Gå til innhold

Purreløk ønsker seg en liten


purreløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte å gråte noe voldsomt i ettermiddag da jeg tok fram "snart mamma" boka fra forrige gang jeg var gravid.. der var mange følelser i sving og nien av de hang nok igjen fra forrige graviditet. Jeg har hatt et skap med litt ting fra september da vi mistet som jeg bevisst har unngått. Men i dag åpnet jeg det. Og da kom tårene. Men heldigvis gode tårer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! I dag kastet jeg opp etter å ha tatt graviditetsvitaminene mine og Omega 3 tablettene var oppløst og alt smakte fisk. Og det gjorde jo til at jeg kastet opp enda mer. Ond sirkel, det der. Nei, æsj. Ellers har jeg egentlig ikke kastet opp før eller vært noe særlig kvalm. Jeg blir kvalm av diverse lukter (i går måtte jeg tilbrede sild på jobb- DET var hardt det) og dersom jeg stresser, men ellers er jeg fin. Kanskje inntil i dag. Dersom det blir det samme som forrige graviditet sliter jeg. Jeg har null kontroll over når oppkastet kommer og blir tatt på sengen hver gang. Da kan det være vanskelig for folk å være på jobb med meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2 :danse:

Dagene går sakte, men likevel fort. Snodig. Men nå er det arbeidshelg og det hjelper på for å få dagene til å gå!

Oppkast og kvalme i dag også. Litt fornøyd med det egentlig. Det betyr vel at det er noe der :vetikke:

God helg folkens! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei! Innom å hilser på i dagboka di! Morro å følge en som er omtrent på samme stadiet nå :D

Tjohei! Jeg er følger med i din også! En sånn snikleser :fnise:

Leser at du også er sykepleier, så vi ligger likt på andre områder også !

:velkommen: til prøve/graviditetsboka mi ! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen. Jeg prøvde å forklare han at jeg hadde testet etter eggløsning og at dermed avviker hans regnemetode fra den egentlig terminen med 2 uker, men det skjønte han ikke. Han sa "dere damer gjør det så komplisert når dere tester dere fram til eggløsning" og jeg kunne lese av ansiktstrykket hans at han var helt lost :fnise:

I følge han er jeg 7+4 i dag og i følge mine kalkulasjoner er jeg 5+6. Så hvilken av disse jeg skal forholde meg til vet ikke jeg... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå! Håret mitt blir fett med en gang etter jeg har vasket det! Skikkelig ekkelt og utrolig irriterende! At det skulle bli et problem når en gikk gravid var jeg ikke klar over..

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Purreløken! Og gratulerer så mye med graviditeten!

Jeg har selv akkurat testet positivt, er ca. 5 uker på vei. Spennende!

Ikke bare helt lett å sette denne termindatoen da.. men det blir jo som regel sånn noenlunde. Skjønt 2 ukers forskjell var jo litt!

Enig at det er litt skummelt å være gravid, særlig nå i starten.. Jeg tenker at jeg ser dette an uke for uke.. Så roer det seg vel forhåpentligvis an.

Er du mye kvalm enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Purreløken! Og gratulerer så mye med graviditeten!

Jeg har selv akkurat testet positivt, er ca. 5 uker på vei. Spennende!

Ikke bare helt lett å sette denne termindatoen da.. men det blir jo som regel sånn noenlunde. Skjønt 2 ukers forskjell var jo litt!

Enig at det er litt skummelt å være gravid, særlig nå i starten.. Jeg tenker at jeg ser dette an uke for uke.. Så roer det seg vel forhåpentligvis an.

Er du mye kvalm enda?

Hei pasjonsblomst!

