Gå til innhold

NSB stille betyr

Gjest Blomst83

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

stille,og ikke NSB skravle,NSB snakke i telefon eller det som verre er. Hva er det med folk som ikke kan fatte det!Når jeg velger å sette meg i stille vogna er det fordi jeg ønsker å ha det stille rundt meg. Toget har mange vogner,så hvis man ikke greier å holde kjeft får man velge en annen vogn. Det er vel ikke så mye å forlange,eller? Puh det var dagens utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til det. Hater folk som ikke respekterer stillevogn.

Heldigvis er det ofte en sur person som sier i fra.

Jeg har prøvd å si i fra noen ganger, men jeg har ikke blitt tatt seriøst. Jeg er nok ikke sint nok.

Anonymous poster hash: b73be...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Det er helt grusomt. Jeg sier i fra noen ganger,men blir ikke alltid respekter. Men det som virkelig provoserer er når kondoktøren går gjennom vogna uten å si i fra når man klart og tydlig hører full skravling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB stille betyr... SHUT THE FUCK UUUUUUUUUUUUUUUUUUUP, ASSHOLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! klikker når folk ikke skjønner.

Anonymous poster hash: 0030e...860
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er fryktelig frustrerende. Skravling i telefonen, skravling med venninna de reiser sammen med, unger som spiller bråkete spill på mobilen. Fatter og begriper ikke hvorfor enkelte har så tungt for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang satt jeg foran en som satt med PC-en på fanget og skrev på tastaturet. Det BRÅKTE noe helt )(##)%&#/#/&", men personen trodde vel selv at h*n var kjempestille.....

Anonymous poster hash: b73be...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten vært et svarteliste-system som gjorde at følgende personer ikke fikk reise med tog:

- de som ikke klarer å være stille i en stillevogn

- de som sparker i setet

- de som sitter INNTIL sovende personer, og som i tillegg sitter veldig urolig

- de som faller ned i setet, dulter borti den som sitter innenfor

- de som tror at det er greit å spille musikk for en hel vogn

- de som skal ha på seg sekk eller veske, og presser denne inn i sovende personer

Endret av gyazo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt grusomt. Jeg sier i fra noen ganger,men blir ikke alltid respekter. Men det som virkelig provoserer er når kondoktøren går gjennom vogna uten å si i fra når man klart og tydlig hører full skravling.

Dårlig.

På Flytoget er de nazi på å irettesette folk som babler i mobilen

Anonymous poster hash: 2e854...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Skulle nesten vært et svarteliste-system som gjorde at følgende personer ikke fikk reise med tog:

- de som ikke klarer å være stille i en stillevogn

- de som sparker i setet

- de som sitter INNTIL sovende personer, og som i tillegg sitter veldig urolig

- de som faller ned i setet, dulter borti den som sitter innenfor

- de som tror at det er greit å spille musikk for en hel vogn

- de som skal ha på seg sekk eller veske, og presser denne inn i sovende personer

Støtter denne svartelista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Ja, dette er fryktelig frustrerende. Skravling i telefonen, skravling med venninna de reiser sammen med, unger som spiller bråkete spill på mobilen. Fatter og begriper ikke hvorfor enkelte har så tungt for det!

Nei det er vanskelig å begripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Da har NSB noe å lære,for det er kun et fåtall av konduktørene som sier i fra.

Dårlig.

På Flytoget er de nazi på å irettesette folk som babler i mobilen

Anonymous poster hash: 2e854...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

De fleste konduktører er jo fullstendig balleløse da. Ikke sier de fra til folk som skåler og drikker alkohol åpenlyst, og på NSB Stille kan man gjøre det man vil,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

De fleste konduktører er jo fullstendig balleløse da. Ikke sier de fra til folk som skåler og drikker alkohol åpenlyst, og på NSB Stille kan man gjøre det man vil,

Du sier noe. NSB hadde hatt godt av en real utskifting av sine ansatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke skiltet?

Jo, men det er det mange som ikke bryr seg om. Spesielt virker det som om folk som sitter i stillevogna fordi det er fullt ellers i toget, tror de bare kan bråke i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde være unødvendig for en 21-åring å måtte irettesette godt voksne mennesker for brudd på allminnelig folkeskikk, men i stillevognene til NSB har jeg dessverre sett meg nødt til det flere ganger. Nå blir jeg såpass autoritær både i stemme og fremtoning at det faktisk blir musestilt der de gangene det faktisk har gått så langt at jeg har gått i konfrontasjon med disse neandertalerne (som stort sett er dresskledde menn i 40-åra), men det er fullstendig latterlig at det skal være nødvendig å be folk være stille når de sitter i en stillevogn. Altså, hvilken del av skiltene både på dørene og veggen, de nedtrukne gardinene, mangelen på lys og ikke minst de sovende passasjerene og den totale stillheten i vogna (pre-entry) var det vanskelig å få øye på? :klo:

Personlig synes jeg slikt avskum burde bli kastet av toget på første stasjon.

Endret av Strixvaria
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe. NSB hadde hatt godt av en real utskifting av sine ansatte!

Leser du ikke avisene?

NSB sine ombordansvarlige er helt ferske hele gjengen, veldig få som har lengre ferdstid enn 3 år.

NSB sine lokførere gjør en mer enn god nok jobb så de trenger ikke å skiftes ut.

Mitt inntrykk av NSB stille er at dette er et fristed for yngre negre hvor de trygt kan gjøre akkurat som de vil, nettopp av den grunn koster jeg på meg en litt mindre ubehagelig reise på comfort.

90,- har dere råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo da det er skiltet,men det er ingen hinder

Da skulle de kanskje bytte til noe sprekere, f.eks bråkete passasjerer blir kastet av når maxfart er oppnådd

Jeg følger sjelden tog, men jeg hadde vel prøvd å peke på skiltet, mens jeg kikket hardt på bråkmakeren. (Sikkert ikke nok om det er en trassig gnom som ikke klarer å være stille)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...