Gå til innhold

NSB stille betyr

Gjest Blomst83

Anbefalte innlegg

Leser du ikke avisene?

NSB sine ombordansvarlige er helt ferske hele gjengen, veldig få som har lengre ferdstid enn 3 år.

NSB sine lokførere gjør en mer enn god nok jobb så de trenger ikke å skiftes ut.

Mitt inntrykk av NSB stille er at dette er et fristed for yngre negre hvor de trygt kan gjøre akkurat som de vil, nettopp av den grunn koster jeg på meg en litt mindre ubehagelig reise på comfort.

90,- har dere råd til.

For de som toger til/fra jobb, er det 3600kr i måneden. For 3600kr velger jeg heller å være den som er "sur og sint nok"!;)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at alle burde forstå at man snakker ikke i en stillevogn, men for de som ikke reiser med NSB daglig, er det ikke like innlysende at det ikke engang er lov til å lytte på musikk (på øret), skrive på data, lese en avis, eller en bok, fordi det bråker for mye.

Det jeg har uthevet har jeg fått kjeft for, data tok jeg med fordi det sto i denne tråden.

Personlig synes jeg mange av de som sitter i stilleavdelinger er i overkant sensitive på lyd når blaing i en bok ikke engang tolereres.

Men snakking med (normal stemme) skal selvsagt ikke forekomme.

Endret av Spirula
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stille" er visst noe som ikke respekteres uansett.. Nå avsporer jeg litt, men må få nevnet det; STILLE lesesal betyr STILLE lesesal. Sånn.

OG jeg føler med deg. Står det stille, så skal det være stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Mitt inntrykk av NSB stille er at dette er et fristed for yngre negre hvor de trygt kan gjøre akkurat som de vil, nettopp av

Jeg har faktisk aldri opplev den kategorien mennesker du nevner. I dag var det f.eks 2 eldre menn med stresskoffert som utmerker seg spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg er enig i at alle burde forstå at man snakker ikke i en stillevogn, men for de som ikke reiser med NSB daglig, er det ikke like innlysende at det ikke engang er lov til å lytte på musikk (på øret), skrive på data, lese en avis, eller en bok, fordi det bråker for mye.

Det jeg har uthevet har jeg fått kjeft for, data tok jeg med fordi det sto i denne tråden.

Personlig synes jeg mange av de som sitter i stilleavdelinger er i overkant sensitive på lyd når blaing i en bok ikke engang tolereres.

Men snakking med (normal stemme) skal selvsagt ikke forekomme.

Jeg bryr meg ikke om folk lytter til musikk så lenge jeg ikke hører det,eller leser i bok/avis,sitter på pc (så lenge de ikke hamrer løs på tastaturet)etc.Det jeg reagerer på en snakking i form av samtale med vedkommende ved siden av,eller i telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe. NSB hadde hatt godt av en real utskifting av sine ansatte!

Sett deg inn i arbeidsmiljøloven du. Hs pendler som er fornøyd med nsb sine ansatte. F##n så mye usaklig drit de må ta imot. Jeg blir alltid behandlet godt av dem.

Anonymous poster hash: 5f986...f2f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Sett deg inn i arbeidsmiljøloven du. Hs pendler som er fornøyd med nsb sine ansatte. F##n så mye usaklig drit de må ta imot. Jeg blir alltid behandlet godt av dem.

Anonymous poster hash: 5f986...f2f

Usaklig dritt å ha et ønske om at de ber passasjerer som forsurer for andre å oppføre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder nattog også. Når klokka er sånn 3 på natta og man kjører tog så kan man prøve å være litt stille... sette seg i kafevogna hvis man vil bråke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om folk lytter til musikk så lenge jeg ikke hører det,eller leser i bok/avis,sitter på pc (så lenge de ikke hamrer løs på tastaturet)etc.Det jeg reagerer på en snakking i form av samtale med vedkommende ved siden av,eller i telefon.

Kanskje ikke du bryr deg om dette, men mange andre gjør.

Dette er som sagt ting jeg har fått kjeft for å gjøre, og på veggen i den siste stillevognen jeg satt i, hang et notat med trivselsregler hvor det sto noe slikt som ikke snakk, ikke bruk mobil, ikke bruk pc, ikke bruk musikkspiller.