Gratulerer med positiv test! Det er jo en helt utrolig spennende følelse å stå med testen i hånden og den viser to streker :danse: 5 uker er jo faktisk plutselig en god stund og jeg krysser fingrene for at spiren blir både hos deg og meg :blomst:

Ja, dessverre er jeg en del kvalm enda. Spesielt dersom jeg går sulten en stund og deretter spiser, da er jeg ganske gåen. Så jeg passer på å spise annenhver time, men det er ikke alltid like lett å finne ut hva man skal spise. En blir jo ganske matlei. Foreløpig funker svigermor sine havrekjeks med sjokoladebiter fint når jeg trenger et lite mellommåltid. Er du mye kvalm? Når har du regnet deg fram til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært endel kvalm når jeg har vært sulten på kvelden.. hjelper å spise. Men bare kjent på det et par dager, og så helt fin i går og slikt. Blir vel ikke noe problem å spise nok nå de neste dagene ;)

Termin sånn 26/27 august... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært endel kvalm når jeg har vært sulten på kvelden.. hjelper å spise. Men bare kjent på det et par dager, og så helt fin i går og slikt. Blir vel ikke noe problem å spise nok nå de neste dagene ;)

Termin sånn 26/27 august... ;)

Jeg tror absolutt ikke at jeg har problem med å spise nok jeg heller :fnise:

Termin 10 dager etter meg! Så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Så har man hoppet litt ubeleilig i høyet og lurer på om man innbiller seg murring i mage og rygg eller om det er reellt. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har man hoppet litt ubeleilig i høyet og lurer på om man innbiller seg murring i mage og rygg eller om det er reellt. Hmm.

Oi, spennende da :) hva tenker du hvis du er gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt noen dager på å la tankene fly (vegg i mellom, kan en trygt si) og jeg veksler mellom å vere engstelig for mye nattevåk (gutten vår sover ikke allverdens) og å være helt utslitt med to små og å glede meg. Men mest av alt tenker jeg på om jeg kan ha nok kjærlighet til disse to. Jeg er jo enormt glad i lille j. Kan jeg bli like glad i en til? Bah! Masse teite tanker. Og ikke vet jeg om det gir mye mening det jeg skriver heller 😕

Men dette vet vel du mye om? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt noen dager på å la tankene fly (vegg i mellom, kan en trygt si) og jeg veksler mellom å vere engstelig for mye nattevåk (gutten vår sover ikke allverdens) og å være helt utslitt med to små og å glede meg. Men mest av alt tenker jeg på om jeg kan ha nok kjærlighet til disse to. Jeg er jo enormt glad i lille j. Kan jeg bli like glad i en til? Bah! Masse teite tanker. Og ikke vet jeg om det gir mye mening det jeg skriver heller 😕

Men dette vet vel du mye om? 😉

Ja disse tankene virker veldig kjente og helt normale! Jeg er enda veldig spent på hvordan dette vil gå! Hehe. Men så tenker jeg som så at de fleste får jo flere barn og alle sier at de blir like glade i de alle sammen. Det med søvn, M har sove hele natten i mange mnd, så skjønner godt at det er litt kjipt!

Når kan du teste tror du? Blir jo en fin aldersforskjell da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja disse tankene virker veldig kjente og helt normale! Jeg er enda veldig spent på hvordan dette vil gå! Hehe. Men så tenker jeg som så at de fleste får jo flere barn og alle sier at de blir like glade i de alle sammen. Det med søvn, M har sove hele natten i mange mnd, så skjønner godt at det er litt kjipt!

Når kan du teste tror du? Blir jo en fin aldersforskjell da?

Aldersforskjellen blir jo veldig fin! Tenker at dersom jeg er gravid må vil de få mye glede av hverandre! Venter menstruasjon neste fredag.. så testingen begynner nuh! Neida.. tror ikke jeg klarer å holde meg til da. Testetøsa begynner vel mandag. Jeg blir gal av å lure 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Mensen kom ei uke før forventa. Så her snakker vi fullstendig kluss i syklus.

Åneei.. Eller kanskje helt ok!? Det er rart hvordan man får opp forhåpninger selvom man kanskje egentlig ikke har lyst og være gravid akkurat nå. Har dere fått snakka litt om evnt prøving nå da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var både og. Litt letta ettersom jeg nettopp er tilbake i arbeid (har hatt lang permisjon) og litt lei fordi en så smått begynte å tenke i de baner. Så vi diskuterer litt prøving ja. Mannen er mest klar tror jeg 😉

Hvordan går det med deg? Blitt utålmodig eller er det helt greit å vente på lillesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...