Gå til innhold

Hvitløk ønsker seg en miniløk


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Da var jeg sykemeldt igjen :( denne gangen på grunn av magen. Har hatt småvondt i magen nå en stund, men på mandag ble det så ille at jeg måtte dra hjem fra jobb og dra til legen. Legen sendte meg på sykehuset og der ble jeg lagt inn for observasjon og for å ta tester. De fant ingenting da, men skal inn om tre uker igjen for å ta flere tester (som jeg virkelig IKKE gleder meg til). Det går litt bedre nå, gjør fremdeles litt vondt, men ikke nok til at jeg tror sykemeldingen blir forlenget. Aner ikke hva som trigger magen og det er så frustrerende når jeg må avlyse planer fordi jeg bare orker å ligge på sofaen :sukk:

Så, det var dagens sutreinnlegg!

Nå er det under seks måneder til :bryllup: ! Har allerede en del panikkdrømmer der plutselig dagen er kommet og jeg har glemt å legge opp kjolen eller glemt å kjøpe sko :fnise: Invitasjonene snaaaaart klare. Vi har nesten skrevet teksten ferdig, vi må bare få bestemt oss for design og så få bestilt de. Fristen vi hadde satt oss var i løpet av februar :sjenert: vi har som mål å bli ferdige i helgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står igjen til bryllup:

Klær:

- Sko

- Undertøy

- Antrekk til K

Tilbehør som må kjøpes:

- Hårpynt

- Strømpebånd

- Strømper (?)

Tilbehør som må bestilles:

- Brudebukett

- Knappehullsblomster

Annet som må bestilles/ordnes:

- Frisør

- Tilpassing av kjole

- Bordkort

- Program i kirke

- Pynt til kirke

- Litt pynt/blomster til lokalet

- Liten gave til gjestene

- Dokurver (?)

- Bordkart

Møter som gjenstår:

- Møte presten

- Møte cateringsjefen for meny

Og sikkert 100 andre ting jeg ikke kommer på nå :bond: Kjenner jeg er superglad for at vi tar oss råd til å ha festen på et lokale med tilhørende catering/restaurant. De ordner alt av pynting, mat og drikke :biggrin: Det er bare det som er utenom standard vi må ordne selv hvis vi vil ha det. Hadde vært enda mer stresset dersom vi måtte ha tenkt på pynte lokalet og dekke bord selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den ene sangen som skal spilles under vielsen er klar. Det blir Vamp med "Kim du nå va". Hvis vi får noen til å fremføre den.

Helt siden før jeg møtte K har det vært en av de nydeligste sangene jeg vet om, og har (uten å ha innrømt det til noen) alltid tenkt at den hadde vært perfekt i et bryllup. Får ikke linket til youtube på mobil, men kanskje jeg legger ut link til sangen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart til legen igjen. Blir nok friskmeldt tror jeg. Gruer meg litt, er så redd for å få "det er ikke noe galt med deg"-svaret som jeg har fått før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var legevisitten over og jeg ble 50% sykemeldt i tre (!!!) uker til :sjokkert: sa til legen at jeg ville tilbake i jobb, men hun mente at så lenge jeg ikke var symptomfri og de ikke visste hva det var ennå, så ville hun ikke friskmelde meg helt ennå. Er liksom ikke mye man får gjort da.. annet enn å vente på resten av testene som skal tas.

_________

Kunne ønske jeg hadde mer spennende ting å skrive om her, men når man ligger på sofaen og ser på netflix hele dagen, så skjer der med andre ord svært lite. Nå sitter jeg og ser på storepus som jager blader ute i hagen :fnise: det er litt for mye vind for lillepus, så han sitter trygt inne ved vinduet og ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med magen, men nå ble du jo ihvertfall tatt på alvor av legen din :klemmer: Håper du finner ut av hva det er.

