Gå til innhold

Er det lov og kjøre med to continental dekk og to goodyear dekk ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kompis av meg har to nesten nye Continental dekk og to goddyear dekk (vet ikke hvor gamle, men ser nye ut). Kan han kjøre med feks continental forran og goodyear bak?
Eller er ikke det lov lengre ?

Anonymous poster hash: 94937...6da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være lov så lenge de fyller kravene ellers?

Anonymous poster hash: e8271...954
Skrevet

Lov så lenge det er like dekk på lik aksling.

Anonymous poster hash: 325cf...f5e
  • Liker 3
Skrevet

Goodyearpolitiet er streng på dette. Andre merker liker de dårlig, men blandinger ser de på som blasfemiske.

Tut og kjør!

Sjekk alderen på dekka: Finn DOT-nummeret, der står det fire tall. De to første angir produksjonsuken, de to siste -året. Mine nye Hakka 7 har DOT1113. Veldig lett å finne ut alderen på dekk nå. :)

Skrevet

Goodyearpolitiet er streng på dette. Andre merker liker de dårlig, men blandinger ser de på som blasfemiske.

Tut og kjør!

Sjekk alderen på dekka: Finn DOT-nummeret, der står det fire tall. De to første angir produksjonsuken, de to siste -året. Mine nye Hakka 7 har DOT1113. Veldig lett å finne ut alderen på dekk nå. :)

Så det du sier er at goodyear ikke anbefaler det, men at det fortsatt er lov ?

Anonymous poster hash: 94937...6da

Skrevet

Akkurat det var en spøk. Like dekk på lik aksling er viktig, men ellers tror jeg ikke det er noe problem. Det kan være minimale forskjeller i størrelse trass samme dimensjon, men det er usannsynlig at det skal være problematisk. Det viktige er at dekkene ikke er for gamle og at de har nok mønsterdybde.

• Liker 1
Skrevet

For å si det på "norsk": Du kan ha forskjellige dekk, så lenge framdekkene er like og bakdekkene er like. Og de er av "tilnærmet lik" størrelse.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de er samme dimensjon og tillatt etter vognkortet, og det er like dekk på samme aksling er det helt greit.

Anonymous poster hash: 0cb9d...fcc
Skrevet

Haha, Kvinneguidenlogikken slår til IGJEN.

Hvem vil gjenta det samme poenget EN GANG TIL?

Anonymous poster hash: 8e579...284

• Liker 1
Skrevet

Haha, Kvinneguidenlogikken slår til IGJEN.

Hvem vil gjenta det samme poenget EN GANG TIL?

Anonymous poster hash: 8e579...284

Jeg!!

Eller kan forvirre litt mer med å si at man ikke kan blande med og uten pigg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...