Gå til innhold

Må man dra ut kontakten til vaskemaskin og tørketrommel?


Ciara

Anbefalte innlegg

Ja, dette diskuterer jeg og mannen her om dagen ;)

Jeg er vokst opp med en far som alltid drar ut kontakter på vaskemaskin, tørketrommel, kaffetrakter, brødrister osv, og jeg gjør det samme selv. Mannen min mener derimot at det ikke er nødvendig.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar alltid ut kontakten, det er en veldig grei vane å ha. Dessuten trekker apparater alltid noe strøm selv når de ikke er i bruk.



Anonymous poster hash: 7a186...51b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar også ut alle kontakter, også til tv. Det var noe stefaren min prentet inn i oss barna da vi vokste opp. Jeg hadde en kontrollør fra stedets kraftlag og han påpekte viktigheten med å dra ut kontakter.

Jeg fikk en brosjyre der en kaffetrakter hadde laget brann i et hus.



Anonymous poster hash: 87805...f1f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ut på kaffetrakter, brødrister og annet småelektrisk, men ikke vaskemaskin og tørketrommel. Har aldri hørt at man skal det, men godt mulig det er noe jeg ikke har fått med meg..

Kontaktene her sitter uansett vanskelig til, så tror ikke det er noe jeg skal begynne med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar absolutt ikke ut kontakten på vaskemaskinen og tørketrommelen. Det ville vært veldig upraktisk å måtte trekke frem de store apparatene etter bruk. TV har jeg ikke, men jeg hadde ikke trukket ut den heller. Det eneste jeg trekker ut er kaffetraktere og lignende kjøkkenutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg lurt på. Mange har jo vaskemaskin og tørketrommel på vaskerom med benkeplate over, og da får man jo ikke dratt ut kontaktene. En slik løsning ville man vel ikke hatt om det var farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskemaskin og tørketrommelen skal ikke gå når man ikke er hjemme, pga brannfaren, men jeg har ikke hørt at støpslene må trekkes ut pga brannfare. Det gjelder vel bare småelektrisk som kaffetrakter, vannkoker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ikke ut. Min far brannmannen mener det er hypet opp. At det er alt for få branner som starter med den feilen men unngår ved å trekke ut kontakten.



Anonymous poster hash: 107a3...bee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trekker alltid ut, selv om vi har ganske nye apparater. Vet om flere steder brannen har begynt på sånne steder. Dessuten har jeg vært på noen brannkurs, hvor jeg har hørt historier, sett bilder, og apparater som har startet branner (ikke at det var så mye igjen av de.) SÅ jeg drar alltid ut, spesielt til småapparater som kaffetrakter, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg trekker ut til vaskemaskin og tørketrommel, men ikke vannkokeren som brukes noen ganger om dagen. Brødrister trekkes også ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar ikke ut. Min far brannmannen mener det er hypet opp. At det er alt for få branner som starter med den feilen men unngår ved å trekke ut kontakten.

Anonymous poster hash: 107a3...bee

Jeg plusset deg da jeg siterte, og det var ikke meningen da det der er noe av det dummeste jeg har lest

i dag! Hvor mange branner må til for at han skal synes det er verdt "bryderiet" med å trekke ut kontakta?

Det er sånne som din far som gjør at uttrykk som "Skomakerens barn er dårlig skodd" fortsatt er aktuelle. Jeg vet om en lege som overså klare symptomer på sykdom hos en av sine aller nærmeste. Det betyr ikke at sykdommen er hypet opp, men heller at man ser seg blind på ting man ser ofte.

Topic: Jeg drar bestandig ut tørketrommelen, men slurver litt med vaskemaskinen. "Vår" brannmann ser fler branner som følge av tørketromler som står i, enn kaffetraktere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra kjøleskapet og komfyren, trekker jeg ut alt jeg har brukt når jeg er ferdig med dem. Kaffemaskin, hårtørrer, mobillader....alt trekkes ut.

Tv`n slår jeg av både på fjernkontroll og tv. Har blitt en normal og god vane å gjøre det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke klart å finne stikkkontakten som vaskemaskin, oppvask og tørketrommel bruker, så jeg mistenker at de er bak maskinene. Så de trekker jeg ikke ut, men jeg hadde gjort det om jeg kunne. Tar ut alle andre støpsler med en gang jeg er ferdig med å bruke maskinen.

Anonymous poster hash: 7b85c...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall at det er smart å trekke ut kontakten til mobilladere o.l. De blir ofte sinnsykt varme etter en stund, og jeg vet flere branner har startet p.g.a det.



Anonymous poster hash: c286f...e2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker ut kontakten på alt av småelektrisk (kaffetrakter/vannkoker/brødrister etc) etter bruk, men større ting som vaskemaskin og TV får holde kontakten sin i. Jeg sørger derimot for å slå av apparatene når jeg ikke bruker de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg er forferdelig dårlig på å huske å trekke ut kontakten til vaskemaskinen.

Oppvaskmaskinen gidder jeg rett og slett ikke dra ut siden kontakten er inni et skap nedi et "hull" litt under skapet.

Men jeg trekker ut alle andre kontakter hver kveld eller når jeg skal reiser bort.

Har heller aldri oppvaskmaskinen/vaskemaskinen m.m igang dersom jeg ikke er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...