Man kan ikke leve spennende liv hele tiden, da tror jeg at jeg hadde blitt utbrent. ;)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Nautika :klemmer:

Jeg vet at man ikke skal starte med å legge om kostholdet uten å snakke med lege/ernæringsfysiolog først. Men nå er jeg lei. Skal testes for betennelse i tarmen om noen uker, men vet ikke om jeg holder ut så lenge. Så selv om legen ikke tror at den vonde magen kan komme av maten (siden alle matallergi-testene jeg har tatt er negative), så tror jeg det. Hvertfall så bidrar den ikke til å gjøre magen bedre. I dag har vært dag 1 av low-fodmap dietten. Synes jeg er bittelitt bedre, men vet ikke om det er sant eller om jeg bare innbiller meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam! Nå sitter jeg her og koser meg med hjemmelagde glutenfrie "boller". Er vel mer en deig med masse sukker og kardemomme, men for ei som ikke har spist boller på 7 måneder, er det mer enn godt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært trofast android bruker i mange år, er det litt uvant. Men egentlig godt med forandring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Helg :bolledeig:

Etter en lang og seig dag på jobb var det godt å komme hjem til helg og sol. Har lagd meg sushi for første gang. Kan ikke med hånden på hjertet si at det smakte like godt som den jeg bestiller fra sushi-sjappa, men det var gøy å prøve. Ble da mett ;)

I går kjøpte vi utemøbler på Jysk. Det er så godt å tenke på at utover nå så kan vi nyte sola på den nye terrassen vår. Fikk en smakebit når jeg kom hjem, men fysj som det blåste. Hjalp ikke å sitte gjemt inni solkroken heller.

Nå har jeg to pusekatter som ligger å sover ved siden av meg. Og den ene snorker :laugh::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nam, sushi!

Noe av det beste jeg vet!

Helt enig, kunne spist sushi hver dag! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har sovet hele helgen :fnise: har duppet på sofaen opp til flere ganger både på fredagen og i går. I dag er det typisk innevær, så skal satse på å få gjort noe fornuftig. Enn så lenge sitter jeg på pcen og K på ps4 :sjenert: må skrive leselekser, rette prøver (som jeg akkurat kom på at jeg glemte på jobb :klaske:, så ingen prøver) og lage opplegg til i morgen.

Sprakk litt på dietten min på onsdag og endte med å følge meg elendig. Men nå er det dag 4 uten de matvarene jeg må unngå, og jeg føler meg bedre. Ikke så vond i magen og jeg føler ikke for å ligge på sofaen i hele dag. Håper dette går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er endelig innbydelsene bestilt! Men det tok lengre tid enn planlagt. Etter å lenge ha sett på noen som passet oss, bestemte vi oss for en type og sendte inn forespørsel om et eksempel (ebay). Det fikk vi aldri. Så vi tok liksågodt å bestilte andre valget. Der fikk vi eksempel innen en time og de så egentlig ganske greie ut. Og 300 kr for 40 stk er ikke sånn halvgalt heller. Da er vi et steg nærmere :rodmer:

(håper bare det ikke tar mer enn en måned å få dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sitter og torturerer meg selv og leser graviditetsdagbøker. Hjelper ikke at K kommer og spør hva jeg driver med og jeg sier: "leser om sånne graviditetsting" (vil ikke si at jeg henger så mye på kg ;) ) og han svarer med å si: "hvis du vil kaste pillene nå, så er det greit for meg".

Dumme mann, må han friste meg sånn?! :bond: Jeg vet jo at hvis jeg slutter på pilla nå kommer jeg mest sannsynlig til å angre meg dersom jeg sitter der under vielsen kvalm med en altfor liten kjole, eller at tr kommer på bryllupsreisen. Nei, får smøre meg med tålmodighet (et skikkelig tjukt lag også!). Men det er jo søtt at han gleder seg like mye som meg til å starte prøvinga :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom dagboka mi nå. Ser at jeg har surret enormt med bryllupsdatoen. I desember skriver jeg at det er 8 måneder igjen og i januar 9 måneder. Kan ikke skjønne hvordan jeg fikk det til :fnise:

Bruker forresten ikke balsammetoden lengre. Brukte den i en og en halv måned, men da vi var på storbyferie klarte jeg ikke å bruke 20 min i dusjen. Hotelldusjfobi :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye diskusjon frem og tilbake kom vi frem til at jeg slutter på pillen i dag. Snakk om helvending :fnise: Så får kroppen min kommet seg til prøvingen starter i september :gravid: Vi får ta tr når det kommer, kommer den på bryllupsdagen eller bryllupsreisen så gjør den det. Vi er såpass klar for baby, så det "offeret" går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skya: Nå blir vi synkronprøvere :gravid: (nesten ihvertfall)

Så spennende da! Kommer dere til å bruke annen prevensjon i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...