Ingenting om å lese bok, men det bråkte visst for mye det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Dette er som sagt ting jeg har fått kjeft for å gjøre, og på veggen i den siste stillevognen jeg satt i, hang et notat med trivselsregler hvor det sto noe slikt som ikke snakk, ikke bruk mobil, ikke bruk pc, ikke bruk musikkspiller.

Da tror jeg du har vært veldig uheldig.For jeg har tatt toget myyye,og det er alltid noen som leser bok/avis,men har aldri hørt noen reagerer på dette. Ang det med musikkspiller etc så gjelder reglene det at det ikek skal være til sjenase.Med andre ord kan man godt høre på musikk så lenge volumet er såpass lav at det kun er det som har proppene i øra som høre musikken.

Men nå var forsåvidt ikke det utgangspuktet med tråden min. Poenget var de som prater høylytt med naboen,eller skravler i telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man leser en bok på nettbrettet sitt? Eller blir det regnet som pc? Den er ihvertfall stillere enn en vanlig bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Det er forbanna irriterende!

Gikk bort til en gjeng en gang å spurte om de ikke kunne være stille. De var stille i ca 5 minutter, før de bråka igjen. Da ropte jeg "Kan dere til helvete se å være stille??!!!!! Ha litt forbanna respekt!!" .. Trodde det skulle klikke for meg. Jeg er 20, og tok tog frem og tilbake i over 1 time for å komme meg på skolen. Etter skolen var jeg så sliten at jeg nesten begynte å gråte når jeg innså at det kom inn en gjeng med unger på toget.

Anonymous poster hash: 51254...0c2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om man leser en bok på nettbrettet sitt? Eller blir det regnet som pc? Den er ihvertfall stillere enn en vanlig bok.

Teoretisk sett skulle det være greit, men hvordan det er i praksis har jeg ikke vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilsnakk i stillevogna en gang. Fordi jeg bladde om til ny side i avisa. Nå skyr jeg stillevogna.

Anonymous poster hash: ca9ec...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅH! Husker et par PLAPREHØNER som var der altså!!

Ble så sint. Konduktøren måtte si i fra til de flere ganger. Til slutt så gikk jeg i vognen utenfor stillevognen, var roligere der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser du ikke avisene?

NSB sine ombordansvarlige er helt ferske hele gjengen, veldig få som har lengre ferdstid enn 3 år.

NSB sine lokførere gjør en mer enn god nok jobb så de trenger ikke å skiftes ut.

Mitt inntrykk av NSB stille er at dette er et fristed for yngre negre hvor de trygt kan gjøre akkurat som de vil, nettopp av den grunn koster jeg på meg en litt mindre ubehagelig reise på comfort.

90,- har dere råd til.

NSB komfort er en vits. Mindre komfortable seter, stikkontakter finnes i dag i alle vognene og ikke bare i komfort - så man betaler 90,- for å kunne "hamstre" te og kaffe og vente forgjeves på at noen blir ferdig med avisa så du også kan lese den.

Att på til risikerer man å bli sittende feil vei i forhold til kjøreretninga fordi de ikke snur setene i vogna.

(Ja, jeg har ofte måttet sitte på komfort fordi resten av plassene er utsolgt)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB komfort er en vits. Mindre komfortable seter, stikkontakter finnes i dag i alle vognene og ikke bare i komfort - så man betaler 90,- for å kunne "hamstre" te og kaffe og vente forgjeves på at noen blir ferdig med avisa så du også kan lese den.

Att på til risikerer man å bli sittende feil vei i forhold til kjøreretninga fordi de ikke snur setene i vogna.

(Ja, jeg har ofte måttet sitte på komfort fordi resten av plassene er utsolgt)

B5 vognene på Bergensbanen har du helt rett, men i Flirt-settene tar du skammelig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B5 vognene på Bergensbanen har du helt rett, men i Flirt-settene tar du skammelig feil.

Tar skammelig feil om hva? Har aldri tatt Bergensbanen jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt grusomt. Jeg sier i fra noen ganger,men blir ikke alltid respekter. Men det som virkelig provoserer er når kondoktøren går gjennom vogna uten å si i fra når man klart og tydlig hører full skravling.

Det som man kan forsøke, er å be konduktøren si i fra til denpersonen. Er selv en sånn sur person som sier i fra, men ofte blir manikke respektert.

Anonymous poster hash: 42d68...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...