Gjest Fighter Skrevet 7. mai 2004 #1 Skrevet 7. mai 2004 Hei! Jeg kjøpte en bunt asparges i dag. Vi brukte ca halvparten til spekeskinke. Hva kan jeg bruke resten til? Kan asparges fryses?
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2004 #2 Skrevet 7. mai 2004 Servere som mais, med smør og salt på etter at de er kokt. Eller med en deilig saus.
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 Asparges blir ikke særlig godt av å fryses. Tynne hvite asparges kan forvelles og så fryses. Bruk det i en salat, gryterett, eller i biter i aspargessuppe (om du ikke vil lage den helt fra bunnen av), i en pai, sammen med ost og/eller spekemat, som forrett med f.eks. hollandaise-saus eller bare som tilbehør til en hvilken som helst middag.
Gjest Fighter Skrevet 7. mai 2004 #4 Skrevet 7. mai 2004 Takk for gode tips. Men vet dere hvor lenge de er holdbare? Asparges er veldig godt, men skal to stykker spise en hel bunt i løpet av en helg er jeg redd vi kommer til å bli lei for en stund...
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #5 Skrevet 7. mai 2004 Asparges tørker ganske fort, så jeg ville ikke ventet for lenge med å spise den. Hvis du f.eks. lager hjemmelaget aspargessuppe så kan du fint lagre det istedet for selve aspargesen.
LilleBille Skrevet 8. mai 2004 #6 Skrevet 8. mai 2004 Takk for gode tips. Men vet dere hvor lenge de er holdbare? Asparges er veldig godt, men skal to stykker spise en hel bunt i løpet av en helg er jeg redd vi kommer til å bli lei for en stund... Kan spise hen hel bunt alene jeg... Server det gjerne som middag... trenger ikke noe annet enn litt holandaise saus... og kanskje litt stekt spekeskinke og et glass med godt drikke... Nydelig sommer mat
Gjest 1111 Skrevet 8. mai 2004 #7 Skrevet 8. mai 2004 Vil du ha litt lenger holdbarhet på dem, kutt av det nederste på aspargesene og sett dem i et glass vann i kjøleskapet. holder seg bedre og tørker ikke så lett ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå