AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Del Skrevet 21. november 2013 For litt siden traff jeg noen venner jeg ikke hadde sett på noen år, og med i flokken var en asylsøker fra Afghanistan som ikke har vært i landet særlig lenge. Snill og fin fyr, prøver så hardt han kan og passe inn. Men så skulle HAN kjøre oss hjem.. Ikke har han den norske lappen visstnok, og jeg kan tenke meg han aldri har sett snø før heller, likevel kjørte han i kulda. Det gikk jo helt fint, men en liten del av meg var faktisk veldig nervøs på om dette kom til å gå bra.. Ville du vært skeptisk til å sitte på med en sånn sjåfør? Anonymous poster hash: 77ffc...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmander Skrevet 21. november 2013 #2 Del Skrevet 21. november 2013 Hadde kjørt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg hadde vært mer bekymret om du skulle kjørt han rundt i Afghanistan. :DAnonymous poster hash: ba1e3...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. desember 2013 #4 Del Skrevet 1. desember 2013 For litt siden traff jeg noen venner jeg ikke hadde sett på noen år, og med i flokken var en asylsøker fra Afghanistan som ikke har vært i landet særlig lenge. Snill og fin fyr, prøver så hardt han kan og passe inn. Men så skulle HAN kjøre oss hjem.. Ikke har han den norske lappen visstnok, og jeg kan tenke meg han aldri har sett snø før heller, likevel kjørte han i kulda. Det gikk jo helt fint, men en liten del av meg var faktisk veldig nervøs på om dette kom til å gå bra.. Ville du vært skeptisk til å sitte på med en sånn sjåfør? Anonymous poster hash: 77ffc...2a7 Antagelig. Jeg hadde vært like skeptisk om han var Amerikaner eller Islending. Gitt at det neppe var hans bil, ville jeg likevel stolt på bileier vurdering av kjøreevnene. Bil er dyrt i Norge :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #5 Del Skrevet 12. desember 2013 Denne tråden er visst ikke helt fersk, men jeg vil bare påpeke at enkelte afghanere sannsynligvis er mer vant til snø enn en gjennomsnittlig sørlending, avhengig av hvilke deler av Afghanistan han kommer fra. Anonymous poster hash: 7077d...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Del Skrevet 12. desember 2013 Har han ikke norsk førerkort er det ikke gyldig, han har neppe glattkjøringa inne feks. Og hadde det skjedd en ulykke, og det hadde kommt frem at du visste han ikke hadde gydlig førerkort eller relevant erfaring med vei og føre, ja da hadde det gått utover deg også. Bruk huet neste gang. Anonymous poster hash: e9fbc...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 19. desember 2013 #7 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Det er vanligvis ikke førerrett for personer som kommer utenfor EU/EØS området. Skulle det ha hendt en ulykke ville det ikke vært så lett med forsikring og div. annet. Passasjer i bil der fører ikke har førerrett kan slå tilbake på en selv. (sperrefrist bl.a.) Endret 19. desember 2013 av Peter007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 19. desember 2013 #8 Del Skrevet 19. desember 2013 Hadde aldri sittet på og før noen drar rasismekortet så handler dette kun om at han ikke har gyldig norsk førerkort. Skulle det skjedd en ulykke så hadde dere sittet fin i det ang. forsikring mm. for ikke så snakke om personskader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Del Skrevet 19. desember 2013 Har feriert i midt-østen og jeg ville aldri satt meg i en bil med en ny-ankommet derifra hvis jeg ikke kjente personen godt, og visste at det var trygt. Vikeplikt "finnes ikke" i det arabiske vokabularet..... Anonymous poster hash: 2b554...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå