Gjest avocadoen Skrevet 21. november 2013 #41 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg tar ikke tog ofte, men om jeg tilfeldigvis setter meg i denne vogna, så holder jeg kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barcelone Skrevet 21. november 2013 #42 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg sa ifra til en gammel mann en gang som satt og skravlet HØYT i stillevogna i et sett. Han ble drit fornærma på MEG fordi jeg sa ifra. Det står jo over alt i vogna at man skal være STILLE dessuten annonserer de jo dette også over høytalerne så rart at folk skal ha så vondt for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 21. november 2013 #43 Del Skrevet 21. november 2013 Det som man kan forsøke, er å be konduktøren si i fra til denpersonen. Er selv en sånn sur person som sier i fra, men ofte blir manikke respektert.Anonymous poster hash: 42d68...9e7 Har prøvd dette noen ganger også,men strengt talt skulle det ikke ha vært nødvendig. De burde jo kunne gjøre jobben sin uten assistanse fra oss som ikke jobber å toget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #44 Del Skrevet 22. november 2013 Tog tok, satte meg i stillevogn for å få det---stille. Folk bak meg snakker og snakker og snakker. Ler og snakker og ler og ler. Så snur jeg meg og sier: -Dette er en stillevogn. Det betyr "lavt støynivå." "JA, SÆRLIG AT DET ER STILLEVOGN PÅ EN FREDAG MED FULLT TOG! DET MÅ DU VEL SKJØNNE DU OG!" -Nei. Det er du som må holde lavt støynivå når den ledige plassen på toget er i en STILLEVOGN... Hvilken ukedag det er er har ingenting med saken å gjøre. Trodde han skulle slått meg ned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jakobine- Skrevet 22. november 2013 #45 Del Skrevet 22. november 2013 Jøss. Hver gang jeg har opplevd folk som snakker høyt i stillevogna har de ikke fått med seg at de sitter i en stillevogn. Ergo har de beklaget og enten flyttet seg eller blitt stille når de blir gjort oppmerksomme på det. Ellers må jeg si at jeg ikke synes så mye om de som er så fryktelig autoritære når de sier ifra til andre folk om slike ting. Det må gå an å få frem et budskap til andre folk på en ok måte uten å starte på et unaturlig høyt konfliktnivå. Dersom folk ikke da hører etter er det en annen ting, men det virker på meg som om noen i denne tråden synes det er en god egenskap å "klikke" på eller snakke irettesettende til folk de irriterer seg over. Det synes ikke jeg, det vitner heller om dårlige kommunikasjonsevner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #46 Del Skrevet 22. november 2013 Jøss. Hver gang jeg har opplevd folk som snakker høyt i stillevogna har de ikke fått med seg at de sitter i en stillevogn. Ergo har de beklaget og enten flyttet seg eller blitt stille når de blir gjort oppmerksomme på det. Ellers må jeg si at jeg ikke synes så mye om de som er så fryktelig autoritære når de sier ifra til andre folk om slike ting. Det må gå an å få frem et budskap til andre folk på en ok måte uten å starte på et unaturlig høyt konfliktnivå. Dersom folk ikke da hører etter er det en annen ting, men det virker på meg som om noen i denne tråden synes det er en god egenskap å "klikke" på eller snakke irettesettende til folk de irriterer seg over. Det synes ikke jeg, det vitner heller om dårlige kommunikasjonsevner. Du mener jeg starter et unødvendig høyt konfliktnivå, med andre ord.. Javel, sitt der og hør på dem du og se hva du syns er unødvendig selv etter en time... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #47 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg sa forresten pent og rolig til han hvor han satt. Det var han som hissa seg opp og gjorde seg vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #48 Del Skrevet 22. november 2013 Jo, men det er det mange som ikke bryr seg om. Spesielt virker det som om folk som sitter i stillevogna fordi det er fullt ellers i toget, tror de bare kan bråke i vei. da må nsb stille med fler vogner, kanskje de tar toget for å jobbe på vei til jobb? hvorfor skal de da nektes det fordi nsb har forlite vogner å de må sitte i stillevogna fordi alt annet er fullt? Dere oppfører dere som premenstruelle kjærringer :/ Anonymous poster hash: 80e63...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #49 Del Skrevet 22. november 2013 da må nsb stille med fler vogner, kanskje de tar toget for å jobbe på vei til jobb? hvorfor skal de da nektes det fordi nsb har forlite vogner å de må sitte i stillevogna fordi alt annet er fullt? Dere oppfører dere som premenstruelle kjærringer :/ Anonymous poster hash: 80e63...12a Premenstruelle hvaforno? Hvordan er det akkurat? Har vi hodepine, er kvalme, binder vann og dytter på mned sjokolade for å gråte over vekta i neste øyeblikk, mente du..? NSB kommer aldri til å stille med fler vogner. Togene de har stopper og blir stående og skinnegangen detter fra hverandre- hvis det ikke er signalanlegget det er noe feil med, eller en kjørekabel som har falt ned. NSB klarer ikke en gang å holde rutetabellen. Så fler vogner er nok laaangt nede på deres liste, gitt. De har jo problemer med å få fylt opp togene som det er utenom rush-tidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #50 Del Skrevet 22. november 2013 Hvor mye tar ikke det møkkaselskapet transportselskapet betalt for et knøttlite pappbeger med vond kaffe? De stiller neppe med mer plass, nei. Det har de ikke råd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 22. november 2013 #51 Del Skrevet 22. november 2013 da må nsb stille med fler vogner, kanskje de tar toget for å jobbe på vei til jobb? hvorfor skal de da nektes det fordi nsb har forlite vogner å de må sitte i stillevogna fordi alt annet er fullt? Dere oppfører dere som premenstruelle kjærringer :/Anonymous poster hash: 80e63...12a Da får de sitte i gangen og slutte å bitche over regler alle med iq over 60 forstår.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 22. november 2013 #52 Del Skrevet 22. november 2013 da må nsb stille med fler vogner, kanskje de tar toget for å jobbe på vei til jobb? hvorfor skal de da nektes det fordi nsb har forlite vogner å de må sitte i stillevogna fordi alt annet er fullt? Dere oppfører dere som premenstruelle kjærringer :/ Anonymous poster hash: 80e63...12a Togene er aldri så fulle at det ikke er et eneste sete å oppdrive bortsett fra i stille vogna,og om det så skulle være så får de enten velge å sitte i stillevogna og være stille,eller stå ute i gangen. Stille betyr stille uavhening av hvor det er ledig seter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jakobine- Skrevet 22. november 2013 #53 Del Skrevet 22. november 2013 Du mener jeg starter et unødvendig høyt konfliktnivå, med andre ord.. Javel, sitt der og hør på dem du og se hva du syns er unødvendig selv etter en time... Jeg la ikke merke til hvem som skrev hva tidligere i tråden, men det jeg skrev var basert både på hva noen har skrevet her, men også observasjoner av hvordan noen i RL velger å løse situasjoner. Ellers skrev jeg ikke at man ikke skal si ifra, jeg skrev at jeg ofte synes det er mer hensiktsmessig for alle om man sier ifra på en ok måte i første omgang. Jeg er veldig for å si ifra når det er noe. Jeg sa forresten pent og rolig til han hvor han satt. Det var han som hissa seg opp og gjorde seg vanskelig. Da sikter jeg jo ikke til hvordan du løser ting i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 22. november 2013 #54 Del Skrevet 22. november 2013 Hva med de som bare blir plassert i stillevogna, selv om man ikke ønsker å være der da? Sist jeg skulle ta toget fra Gardemoen til Kristiansand, hadde jeg bestilt på forhånd denne strekningen. Fra Gardemoen til Oslo S hadde jeg da plass i stillevogna. Jeg respekterer dette, men jeg liker å snakke på toget jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #55 Del Skrevet 22. november 2013 Hva med de som bare blir plassert i stillevogna, selv om man ikke ønsker å være der da? Sist jeg skulle ta toget fra Gardemoen til Kristiansand, hadde jeg bestilt på forhånd denne strekningen. Fra Gardemoen til Oslo S hadde jeg da plass i stillevogna. Jeg respekterer dette, men jeg liker å snakke på toget jeg. Siden du da er blitt plassert i stillevogna, så bør du ta hensyn til de som sitter der. (Selv om det ikke var du som valgte den vogna). Anonymous poster hash: 51178...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #56 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg sa fra til en som satt og tastet på telefonen. Med lys. Pip pip. Pip pip. "Hei! Tror du at du kan skru av tastaturlyden?" sa jeg vennlig. Han ble skikkelig sur, men skrudde av lyden. Er det mulig. Anonymous poster hash: ab19b...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #57 Del Skrevet 22. november 2013 Hva med de som bare blir plassert i stillevogna, selv om man ikke ønsker å være der da? Sist jeg skulle ta toget fra Gardemoen til Kristiansand, hadde jeg bestilt på forhånd denne strekningen. Fra Gardemoen til Oslo S hadde jeg da plass i stillevogna. Jeg respekterer dette, men jeg liker å snakke på toget jeg. Da får du jo be konduktøren om å få flytte til en annen plass. De har jo oversikten og kan gi deg et annet sete. Sitter man i stillevogn betyr det lite at man ikke er så keen på det. Man sitter der faktisk og da respekterer man kjørereglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #58 Del Skrevet 22. november 2013 stille,og ikke NSB skravle,NSB snakke i telefon eller det som verre er. Hva er det med folk som ikke kan fatte det!Når jeg velger å sette meg i stille vogna er det fordi jeg ønsker å ha det stille rundt meg. Toget har mange vogner,så hvis man ikke greier å holde kjeft får man velge en annen vogn. Det er vel ikke så mye å forlange,eller? Puh det var dagens utblåsning. Jeg er bare så ufattelig enig med deg. Er så dritt lei alle som absolutt må snakke i mobilen...gjerne høyt og lenge sitter de. Jeg blir gal. Selv lokal tog burde ha stille vogner. Anonymous poster hash: babaf...e9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 22. november 2013 #59 Del Skrevet 22. november 2013 Da får du jo be konduktøren om å få flytte til en annen plass. De har jo oversikten og kan gi deg et annet sete. Sitter man i stillevogn betyr det lite at man ikke er så keen på det. Man sitter der faktisk og da respekterer man kjørereglene. Stillevogna var helt stappfull. Fikk ikke sitteplass en gang, så regner med at det var fullt overalt. Jeg respekterte selvfølgelig reglene. Stille var jeg, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #60 Del Skrevet 22. november 2013 Stillevogna var helt stappfull. Fikk ikke sitteplass en gang, så regner med at det var fullt overalt. Jeg respekterte selvfølgelig reglene. Stille var jeg, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst til det Det er ikke alle som gjør som deg. De erklærer at det ikke er en stillevogn lenger fordi "flertallet"der inne ikke ønsket seg plass i en sånn vogn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå