Gå til innhold

SWAG - hva betyr det egentlig i dag?

Gjest Spirula

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over den opprinnelige betydningen, men slik uttrykket blir brukt i dag, innser jeg av sammenhengen at Swag i dag ikke betyr det samme som det gjorde for 40 år siden.

Er det noen som klarer å forklare meg dagens betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Secretly.We.Are.Gay.

Jeg er som sagt klar over den opprinnelige betydningen.

Men det må ha fått en annen betydning i de senere årene, for den opprinnelige betydningen passer ikke inn i sammenhengen slik det blir brukt i dag.

For eksempel leste jeg tidligere i dag:

"Jeg er redd for å miste min beste swag". (Svar på spørsmål om hva som skremte personen mest)

Endret av Spirula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag betyr det stil, mange bruker det i hvertfall sånn. Men veldig morsomt hvis det egentlige betydningen var Secretly we are gay! Haha :fnise:

Anonymous poster hash: 0a38f...277
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SWAG
The most used word in the whole fucking universe. Douche bags use it, your kids use it, your mail man uses it, and your fucking dog uses it. If you got swag, you generally wear those shitty hats side way, and your ass hanging out like a fucking goof cause your pants are half way down your white ass legs. To break down the word, it means (Secretly We Are Gay). It is also a word that means to represent yourself/ the way you represent yourself, baggy clothes, shitty hats, small penis and basically a way to say your afraid to come out of the closet.
Assface Magee: I got so much swag
Darrel: You got so much dick in your ass
Assface Magee: Fuck you, SWAG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SWAG
The most used word in the whole fucking universe. Douche bags use it, your kids use it, your mail man uses it, and your fucking dog uses it. If you got swag, you generally wear those shitty hats side way, and your ass hanging out like a fucking goof cause your pants are half way down your white ass legs. To break down the word, it means (Secretly We Are Gay). It is also a word that means to represent yourself/ the way you represent yourself, baggy clothes, shitty hats, small penis and basically a way to say your afraid to come out of the closet.
Assface Magee: I got so much swag

Darrel: You got so much dick in your ass

Assface Magee: Fuck you, SWAG

Altså en som går med stygge hatter sideveis, og buksene hengende langt nedpå lårene.

Og han eller hun gjør det fordi de ikke tør komme ut av skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag betyr det stil, mange bruker det i hvertfall sånn. Men veldig morsomt hvis det egentlige betydningen var Secretly we are gay! Haha :fnise:

Anonymous poster hash: 0a38f...277

Det var i alle fall betydningen da jeg vokste opp. ;)

Hvis jeg husker helt rett, var swag et akronym for nettoppdette på 60-tallet.

Men jeg tror jeg fant en grei beskrivelse her:

Swag er et engelsk uttrykk for hvordan en person ser ut. En persom med swag ser kul ut, har utseendet og en kul stil.

Uttrykket stammer trolig nok fra the skotske slang ordet ”swagger” som beskriver hvordan noen skotter går - i svaiende (swaying) bevegelse.

Eksempel på bruk:

Damn, you got swag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...