Gå til innhold

Ruters månedskort og tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et merkelig spørsmål, men jeg finner ikke svar på dette.

Jeg skal reise i morgen og månedskortet går ut under veis. Kortet går ut 07:45 og jeg skal reise fra 07:40 til 07:50. Jeg kan jo alltids stå klar forran kortleseren og nistirre på klokka, og kaste meg over denne, i det sekundet klokka slår 07:45, men er redd det blir klønete på en stappfull buss. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: c5ec1...460
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du piper inn kortet når du går på, med andre ord den blir ikke aktivert. også piper du den neste gang du tar kollektivt. kontrollørene kan se når du pep den sist og når forrige billett gikk ut. så hvis du blir tatt i kontroll kan du si dette, de er greie med det siden den går ut når du allerede er på bussen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg på dette :) Bra de ser at jeg har lest av kortet.

Men greie kontrollører? De er ganske nazi har jeg sett (aldri blitt tatt selv)

Anonymous poster hash: c5ec1...460
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs litt, ruter bruker både securitas og sine egne, securitas sine vektere er de snilleste :) har vært utfor noen av de fra ruter, og de er ikke spesielt hyggelige. men hvis de begynner å krangle kan du vise til at de kan faktisk se når billetten gikk ut, og når du sist pep. og at du har en billett "på lager" klar for å pipes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret kommer for sent, men jeg svarer likevel i tilfelle noen andre lurer på det samme. Billetten er gyldig for hele turen dersom den er gyldig ved påstigning. Dersom du bytter til en annen buss/trikk/bane underveis, må du aktivere den nye billetten din ved påstigningen til den nye transporten.

Anonymous poster hash: 3790d...f37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...