Jeg er så redd...... så vet ikke om jeg tør :s

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har en ræva fastlege, kan du skifte?



Anonymous poster hash: 7dd81...e59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har et bra forhold til han, så vil liksom ikke.. vet aldri hva man får igjen... :(



Anonymous poster hash: 0fe92...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta meg et par glass vin for å sovne igjen nå. Så det sier vel sitt.



Anonymous poster hash: 0fe92...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men har et bra forhold til han, så vil liksom ikke.. vet aldri hva man får igjen... :(

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Hvordan kan du ha et bra forhold til en lege som ikke vil hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 7dd81...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner selvsagt at de ikke gir sovetabletter til suicidale mennesker ikke sant?

Du kan be om insovningstabletter som f.eks Valergan fra legen din, de er ikke avhengighetsskapende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ha et bra forhold til en lege som ikke vil hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 7dd81...e59

Han hjelper meg jo, men han vil ikke gi meg sterke medsiner ...

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skjønner selvsagt at de ikke gir sovetabletter til suicidale mennesker ikke sant?

Du kan be om insovningstabletter som f.eks Valergan fra legen din, de er ikke avhengighetsskapende.

Finnes de som gjør slikt uten problem. Det kommer an på hvem du møter.

Anonymous poster hash: 7dd81...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner selvsagt at de ikke gir sovetabletter til suicidale mennesker ikke sant?

Du kan be om insovningstabletter som f.eks Valergan fra legen din, de er ikke avhengighetsskapende.

Ja, jeg skjønner det. Men de må jo skjønne meg også, at om jeg skal holde ut den ventetiden som en tikkende bombe, burde de ha hjulpet meg med noe som kan gjøre det litt bedre?De funker ikke dessverre.

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hjelper meg jo, men han vil ikke gi meg sterke medsiner ...

Anonymous poster hash: 0fe92...aef

Beklager, jeg misforsto, trodde han ikke hjalp deg. Det er nok en grunn til at du ikke får det, og da bør du ikke gå til en annen lege for å få det fastlegen ikke vil gi deg.

Anonymous poster hash: 7dd81...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bedre og ha selvmordstanker osv som kanskje blir til virkeligheten, istedenfor at legen kan gi meg noe som kan roe meg ned... ser ikke logikken.

Hva kan jeg gjøre? :/



Anonymous poster hash: 0fe92...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...